Forums / Bloedsuikerwaarden / 4 Hypo ’s op 1 dag

Maria1612
Bijdrager

4 Hypo ’s op 1 dag

Hallo,

ik heb sinds november 2006 diabetes.
de laatste 2 1/2 jaar is hij redelijk stabiel,
ben ondertussen 20 kg afgevallen,daarop is de insuline ook op aangepast.
ik spoot 2 1/2 jaar geleden 32 E levemir,ik tel overdag mijn kh en spuit daarop novorapid,
nu spuit ik 12 E,daarna 10 E en nu 8 E
afgelopen zondag 1 mei had ik 4 hypo’s

3,3 om 11 uur
3,7 om 14:30 uur
2,4 om 19:30 uur
3,2 om 21 uur
genoeg kh binnen gegeten,plus druivensuiker

vandaag om 14:30 uur 2,8
om gek van te worden,ik heb juist niet teveel insuline gespoten,omdat ik vandaag moest werken.

Tags: 

  • Anke
    Bijdrager

    Hoi,
    Wat vervelend. Ik heb het een enkele keer ook dat ik maar moet blijven eten, omdat de suiker maar niet omhoog wil, gelukkig maar heel zelden. Maar ik weet hoe lastig het is, zeker als je moet werken!
    Als het zoals bij jou nu al twee dagen om half drie mis gaat, is het wellicht verstandig met je DVK te overleggen om de insuline voor de lunch nog verder naar beneden aan te passen. Niet alleen voeding en insuline beïnvloeden je suikers, ook beweging en spanning hebben invloed. Misschien was dat ook zo bij jou deze dagen?
    Sterkte!

  • jako
    Bijdrager

    Hoi, Balen al die hypo’s, dat kost zoveel energie. Heb je je langwerkende ook al aangepast? Dat heeft ook invloed overdag uiteraard. Je kunt ook overwegen om over te stappen op een pomp, dan kun je veel sneller reageren op wisselende omstandigheden.
    Succes!

  • augustusjan
    Bijdrager

    Juist als je werkt moet je minder spuiten en als je teveel hypo’s hebt zééker minder minder spuiten.
    Eet je ook wel voldoende? want te weinig eten kan het ook aan liggen en bespreek dat eens met uw dokter of uw dvp.
    Ik hoop voor u op een spoedig herstel.
    Gr. Augustjan.

  • Racingbike
    Bijdrager

    @maria1612; ook rekening gehouden met het warme weer van de afgelopen dagen? Ook dit heeft invloed op de bloedjes. Vier hypo’s op een dag, dat is ronduit zeer irritant en vervelend. Het vreet zoveel van je energie voorraad.

    Uit ervaring weet ik dat tijdens de warme dagen ik mijn insulinedosering kan minderen (uiteraard rekening houden met mijn activiteiten.) Mijn nachtdosis pas ik eigenlijk zelden aan.

    In elk geval heel veel succes en spoedig herstel!

  • Maria1612
    Bijdrager

    Hartelijk dank voor jullie antwoorden,afspraak staat bij de diabetesverpleegkundige,
    groetjes

  • Maria1612
    Bijdrager

    Hallo even een update,

    insuline pen werkte niet naar behoren,of spoot teveel,of spoot helemaal niets,

    heb een andere pen en gelukkig weer redelijke suikerwaarde,

    nogmaals dank voor het meedenken

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.