Forums / Behandelaren / Cassettes teststrips accu chek mobile niet leverbaar ?

Markpompje
Bijdrager

Cassettes teststrips accu chek mobile niet leverbaar ?

ik kreeg vandaag van mijn leverancier te horen dat de cassettes met strips van de accu chek mobile niet leverbaar zouden zijn door leveringsproblemen van Roche, heeft iemand anders hetzelfde probleem?

  • Marijkeoort
    Bijdrager

    Ik had deze ook maar het probleem ligt bij de verzekeraar, de strips worden niet meer vergoed!

  • Markpompje
    Bijdrager

    bij mij worden ze nog wel vergoed, dit ivm verminderde handfunctie, maar nu blijken ze ineens niet leverbaar te zijn volgens Bosman

  • Marijkeoort
    Bijdrager

    ??Zijn bij verschillende Apothekers niet meer te bestellen of je moet ze zelf gaan betalen. Bij MediQ Direct Diabetes ook niet meer en heb een ander aparaatje moeten nemen.

  • Marimar
    Bijdrager

    De cassettes zijn wel leverbaar; ik heb vanmiddag gewoon kunnen bestellen bij Bosman, morgen volgt levering.
    Maar. Denk dat het verschil zit in het feit dat ik DM2 heb, dus alles zelf moet betalen. Soms heeft niet afhankelijk zijn van cq geen vergoeding kunnen vragen bij een zorgverzekeraar blijkbaar ook z’n voordelen :-)

  • Timpa1949
    Bijdrager

    Heb ze pas geleden nog besteld bij de Dvn-Winkel

  • Diabetesvereniging Nederland is op 22 juli door Roche Diabetes Care Nederland BV geinformeerd over het volgende: als gevolg van verhuizing naar een nieuw magazijn en een verandering van de logistieke processen binnen Roche, kan de levering van een aantal Accu-Chek producten niet worden gegarandeerd. Het betreft de levering van diabetestestmateriaal en insulinepomptoebehoren, zoals ampullen en infusiesets.

    Dit kan betekenen dat gebruikers van een Accu-Chek insulinepomp korte tijd geen gebruik kunnen maken van deze insulinepomp. Zij moeten tijdelijk hun huidige therapie aanpassen. Roche adviseerde gebruikers in hun eerste bericht om in dat geval terug te vallen op insulinepentherapie, totdat de betreffende producten weer geleverd worden. Diabetesvereniging Nederland kon zich niet vinden in dit advies, omdat dit niet de beste oplossing is voor elke insulinepompgebruiker.

    Overleg met uw behandelaar
    Roche Diabetes Care Nederland BV heeft hierop hun informatie aangepast: “Wij begrijpen dat het niet beschikbaar hebben van uw diabetes materiaal veel onzekerheid met zich mee kan brengen. Om de continuïteit van uw diabetes therapie zo goed mogelijk te ondersteunen, adviseren wij u te allen tijde eerst contact op te nemen met uw behandelaar. Wij hebben in onze communicatie als mogelijk alternatief aangedragen om gedurende een beperkte tijd over te gaan op insulinepentherapie. Wij begrijpen dat dit door ons genoemde alternatief veel impact heeft en als een noodmaatregel gezien zou moeten worden die uitsluitend door uw behandelaar geadviseerd kan worden. Om deze stap waar mogelijk te voorkomen, willen wij dan ook graag in overleg met u en uw behandelaar bekijken wat de mogelijkheden zijn.”

    Leveringsproblemen?
    Heeft u leveringsproblemen? Neem dan contact op met uw behandelaar over de voor u beste oplossing! Wilt u samen met uw behandelaar overleggen met Roche over een oplossing? Neemt u dan contact op met de Accu-Chek Diabetes Service, tijdens kantooruren bereikbaar via het gratis servicenummer 0800 – 022 05 85.

    Brief aan DVN
    Roche verontschuldigt zich in hun brief aan DVN voor de ongemakken die hierdoor worden veroorzaakt. Zij doen er, in samenspraak met alle betrokken partijen, alles aan om deze situatie zo snel mogelijk op te lossen en ervoor te zorgen dat mensen met diabetes hun therapie zo goed mogelijk kunnen continueren. DVN is hierover in gesprek met Roche om herhaling te voorkomen.

    Vragen aan Roche
    Diabetesvereniging Nederland is verbaasd over de door Roche genoemde redenen voor het ontstane probleem en is van mening dat “een verhuizing en verandering van het logistieke proces” niet zou mogen leiden tot risico’s voor de patiënt. Wij hebben inmiddels overleg gevoerd met Roche en het bedrijf de volgende vragen voorgelegd:

    * Wat wordt bedoeld “met korte tijd”? Gaat het hier om een paar dagen, weken of zelfs langer? Op welke termijn denkt Roche het probleem opgelost te hebben?
    * Om welke producten gaat het precies?
    * Welke stappen neemt Roche om de gevolgen voor de patiënten zo veel mogelijk te beperken?

    Wij hopen zo spoedig mogelijk antwoord te krijgen op deze vragen en houden u hier op de hoogte van verdere ontwikkelingen. Als je bent ingelogd, kun je op ‘volg dit bericht’ klikken en dan krijg je mail als er reacties zijn of meer informatie is.

    Op onze website wordt het nieuwsbericht steeds aangepast als er nieuws is en ook op Facebook is hierover te lezen.

  • We zijn benieuwd naar jullie individuele ervaringen:
    Heb je last van leveringsproblemen? Hoe wordt dit afgehandeld? Wat vind je daarvan?
    Heb je al overlegd met je behandelaar? Kun je met het advies uit de voeten?
    Deel hier je ervaring!

  • Elly
    Bijdrager

    Ik kreeg keurig 2 weken geleden de aankondiging per brief van Bosman dat mijn automatisch, 3 maandelijkse bestelling, geleverd zou worden op 6 augustus, het was er al op 5 augustus.
    Alle cassettes, alle spuitbenodigdheden e.d.

  • xxxSylxxx
    Bijdrager

    Ik heb ook last van de leveringsproblemen. Ik kon ook geen nieuwe testcassettes bestellen. Ik heb nu een andere meter ( de HT One TD Gluco) met bijbehorende teststrips gekregen van Mediq. Ik heb hem tot nu toe nog niet nodig gehad, want had nog 2 cassettes van de AC Mobile liggen. Ik heb nu de laatste in mijn meter zitten, en zie op de site van Mediq dat de testen van 50 stuks wel weer te bestellen zijn. Dus dat heb ik net gedaan en nou hoop ik maar dat ik ze dus ontvang. Dan moet ik die andere teststrips wel terugsturen, want die zijn wel van mijn tegoed afgegaan.
    Over een tijdje ga ik over op een insulinepomp en dan krijg ik ook een andere meter ( de Bayer Contour Next Link 2.4) Dus dan heb ik helaas geen meter meer met testcassettes en moet ik toch met losse teststrips gaan meten.

  • Eliza
    Bijdrager

    Ik heb de accu check mobile cassete inclusief 50 teststrips vorige week nog kunnen bestellen bij diabetesvoordeel. Ik hoop dat dat helpt! Was ook al een tijdje opzoek naar een goede shop om ze te krijgen.

    Groetjes Eliza

  • Elly
    Bijdrager

    Net als vorige keer is mijn automatische bestelling bij Bosman al aangekondigd en wordt deze week geleverd.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.