Forums / Zorg en behandeling / Darmklachten door Tresiba?

Profielfoto van KnorrieKnorrie
Bijdrager

Darmklachten door Tresiba?

Mijn man gebruikt sinds 3 weken voor de lange termijn insuline Tresiba (hij had Lantus eerder). Dit heeft de endocrinoloog voorgeschreven omdat mijn man, door chronische alvleesklierontsteking, heel slecht inregelbaar is.
Zijn hypo’s ’s nachts nemen af, dus dat is heel prettig, maar sinds hij dit spuit heeft hij een heel onregelmatige stoelgang.
Bij de bijwerkingen staat daar niets van vermeld, maar wij vragen ons af of er meer mensen met die klachten zijn?

  • Profielfoto van PedroPedro
    Bijdrager

    Ik zelf ervaar die klachten niet

    Profielfoto van TinkaTinka
    Bijdrager

    Goedemiddag,

    Ik gebruik Tresiba nu ongeveer een half jaar en ervaar deze klachten niet.

    Gr Tinka

    Profielfoto van ChaimChaim
    Bijdrager

    Ik gebruik Tresiba nu sinds april.
    Wat er verandert is dat ik zeker een keer of 4 in een paar uur naar het toilet moet.
    Maar dat kan ik meestal zo indelen dat het me niet beperkt in het huis verlaten.
    Ik had dat eerst niet.
    Ook opeens ’s avonds, bijvoorbeeld. Ik ervaar het niet als beperkend.

    Ik ben extreem gevoelig voor veranderde vetverdeling, dus ben flink aangekomen en veel vet en cellulitis ontwikkeld. Maar het gewicht is nu stabiel.

    Ik ben echt heel enthousiast over Tresiba.
    Met wat aanpassingen aan voeding en beweging, heb ik steeds minder NR nodig.
    Daar doe ik het voor.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.