Forums / Nieuw met diabetes / Leveringsproblemen Roche: Diabetespatiënt over de rooie

bertvaneck
Bijdrager

Leveringsproblemen Roche: Diabetespatiënt over de rooie

Vandaag in Telegraaf: http://www.telegraaf.nl/binnenland/24314016/__Problemen_diabetespatient__.html
Diabetespatiënt over de rooie
Chris Ververs

Onder tienduizenden diabetespatiënten in Europa is grote onrust ontstaan, nu zij voorlopig verstoken blijven van insulinepomptoebehoren, testmateriaal, ampullen en infusiesets.

Het bedrijf Roche Diabetes Care dat de spullen levert, verhuist naar een ander magazijn en hierdoor is de distributie in het honderd gelopen.

De Diabetesvereniging Nederland is woest. „Dit is een enorme fout in de planning. We zijn verbijsterd”, aldus directeur Olof King. „Voor duizenden diabetici zijn de producten van levensbelang.”

Het meest kwalijke vindt hij dat Roche aanvankelijk heeft geopperd dat klanten maar tijdelijk moeten overstappen op de zogenoemde pentherapie, waarbij patiënten zichzelf met een insulinepen moeten injecteren. „Dat mag Roche helemaal niet doen!” waarschuwt King.

Els Martens is een van de gedupeerden en maakt zich grote zorgen: „Ik ben volledig afhankelijk van een insulinepompje.”

Dat de levering stilstaat, vindt ze onbegrijpelijk. „Accu-Chek weet van deze afhankelijkheid, want ze verstrekt meteen insulinepompjes in geval van nood. Ze worden door een koerier binnen drie uur thuisbezorgd. Nu adviseert men zo nodig een tijdje pentherapie!”

De handmatige insulinetoediening via naalden mag echter alleen na overleg met diabetesverpleegkundige of arts.

Martens: „Binnenkort ga ik met vakantie, en dan zit je toch al in onzekerheid wat je insuline betreft. Voor mij betekent dit veel spanning en stress. En dat werkt ook weer een hogere bloedsuiker in de hand.”

Het bedrijf Accu-Chek gaat inmiddels diep door het stof „Wij begrijpen dat de vertragingen en de communicatie naar klanten tot veel irritatie hebben geleid”, aldus general manager Tim Juergens van Accu-Chek Nederland.

  • Gottfried
    Bijdrager

    Ik heb vanochtend meneer Olof King (?) van de DVN gehoord in het radio 1 journaal.
    Een slecht item. Meneer King bleef maar in staccato herhalen dat Roche-Nederland z’n best doet en eigenlijk geen blaam treft….. Het lijkt alsof hij goede vrienden wil blijven met Roche. Ik vind z’n onafhankelijkheid nu toch wel een beetje dubieus.
    Hij had moeten zeggen dat ie “verbijsterd is en boos”. ( zoals hier boven staat )
    Meneer King had beter goed moeten uitleggen waar het nu eigenlijk om gaat.
    Verder dan overleg met de dokter kwam het niet. ( wellicht doet een beetje mediatraining wat )
    Het item is nl eigenlijk bestemd voor de luisteraar die geen diabetes heeft. En in de zijlijn de pompgebruiker van Roche.
    Nu moet ik de hele tijd gaan uitleggen dat het mij als niet pomp gebruiker niet treft.
    Want mijn omgeving vraagt steeds;”nou hoe moet dat nou als je geen insuline meer kan krijgen?”.
    Overigens treft de redactie van het Radio 1 journaal ook enige blaam want het was weer een slecht uitgewerkt item….
    Neemt niet weg dat het argument van Roche;”we zijn aan het verhuizen” helemaal belachelijk is…..
    Tijd om om te zien naar een ander merk pomp misschien?

    Juul ( die 40 jaar radioprogramma’s heeft gemaakt in Hilversum )

  • bertvaneck
    Bijdrager

    Dat is goed om te lezen maar ik vond het goed om dit te plaatsen ….

  • Directeur DVN
    Bijdrager

    Even een reactie op het berichtje over het interview met mij van vanochtend op Radio 1: wij zijn wel degelijk verbaasd en ongerust over deze door Roche gecreëerde situatie, en hebben dat vandaag ook in diverse andere media (Telegraaf, BNR, NOS TV Journaal) heel duidelijk gemaakt. Aan de andere kant is het in niemands belang dat er onnodig paniek ontstaat. Vandaar dat wij – al hebben we veel kritiek op Roche – continu benadrukken dat Roche er alles aan doet om het probleem op te lossen. Overigens is het bij twijfel sowieso verstandig om contact op te nemen met uw zorgverlener over een alternatieve therapie!

  • SimonW
    Bijdrager

    Wat een faal communicatie van Roche.nl op hun website waar zij groot de slogan zetten “Doing now what patients need next” (blijkbaar niet dus) en geen enkele voorlichting op de site bieden in deze situatie.

  • MariannevanGool
    Bijdrager

    Ik ben Marianne van Gool en werk bij Roche Diabetes Care. Ik wil graag een laatste update geven over de levering van Accu-Chek® producten.

    Verbeterde situatie in levering van Accu-Chek producten

    De afgelopen dagen hebben wij u geïnformeerd over de beperkte leveringen van bepaalde Accu-Chek producten. Dit heeft tot veel onrust en vragen geleid.

    Gezamenlijke inspanningen hebben ertoe geleid dat ook de vertraagde leveringen van deze Accu-Chek producten sinds kort worden verzonden. Groothandels, medisch speciaalzaken, apotheken en instellingen ontvangen deze producten en zijn daarmee in staat de mensen in de komende dagen te voorzien van hun Accu-Chek insulinepomptoebehoren.

    We realiseren ons dat dit een eerste stap is. Al onze inspanningen zijn gericht op het verder verbeteren van de huidige situatie en het waarborgen van de continuïteit zodat alle mensen met een Accu-Chek insulinepomp hun therapie kunnen continueren.

    Mocht u naar aanleiding van deze communicatie nog vragen hebben, dan verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met de Accu-Chek Diabetes Service op het gratis servicenummer 0800 – 022 05 85 (keuze 2) of via mail almere.dc@roche.com. Wij hopen op uw begrip voor deze situatie en werken er hard aan om uw vertrouwen terug te winnen.

  • bjadubois
    Bijdrager

    Nav de problemen rond de levering van producten voor mijn Accu Chek Mobile kreeg ik een ander systeem toegezonden door mijn apotheker.
    Bij navraag werd gezegd dat de betrouwbaarheid van de accu chek mobile in het geding zou zijn.

  • Markpompje
    Bijdrager

    Ik ben gelukkig bij roche weggegaan toen ze stopte met de pomp die ik toen gebruikte, helaas gebruik ik nog wel de accu chek mobile, geen casettes leverbaar, een enorme blunder waar de consument de dupe van is, ik vraag me af of hier koppen voor gaan rollen bij roche of dat ze daar klakkeloos de consument uitlachen.

  • chrisharen
    Bijdrager

    Ik heb hetzelfde mogen ervaren bij mijn apotheek.
    Eerst voldeed mijn accu chek meter niet meer aan de kwaliteitseisen. Daarna werden de teststrips niet meer vergoed.
    Het was echter een actie om mij een goedkoop merk meter aan te smeren. Of de apotheek uit was op financieel voordeel werd niet beantwoord.

  • Lex71
    Bijdrager

    Ik ben helemaal klaar met Roche!
    Ik heb een Accu Chek Spirit Combo pomp, half juli werd bekend dat er leveringsproblemen waren bij Roche vanwege een verhuizing.
    Deze week een bestelling geplaatst en tot mijn verbazing kreeg ik niet alles (in één keer) opgestuurd omdat er nog leveringsproblemen zijn. Half september!

    Ik heb Roche per e-mail al benaderd en geen antwoord gekregen!

    Ik vind het ronduit schandalig, ik weet wel mijn volgende pomp, meter, teststrips en pomptoebehoren komen niet meer bij Roche vandaan!

    • Accu-Chek
      Bijdrager

      Beste lex71,

      Wat vervelend dat je niet je gehele bestelling hebt ontvangen. Over het algemeen zijn alle Accu-Chek producten tijdig leverbaar. Kan je aangeven welke producten je niet hebt ontvangen en wie je leverancier is, zodat we dit uit kunnen zoeken?

      Je geeft aan al een mail te hebben gestuurd naar Roche, maar geen antwoord te hebben gekregen. Ik kan deze mail helaas niet vinden. Kan je aangeven naar welk e-mailadres je dit hebt gestuurd?

      Marianne van Gool
      Namens Roche Diabetes Care

  • colliore
    Bijdrager

    Antwoorden op mail en vragen dat is niet de sterkste kant van Accuchec, zeker niet als het niet in hubn straatje past.
    Ik kreeg in die periode andere catheters van mijn bestel firma, die allemaal lekten

    Las trouwens dat er weer leverings problemen zijn, lekker hoor

  • Accu-Chek
    Bijdrager

    Beste colliore,

    Kun je aangeven in wanneer en voor welk onderwerp Accu-Chek niet heeft gereageerd op uw mail of vragen? Ik kan dit dan intern uitzoeken, zodat we dit in de toekomst zoveel mogelijk kunnen voorkomen.

    Er zijn overigens geen nieuwe leveringsproblemen bij Roche Diabetes Care.

    Marianne van Gool
    Namens Roche Diabetes Care

  • colliore
    Bijdrager

    Ik ga hier over niet meer in gesprek, heb inmiddels mijn conclusie getrokken
    Had dit niet neer moeten zetten, maar wist niet dat U ook partij hier was .
    Voelt niet echt fijn, dacht dat het meer diabeten en de DVN waren.

  • Accu-Chek
    Bijdrager

    Het spijt me dat te lezen.
    Ik had overigens in een eerder bericht al een reactie gegeven.

    Marianne van Gool
    Namens Roche Diabetes Care

  • He-mie.
    Bijdrager

    Beste colliore,

    Je gaat eerst enorm tekeer en je zegt dat o.a. katheters lekken?????En als je dan door Accu-Chek op een nette en hulpvaardige manier wordt benaderd trek je alles weer in en laat je de kans onbenut dat je goed geholpen.

    Beste lotgenoten,

    Ik vind het ook niet leuk wat bij Accu-Chek gebeurd is. Ik ben pompgebruiker en alles wat ik nodig had de laatste maanden is mij toegezonden!!!
    Dus alles valt best mee.En om nou Accu-chek door sommige lotgenoten af te laten kraken(soms op een gruwelijke manier)vind ik erg overbodig.Ik ben al 20 jaar trouwe klant en ik ben ALTIJD OP EEN GEWELDIG MANIER GEHOLPEN,DESKUNDIG EN VRIENDELIJK.Mocht er iets niet in orde zijn(heel weinig gebeurd) werd ik onmidddellijk geholpen en had een nieuwe prikpen of d.g.in huis.

    Met vriendelijke groet,

    H van Houtum.

    P.S. Heb geen enkel affiniteit of belang met Accu-Chek.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.