Forums / Nieuw met diabetes / Eenzijdige gezichts verlamming na constatering suiker

Aard
Bijdrager

Eenzijdige gezichts verlamming na constatering suiker

Hallo,

ebben Ondanks dat de waarden de laatste jaren net iets verhoogt waren is twee weken geleden Diabetes 2 vastgesteld.

Om te beginnen moet mijn cholestorol omlaag met simvastinine en ga op dieet met weinig koolhydtaten.

Prima plan geen problemen. Na twee weken simvastinine te hgebruikt dacht ik een Tia te hebben gekregen. Mijn rechterzijde gezicht hing naar beneden. Volgens de huisartsenpost is het een eenzijdige gezichtsverlamming (ziekte van Bell). Gevolg flinke dosering Prednison en suiker tabletten waardoor de suiker nu weer erg hoog is. Ik kan over de verlamming niet veel vinden maar vroeg me af of dit vaker voorkomt.

Aard

  • 6feet10
    Bijdrager

    Hoi Aard, wordt ook wel bellse parese genoemd : https://www.henw.org/archief/volledig/id2884-bellse-parese.html
    Zelf ook gehad z’n 15 jaar geleden en ging helemaal over alleen heeft wel enige maanden geduurd. Maar de angst,scheef gezicht en verdoofd gevoel en verlies speeksel kan ik mij nog goed herinneren.

    Kreeg ook langdurig Prednison met nogal wat bekende bijwerkingen van dit medicijn.

    Veel sterkte, groetend 6feet10

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.