Forums / Behandelaren / ervaringen van accu-chek insight pomp gebruikers

GertSchipper
Bijdrager

ervaringen van accu-chek insight pomp gebruikers

Hallo,

Wie wil zijn/haar ervaringen met de accu-chek insight pomp delen?
Ik heb hem nu sinds juli 2017 en ben niet tevreden over de software in de meter, de software is zo traag als dikke brij door een trechter en ik heb met grote regelmaat foutcode E57.
Deze krijg ik alleen als ik tussentijds een bolus toe wil dienen zonder mijn bloedglucose te meten. Dit moet toch kunnen als je op een feestje of een receptie bent waar snacks of een gebakje worden gepresenteerd.
Het nadeel is dat je dan +/- 5 minuten verder bent voor je weer verder kunt om een bolus in te stellen. En nog maar niet te spreken over de aandacht die je genereerd als de meter gaat loeien als de foutcode in je schermpje verschijnt.
Verder gebruik ik de 360 graden en de SmartPix software om veranderingen in te stellen in mijn profiel.
Dit werkt voor mij een stuk eenvoudiger dan de menu’s op de meter zelf.

Ook werd ik geconfronteerd met het besluit van het diabetes team uit het Admiraal de Ruijter ziekenhuis in Goes om de accu-chek pompen niet meer te ondersteunen. En moest ik maar overstappen op de Medtronic pompen want daar hadden ze ervaring mee, terwijl ik voor de accu-chek pomp had gekozen (ik had de eerste 4 jaar de accu-chek aviva combo pomp.  Omdat je niet de pomp onder je kleren vandaan hoeft te harken om een afwijkende bolus in te stellen want dat doe je gewoon op de meter.

Op de vraag van mij hoe nu verder als ik toch de accu-chek wilde blijven gebruiken kreeg ik doodleuk als antwoord “dan ga je toch naar een ander ziekenhuis” zodat ik nu voor mijn diabetes controle 40 km naar Bergen op Zoom moet rijden.

Je kunt mij ook contacteren via het envelopje rechtsboven maar d.m.v. dit trefpunt krijgt ieder die hier belangstelling voor heeft het ook te zien.
Ik zie graag jullie ervaringen tegemoet want door ervaringen te delen leer je ook weer.

Groeten uit Zeeland,
Gert Schipper

  • Ben42
    Bijdrager

    GertSchipper schreef:
    Medtronic pompen want daar hadden ze ervaring mee, terwijl ik voor de accu-chek pomp had gekozen( ik had de eerste 4 jaar de accu-chek aviva combo pomp) omdat je niet de pomp onder je kleren vandaan hoeft te harken om een afwijkende bolus in te stellen want dat doe je gewoon op de meter.

    Zelf ben ik gebruiker van de Medtronic 640G pomp. Met de Bayer Contour Next kan ik een manual Bolus toedienen of een Preset Bolus toedienen, zonder de pomp te bedienen. Voor de manual kan ik de waarde kiezen, voor de preset kan ik kiezen voor ontbijt, lunch, diner of een snack, die waarden zijn dan op de pomp ingesteld.

    Voor de Medtronic Veo was een afstandsbediening beschikbaar.

    Dit ter aanvulling van de gegevens, niet om keuze’s van mensen te beinvloeden.

    Ben

  • thkn
    Bijdrager

    Hoi Gert, misschien een late reactie maar toch.
    Ook ik gebruikt de Insight pomp en had hier voor de Combo.
    Inmiddels gebruik ik de Insight al weer 1,5 jaar waarvan 2 maand tevreden te zijn.
    Ik heb inmiddels al mn 2de Insight en het blijft dikke ellende met dat ding.
    Zoals jij zegt is het gebruikers gemak ideaal omdat je de pomp zelf niet nodig hebt en kan regelen met de afstandsbediening.
    De insight is zoooooo traaaaaaag en dan nog regelmatig die E57 fout pffffff wordt je niet goed van.
    Ik wou dat ik de combo terug had en ga hier nog mee aan de slag.
    Heb voor de Insight gekozen omdat dit een nieuwere versie was tov de Combo maar denk eerder dat dit ff gauw op de markt gezet ding is om geld binnen te harken.
    Ook gebruik ik zoveel insuline dat ik haast om de dag de ampul moet vernieuwen pfffff.
    Ga deze week nog met Roche bellen want wil wel graag van de Insight af.
    En ik heb ook de Medtronic gehad en inderdaad je moet steeds die pomp onder je kleding weg harken en heb toen kom de verzekering een andere mogen uitzoeken, echt geluk mee gehad

    Groet Thomas

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.