Forums / Behandelaren / Fit for Life / Free Style – Zilveren Kruis reageert gewoon helemaal niet

Edward
Bijdrager

Fit for Life / Free Style – Zilveren Kruis reageert gewoon helemaal niet

Onderstaande vraag heb ik in maart aan de klantenservice van (mijn nu nog verzekeraar) Zilveren Kruis gesteld en vervolgens via hun Forum. Geen enkele sjoege… Wat is jullie ervaring en advies. Ik kom hier niet verder en hoor van sommigen dat je met diabetes niet bij Zilveren Kruis moet zijn. Inmiddels kan ik Free Style ook niet zelf kopen omdat er een productietekort is….

“Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende verzoek en hoop ik op een serieuze inhoudelijke (en natuurlijk positieve) reactie die gericht is op mij als verzekerde/mens en niet als ‘nummer’. Helaas ben ik in 2012 gediagnosticeerd met diabetes type 2. De afgelopen jaren is e.e.a. niet verbeterd en dat betekent dat ik o.a. gebruikmaak van medformine, gliclazide en sinds 2015 van langwerkende insuline. Echt grip op het geheel heb ik nog niet en ook de laatste maanden schommelt het weer behoorlijk. Vanzelfsprekend volg ik ontwikkelingen op de voet en heb -zoals u vast ook – kennisgenomen van het programma ‘Keer diabetes om’ van collega-verzekeraars. Helaas doet Zilveren Kruis hier (nog) niet aan mee en heb ik ook begrepen dat een Freestyle Libre helaas ook (nog) niet wordt vergoed; iets wat de ballast van steeds prikken behoorlijk zou kunnen verlagen. Maar dit terzijde..
Mijn medicijnen, insuline en testmaterialen worden allemaal vergoed. Ook als ik naar een dietist wil of via een fysio in het kader van revalidatie (schouderontsteking geneest langzamer langer i.v.m. diabetes). Toch wil ik niet stilziiten en lijkdzaam steeds meer medicijnen tot mij nemen. Ik heb hoop om verbetering in de situatie te brengen, gezonder te worden en medicijngebruik beperkt te houden.
Inmiddels ben ik in contact gekomen met FitforLife een combinatie van beweging-voeding en coaching, een lifestyle en personal training programma die ook met diabetici werken. Het spreekt mij erg aan en ik verwacht er goede resultaten mee te behalen. THet doet mij denken aan ‘keer diabetes om’ . Tegelijkertijd zijn de totale kosten voor mij moeilijk op te brengen.
Mijn concrete vraag is dan ook of u in het kader van mijn (aanvullende) verzekering zou kunnen overgaan tot een (gedeeltelijk) vergoeding hiervan. Nadere informatie via mij of via FitforLife Amersfoort.
Graag hoor ik uw inhoudelijke reactie. Ik hoop en vertrouw erop dat u niet met een ‘dat staat niet in onze richtlijnen’ reactie komt (dat was de eerste reactie van uw klantenservice… ), want ik snap dat dit niet standaard wordt vergoed, ik kan ook de vergoedingenlijst lezen. Daarom juist dit speciale verzoek. Ik denk dat het mijn gezondheid ten goede kan komen en medicijngebruik (en aanverwante zorg) kan terugdringen, dus ook voor jullie als verzekeraar goed kan zijn. Van ‘collega-diabetici’ hoor ik steeds dat Zilveren Kruis niet echt de verzekeraar voor diabetici is, maar ja als klant van meer dan 20 jaar geef ik u graag de kans om het tegendeel te bewijzen.”

  • GevraagdaanDVN
    Moderator

    Beste Edward
    Zilveren Kruis heeft ons gevraagd om met jou in contact te komen. Wij geven uiteraard jouw mailadres niet door. Ik heb je een persoonlijk berichtje via ‘het envelopje rechtsboven’ gestuurd.
    Fijn weekend
    Groetjes Inge Olivier,
    Adviseur content en communicatie DVN

  • GevraagdaanDVN
    Moderator

    Beste Edward,
    In ons berichtje stond het verzoek met de genoemde contactpersoon van ZK contact op te nemen. Zij laat me net weten dat je haar nog niet gebeld hebt. Zilveren Kruis hoopt dat je alsnog deze week wilt bellen met het nummer dat ik in je persoonlijke berichtje heb genoteerd. Zonder contact kunnen ze je niet helpen.

    Groetjes,
    Inge Olivier

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.