Forums / Behandelaren / Freestyle Libre propaganda!?

Navigator
Bijdrager

Freestyle Libre propaganda!?

Beste mensen,

Afgelopen vrijdag was er in het Spaarne gasthuis (KDC, Haarlem/Heemstede) een bijeenkomst voor de Freestyle Libre sensor; het was door het KDC onder de aandacht gebracht dat deze sensor onder de vergoeding zou vallen en een “cursus” was daarvoor nodig.
Mooi zo; veel blije kinderen tot 18 jaar, zagen de voordelen er allemaal wel van in en nu was het ook haalbaar; top dus!
De vraag kwam of dit allemaal leverbaar was en de medewerker van Abbott Diabetes Care verzekerde de hele zaal(!) dat er genoeg sensoren leverbaar én beschikbaar waren.
Om te zorgen dat dat zo bleef, werd er wel verteld dat je per 25 dagen maar maximaal 3 sensoren mocht bestellen. Dat klinkt logisch.

Aan het einde van de uitleg moest je jezelf inschrijven als je inderdaad wilde gaan bestellen; je zou dan een code opgestuurd krijgen om dat dan ook daadwerkelijk te gaan doen.

Daar komt het; we zijn op de terugweg en binnen een kwartier kwam de mail binnen van Abbott…….Daarin de opmerking dat de sensoren niet genoeg in voorraad zijn, bestaande klanten voorrang krijgen en de webshop op slot was. De levering zou “tegen de zomer” (!!) weer op gang komen!
“Tegen de zomer” is wel erg lang.

Wat steekt hieraan, is dat er kinderen “lekker gemaakt” worden terwijl men al weet bijna een jaar niet te kunnen leveren; als je binnen een kwartier deze mail kunt geven, wist deze medewerker het namelijk ook al!
Ik kijk dan naar mijn dochter; helemaal blij en zag er wel de voordelen van. Nu; teleurgesteld. Maar Abbott weet nu dat ze “in ieder geval een klant erbij hebben als ze gaan leveren”. Niet alleen mijn dochter, maar meerdere kinderen die ze lekker gemaakt hebben; het was gewoon een inventarisatie!

Propaganda? Mensen wel wijzen, mensen bekend maken ermee, mensen in laten schrijven met de belofte te kunnen leveren en binnen 15 minuten aangeven dat je niet kan leveren……
Schande!

Uiteraard heb ik een mail gestuurd maar er kwam niets nuttigs uit; “jammer dat u teleurgesteld bent” en dat soort kreten waar je helemaal niets voor koopt en wat niet oprecht is als je dit soort dingen bewust doet. En bewust was het!

Zijn hier meer mensen met een dergelijke ervaring met Abbott?

  • Jasper
    Bijdrager

    Het is inderdaad vervelend als je eerst lekker wordt gemaakt, en dat dan blijkt dat de sensoren nog niet te bestellen zijn… :( maar het gaat mij een beetje ver om dit propaganda te noemen.
    Ik denk dat u een standaard mailtje heeft ontvangen die nog voor de zomer is opgesteld want ik mag hopen dat het niet nog bijna een jaar gaat duren voor de sensoren weer voor iedereen leverbaar zijn.
    *edit, heeft u die code trouwens nog wel ontvangen? in dat geval zou ik proberen te bellen met de klantenservice van abbott om zo met de code toch te bestellen (als u en uw dochter natuurlijk nog zin hebben in de sensoren van Abbott)

  • Navigator
    Bijdrager

    Mwah, het voldoet wel aan de criteria van propaganda en nog wel over de rug van kinderen gespeeld…….

    Die code hebben we dus inderdaad niet ontvangen.
    We kunnen dus niet bestellen.
    Mijn dochter ziet het nog wel zitten terwijl ik er wel klaar mee ben. Maar; dochterlief gaat voor natuurlijk.
    Kon het maar, dat bestellen ;)

  • Ben42
    Bijdrager

    Hier zou ik toch weer contact zoeken met deze persoon en om nadere uitleg vragen. En als hij inderdaad van Abbott is en Abbott vertegenwoordigd dan zou ik dit wat verder doordrukken.

    Deze persoon heeft min of meer een belofte gedaan, het kan zijn dat Abbott dit niet gesanctioneerd heeft, in dat geval zou Abbott deze persoon er op moeten aanspreken en als patiënt kun je deze persoon er ook op aanspreken, deze persoon is flink buiten het boekje gegaan.
    En als hij wel een ‘vertegenwoordiger’ van Abbott is, dan moet Abbott er toch echt op gewezen worden dat dit zo niet kan. Eigen mensen moeten beter weten en beter opgeleid zijn.

    Vriendelijke groet,
    Ben

    Propaganda op zich is natuurlijk niets mee mis.

  • Navigator
    Bijdrager

    Propaganda is niets mis mee; valt over te discussiëren inderdaad, maar niet op deze manier en niet over de rug van (kleine) kinderen(!)

    Deze medewerker was wel degelijk van Abbott, werd ook zo voorgesteld door mensen van het KDC.
    De firma heb ik er inderdaad op aangesproken en krijg dus de “jammer dat u teleurgesteld bent” zin.
    Je staat 15 minuten ervoor nog iets te beloven!! Natuurlijk ben ik (maar vooral mijn dochter!!) teleurgesteld!

    Of men deze medewerker erop aanspreekt, vertelt men mij niet natuurlijk. Maar hij wordt ook door de werkgever op dit soort opdrachten gestuurd; hij zal niet op eigen houtje het land rondreizen en zijn boodschap aan de man brengen. Abbott is zich dus naar mijn idee volledig bewust van wat men doet.

  • BertW
    Bijdrager

    @navigator

    heel vervelend.

    Wij gebruiken de FSL inmiddels bijna 4 jaar. Er zijn in de loop van de tijd meerdere keren leveringsproblemen geweest (door de grote toeloop kon men alleen blijven leveren aan al bestaande klanten).
    De al bestaande klanten heeft men dus wel doorgeleverd, soms met pijn en moeite. Dat hebben we zelf ook meegemaakt.

    Ik kan je uit ervaring vertellen dat het altijd verstandig is een account aan te maken. Mocht dat niet mogelijk zijn dan in ieder geval je aan te melden voor de nieuwsbrief. Ik weet dat sommige gebruikers vroeger zelfs 2 accounts hebben gemaakt (verschillende naam en verschillend e-mailadres), deze mensen hebben ook in de periode dat er krapte was over voldoende sensoren kunnen beschikken.

    Ik begreep dat Abbott recent weer mensen die op de wachtlijst stonden weer een e-mail met bestellink of i.d. heeft gestuurd.

    Gr. Bert

  • Navigator
    Bijdrager

    De nieuwsbrief aanmelden is wat wij gedaan hebben en zouden daarbij op de wachtlijst komen. Daar vanaf zouden we een code krijgen om je aan te melden.
    Dat is waarschijnlijk dan de “beveiliging” voor extra accounts?

    Ik kan me voorstellen dat mensen twee accounts aangemaakt hebben met zoveel problemen.
    Zelf ben ik dat niet van plan; het is geen levensbedreigende situatie.

    Goed om te weten dat er zoveel problemen zijn; dat zal ik ook met mijn dochter overleggen. Misschien dat zij er dan anders over gaat denken als zij het dan wel, dan niet kan gebruiken.
    Ook raar dat zij dan zo’n cursus voor nieuwe klanten geven terwijl ze al zoveel problemen hebben.

  • Momo
    Bijdrager

    @ben42 zei: Propaganda op zich is natuurlijk niets mee mis.

    Bron Wikipedia: “Propaganda is een vorm van communicatie waarbij door de belanghebbende partij wordt getracht aanhangers voor haar gedachtegoed te winnen door het bespelen van de publieke opinie. Dit wordt bewerkstelligd door het bewust verspreiden van eenzijdige en/of verzonnen informatie.”

    Propaganda wordt over het algemeen gebruikt om bepaalde denkbeelden (geen producten) te promoten.

    De vraag is uiteraard of Abbott zich aan het bovenstaande heeft schuldig gemaakt.

  • Navigator
    Bijdrager

    Propaganda in de ruime zin van het woord dan maar.

    Feit is dat er zoveel leveringsproblemen zijn dat ze een stop erop zetten voor nieuwe klanten. Die problemen lees ik ondertussen steeds meer over en het is (dus) niet nieuw maar inherent aan het product.
    Dan is het meer dan ronduit schandalig om wél nieuwe zieltjes te gaan werven terwijl je weet dat je toch niet kan leveren(!)
    Dat je dat ook nog eens bij (jonge) kinderen doet en bewust staat te liegen(!) op een bijeenkomst…….daar moet gewoon een heel nieuw woord voor verzonnen worden.

    Het enige wat dit oplevert voor Abbott, is dat men ongeveer weet hoeveel klanten zij kunnen hebben als ze wel volop kunnen gaan leveren.
    Verder zijn er onder de (potentiële) klantenkring alleen maar verliezers.

    En ja; deze medewerker zou ik graag nog eens spreken!

  • Navigator
    Bijdrager

    Recente ontwikkelingen; ik ben erop gewezen dat het zou kunnen dat het mailtje wat ik in eerste instantie van Abbott kreeg (degene die binnen 15 minuten kwam en wist te melden dat er tegen de zomer pas geleverd kan worden) wel eens een oud mailtje kan zijn dat nog automatisch verstuurd is.

    Dat is natuurlijk plausibel en in dat geval zou ik te snel conclusies hebben getrokken.
    Ware het niet dat ik nog vóór ik hier het eerste bericht opstelde, Abbott zelf gecontacteerd heb én antwoord afgewacht heb. Dat antwoord had de strekking: “jammer dat u teleurgesteld bent, sorry voor de lange wachttijd”.
    Daar ging ik niet mee akkoord en stuurde een tweede mail; niet veel beter.
    Dan rest mij niets anders dan uit te gaan van de stelling die ik hier al gemeld heb.

    Het lijkt aannemelijk dat ik de bewuste persoon wel één dezer dagen te spreken krijg echter; dat zou erg mooi zijn.

  • De naam van de medewerker hebben we i.v.m. zijn privacy verwijderd.

    Vriendelijke groeten Moderator

  • Navigator
    Bijdrager

    Prima, het gaat alleen maar om een voornaam dus misschien niet helemaal nodig, maar vooruit.

    In de eerste post ben je er één vergeten; ik kan hem zelf blijkbaar niet meer wijzigen anders had ik dat wel even gedaan.

    Edit, ik heb deze post even gerapporteerd zodat hij opvalt.

  • Navigator
    Bijdrager

    Beste mensen,

    Hierbij een rectificatie op mijn eerdere berichten.
    Zojuist is de uitnodiging wél binnen gekomen én heb ik de bewuste medewerker van Abbott gesproken.

    Het blijkt; de mail met de strekking “wachten tot de zomer” was een oude mail en automatisch verzonden.
    Dat was een fout. Dat kan, geen probleem, fouten worden gemaakt.
    Abbott verzuimde echter mij dat aan te geven, tot twee maal toe.
    HAD Abbott dat gedaan, had dit topic hier niet gestaan……….

    Dat is nog geen rectificatie, maar het volgende wel:
    ik ben van mening en geloof van harte dat de genoemde medewerker van Abbott volledig de waarheid sprak!
    Hij wist niet dat de bewuste mail (zomer) eruit zou gaan en heeft zélf een dubbelcheck gedaan om zich ervan te vergewissen dat de mail met uitnodiging ook daadwerkelijk deze week aan zou komen.
    In dit geval niets anders dan lof voor de beste man.
    Een samenloop van omstandigheden (collega van klantenservice die niet adequaat reageerde en mijn dochter huilend omdat ze de sensor niet kon krijgen) hebben de situatie gemaakt tot wat hij is en voor de medewerker van Abbott vind ik dat spijtig.

    Nogmaals; bij Abbott zijn helaas fouten gemaakt, maar eerder genoemde medewerker heeft volledig integer gehandeld, de gang van zaken gecontroleerd en verdient juist alle lof in deze.

    Nu gaan we maar bestellen, fijn dat het mogelijk is!

  • Ben42
    Bijdrager

    Dank je wel dat je ons op de hoogte houd.

    Communicatie van Abbott is vaak verre van ideaal, de helpdesk is vaak niet op de hoogte. (Helaas).

    Ben

  • Navigator
    Bijdrager

    Tja, die helpdesk is wel…..apart……
    Een niet op de hoogte zijnde helpdesk is eigenlijk geen helpdesk en net zo nuttig als dat ik de vraag gesteld had aan mijn buurman.
    Ik vraag mij dan ook af of men het echt gelezen heeft of dacht: “ah, weer eentje die het lang vind duren> CTRL-V > send”

    Helpdesk vind ik toch echt wel de spil hierin hoor; ZIJ hadden al dit kunnen voorkomen. Makkelijk zelfs!

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.