Forums / Oproepen / Jeuk / irritatie van pleister omnipod

Flow
Bijdrager

Jeuk / irritatie van pleister omnipod

Hallo,
Ik gebruik nu ongeveer 4 jaar de omnipod. Super, nooit problemen gehad. Maar sinds kort krijg ik steeds ontzettende jeuk op de plek waar de pod zit. Als ik hem dan eraf haal is het helemaal rood en geïrriteerd. Maakt niet uit waar ik de pod plaats. Ik ben nu inmiddels weer aan het spuiten omdat mijn huid er niet meer uit zag en ik deze even wil laten herstellen. Heb dit gemeld bij Ypsomed, er werd mij toen verteld dat ze dit de laatste tijd vaker horen. (…maar er niks mee kunnen!) Zijn er misschien meer mensen die dit herkennen, en ook nooit eerder last hebben gehad?

  • Hallo Flow

    DVN heeft over jouw (herkenbare!) probleem informatie bijeen gebracht. Lees er hier op dvn.nl alles over.

    Succes!

  • jako
    Bijdrager

    Op de Facebook groep lees ik daar ook veel over. Daar staan tips zoals: tegaderm of opsite pleister onder de pod, cavilon spray, het “banaantje” onder de pod afplakken, het ventieltje onder de pod afplakken, je huid eerst insmeren met desinfectiegel (wel heel goed laten drogen) en gebruik van een neusspary (vi recept van de arts) op je huid en ook goed laten drogen…..

  • Lottie
    Bijdrager

    Hallo Flow en Jako,
    Ikzelf ben gebruikster van de Omnipod sinds maart 2014: zeer tevreden. Totdat ik nu ook sinds enkele weken steeds meer reactie krijg van mijn huid. Inmiddels zelfs tot het vocht eruit loopt. Daarom nu zowel de Cavilon-spray als Tegaderm-pleister in gebruik genomen. Cavilonspray helpt nauwelijks, de Tegaderm-pleister redelijk afdoende. De irritatie van mijn huid blijft! Wanhopig ben ik er intussen door, want wat is het alternatief voor de Omnipod??? Spuiten zie ik niet (meer) zitten: Mijn waarden schieten dan helemaal alle kanten op. Wat mij opvalt aan de huidirritatie is: het lijkt niet zozeer de pleister te zijn, maar veel meer de plekken van de pod zèlf! Zoals Jako dit ook beschrijft. Vraag aan Jako: Ik hoorde van de apotheker ook het alternatief van de Neusspray (met ontstekingsremmer)!
    – Heb jij hiermee ervaring en goede resultaten?
    – hoe kom ik op de genoemde fb-groep? en:
    – bij welke arts vraag ik het recept? Ik hoor heeeeeeeeel graag!! Alle beetjes helpen en zijn toch een ‘pleister’op de wonde!!!
    hartelijke groeten, Lottie

  • JeffSchutte
    Bijdrager

    Hallo allen,

    Ook ik met hetzelfde probleem. Sinds september 2014 gebruik van de Omnipod. Sinds een kleine 2 weken (4 pods) ook op de buik waar de pod heeft gezeten veel jeuk wanneer de pod er zit. Bij het afhalen rode bultjes en irritatie / jeuk. Proberen om niet te krabben bij de jeuk is bijna niet te doen zo extreem is het. Ook tijdens het dragen van de pod probeer ik onbewust om de pod heen de jeuk weg te krabben. Op dit moment de Omnipod ook niet in gebruik en met de prikpen bezig. Allerminst bevorderlijk voor de waardes. Schieten omhoog en gaan op en neer als een jojo. Reeds ook gemeld en waarschijnlijk het standaard mailtje ontvangen van Ypsomed die iedereen krijgt. Vandaag ook aangeven bij DVK zodat het bekend is waarom de waardes nu hoger uitvallen. Die gaf aan dat het probleem inmiddels duidelijk bekend is en er zelfs sprake is dat sommigen al overstappen naar een andere pomp (mochten vanwege de termijnen naar een nieuwe pomp deze periode) en sommige de prikpen weer hebben gepakt. Het is te hopen dat er snel een oplossing komt en niet met de spray of pleisters, er ligt toch ook een verantwoordelijkheid bij Ypsomed. Niet voor iedereen zal de spray of pleister vergoed worden.

    We zullen het moet afwachten.

    Jeff

  • kunstpret
    Bijdrager

    Hallo allemaal,

    Ik gebruik sinds 2012 de Omni-pod en ben er super blij mee.
    Nu, 4 jaar later heb ik ook last van irritaties onder mijn pleister. Om gek van te worden!

    Veel producten geprobeerd, van spray tot pleisters onder de pomp, maar niks hielp.

    Een week geleden heb ik een afspraak gemaakt bij de dermatoloog, om te testen of ik allergisch ben voor pleisters. Er werden Europese standaard richtlijn testen op mijn rug geplakt en inbreng van mezelf, namelijk: 1. de pomppleister en 2. kliniderm pleister.
    UITSLAG: – niet allergisch voor pleisters en kliniderm pleister
    – wel voor nikkel, parfum en epoxyhars
    – ook allergische reactie op mijn eigen pomppleister!!!!

    Raar, dit omdat ik niet allergisch ben voor pleisters, maar wel mijn pomppleister!
    veel forums gelezen, internet onderzoek gedaan, leverancier gebeld van de pomp, diabetesarts gesproken, niemand kon hier wat mee.

    Toen dacht ik, ik benader een vriendin van me die werkt in een apotheek, via haar kon ik met de apotheker spreken en heb een afspraak gemaakt. Naar de afspraak heb ik alles meegenomen; pomp, diverse pleisters en de uitslagen van de allergie testen.
    Na een lange uitleg over mijn probleem dacht hij een idee te hebben: aan de pomp zit die pleister bevestigd, maar hoe? Hij vertelde mij dat waarschijnlijk met 2 componentenlijm gedaan werd……… ja!!! Dat is het!!! In 2 componentenlijm zit epoxyhars, waar ik allergisch voor ben! En dus niet de pleister…

    Ik ben gelijk in actie gegaan om alles te testen:
    – de pomp ontdaan van de pleister
    – ducktape geplakt op de pomp waar de lijm zit
    – hierop de kliniderm pleister voor een permeabel laagje
    – pomp vastgeplakt op mijn arm

    Nu afwachten maar….. na die 3 dagen heb ik de pomp eraf gehaald, en? GEEN uitslag!

    Bij mij is de oplossing gevonden, alleen nog niet de uitwerking en gebruiksvriendelijkheid! Groot gedeelte van mijn arm is nu beplakt met pleister.
    Nu kijken of ik met Ypsomed in gesprek kan gaan hierover en ook de dermatoloog bellen om te kijken of ik hier misschien immunotherapie voor kan krijgen, oid.
    Wordt vervolgd dus..

    Conclusie: Bij mij was de huiduitslag dus niet de oorzaak van de pleister, maar de allergie van de lijm waarmee de pleister op de pomp wordt geplakt.
    Wellicht is dit bij meerdere mensen/kinderen een oorzaak, waar nog nooit naar gekeken is?
    Hoop dat jullie hier wat aan hebben.
    Groetjes

  • Lottie
    Bijdrager

    Hoi Kunstpret.
    Wat ben ik superblij met je reactie!!!! En wat een doorzettingsvermogen heb je, om zodoende het probleem boven tafel te krijgen!!!
    Ikzelf had ook al vrij snel het vermoeden dat het niet zozeer om de pleister ging, maar om de contactpunten tussen de pleister en de pod.
    Dit had ik Ypsomed ook al doorgegeven, zelfs aan de hand van foto’s waarop te zien is dat de allergische reactie duidelijk te zien is bij de plekken waar de pleister contact maakt met de pod (de lijmplekken dus…!)
    Helaas, Ypsomed (overigens sympathieke medewerkers, die wel oor voor je verhaal hebben) zegt wekelijks contact te hebben met de fabrikant, maar zijn afwachtend, afwachtend, afwachtend…naar de fabrikant toe…

    Kunstpret, ik ben zo blij met je onderzoeken en weet vrijwel zeker dat dit (de epoxyhars!) bij mij ook de oorzaak van de allergische reactie is.

    Eigenlijk te gek voor woorden dat je dan voor immunotherapie moet gaan!
    Ik vind dat de fabrikant/Ypsomed met een alternatief moet komen! Al was het dat ze een andere lijmsoort toepassen op de pod.
    Wat mij ook verbaast: Ypsomed meldt dat er volgens de fabrikant niets aan de formule van de pods is gewijzigd. Hoe kan het dan dat er ineens veel mensen zo’n allergisch reactie krijgen….?

    Nog een vraag: Kunstpret, gebruik jij nu nog wel steeds de pods?
    En hoe doe je dat nu, ivm allergische reactie?

    hartelijke groet,
    Lottie

  • kunstpret
    Bijdrager

    Hoi Lottie,

    Ik ben er net vrijdag achter gekomen dat de lijm het probleem is. Dit hele weekend “geknutseld” om te kijken of deze allergische reactie klopt en met pleisters in de weer gegaan.

    Ypsomed gebeld en kan niks aan ons probleem doen. Ik heb de handleiding gelezen en de pomp wordt handmatig in elkaar gezet, alleen de lijmbevestiging wordt machinaal gedaan…. en dat is een hele dure machine, dus grote kans dat die niet veranderd wordt…….!

    Ik laat die strijd even los en denk nu eerst even aan hoe IK dit probleem kan oplossen. Vandaag in gesprek geweest met een collega en die had wel een goed idee. Pruiken voor mensen met een ‘haarprobleem’ worden met een soort medicinale dubbelzijdige pleister /lijm bevestigd. Ik weet niet of dit de oplossing is, maar ik ga uitproberen met een ‘oude pomp’.
    Helaas geen pomp nog voor mij, ik spruit de insuline gewoon met een pen totdat ik een goede oplossing heb gevonden. Goed ingesteld ben ik helaas niet…

    Na even wat googlen is deze site een goede voor de dubbelzijdige pleisters:
    https://www.capellehaarwerkshop.nl/bevestigingsmiddelen-1/tape.html
    Ik denk dat we voor de extra-sterk moeten gaan, haha.

    Ook heb ik Ypsomed gebeld hoeveel tijd er zit tussen de POMP VULLEN en het OPBRENGEN VAN DE POMP, en dat is een uur. (ivm dat dopje dat niet eerder verwijderd mag worden).
    Een uur ‘knutseltijd’ heb ik dus.
    – verwijderen van de lijmresten van de pomp (nagellak remover of schuren)
    – of ducktape over de onderkant van de pomp plakken
    – daarna die dubbelzijdige pleister

    Ik ga vandaag/morgen die pleisters bestellen en dan uittesten op de huid of het 3 dagen goed genoeg blijft zitten, ook met douchen/sporten en dergelijke.

    Lottie, ik ben blij dat ik hierin een lotgenoot heb, ik hou je op de hoogte van deze ontwikkeling.

    Groetjes

  • kunstpret
    Bijdrager

    Oh…
    Nog vergeten te melden dat immuuntherapie niet kan, het is namelijk niet iets dat via de luchtwegen gaat. Helaas dus.

  • Lottie
    Bijdrager

    Hoi Kunstpret,

    Helaas, ik moet er ook aan geloven: vandaag naar de suikerfee (diabetesverpl.k.)geweest. Zij schrok nogal van de plekken op mijn huid. Zo ook een arts die zij erbij haalde om het te laten zien. Besloten om over te gaan op het spuiten… Ik ben er niet blij mee, want dat betekent: weer terug naar een onstabielere instelling, met suikerwaarden die zullen pieken en dalen.. Het zij zo…
    Nu kan in ieder geval eindelijk mijn lijf herstellen van de vele allergie-plekken. Ik ben blij dat het geen zomer is…
    Ik vertelde vandaag de diabetesverpl.k. en de arts over jou: dat we de kennis en onderzoeken blijkbaar van lotgenoten moeten hebben in plaats van dat Ypsomed/fabrikant dit doen.
    De arts reageerde zeer verheugd over jouw bericht en is ook erg benieuwd naar je onderzoek hierin. Fanclub krijg je vanzelf! hihihi!
    Als het je lukt om dit probleem opgelost te krijgen: ik zou dan bijna zeggen: niet openbaar maken, maar octrooi aanvragen! Ik waardeer ontzettend hoe je dit aanpakt!!
    Ik blijf je onderzoeken volgen!!!
    Groetjes

    • JeffSchutte
      Bijdrager

      Hallo allen,

      Hier eenzelfde verhaal, ondanks de adviezen van Ypsomed (spray en pleister) geen effect op de jeuk en irritatie. Vandaag een telefonische consult met dvk om helaas ook weer terug te gaan naar de prikpen. Zeer zeker ook niet blij mee, ook terug naar onstabiele waarden. Jammer dat Ypsomed zo weinig van zich laat horen. Ik snap dat ze niet gelijk de oplossing of fout hoe je het bekijkt hebben gevonden maar zou wel prettig zijn waar men naar kijkt en wat ze aan het doen zijn dan helemaal niks te horen.

      Succes allen!

      Jeff

  • JeffSchutte
    Bijdrager

    Zojuist mijn DVK gesproken. Inderdaad terug naar de prikpen. De irritatie kan tot gevolg komen dat er infecties ontstaan en dan zijn we nog verder van huis. Vandaag nog de Lantus ophalen.

    Als Ypsomed niet met een duidelijk onderbouwing komt kan er misschien worden overgestapt naar een andere pomp. Sommigen zijn al over met de goedkeuring van de verzekeraar. Dit zal wel verschillen per verzekeraar en is geen garantie natuurlijk.

    Jeff

  • Lottie
    Bijdrager

    Hoi Jeff,
    Wat is dit toch balen!
    Ik ben blij met mijn diabetesverpleegkundige: ook zij heeft inmiddels een serieuze mail gestuurd naar Ypsomed en ze het probleem voorgelegd.
    Dat is het enige wat wij met zijn allen kunnen doen: onze krachten (of liever gezegd: KLACHTEN) bundelen, waardoor het probleem waarmee we te maken hebben in de picture blijft!
    Want niemand zit te wachten op onstabiele glucosewaarden! Met alle mogelijke risico’s op complicaties vandien!
    Ypsomed heeft op de mail van mijn DVK gereageerd met de tip van een tweetal dermatologen die oplossingen zouden hebben gevonden in de medische sfeer.
    Ik wacht eerst de mening van mijn DVK af en verdere info hierover.
    Zodra ik meer weet, laat ik dit jullie zeker nog weten!

    groetjes!

  • Beste Kunstpret

    Wij zijn heel benieuwd of jouw oplossing met de dubbelzijdige pleisters werkt! Kun je ons een update geven?

    Groetjes Moderator

  • mylenestrea
    Bijdrager

    Beste Kunstpret,

    Wat een goed nieuws. Ook ik ben aan het testen met ander soort pleisters.
    Welke pleisters van kliniderm kun je het beste gebruiken?

    Groetjes, Mylene

  • Geke
    Bijdrager

    Heey,

    Het is net of ik aan het vertellen ben. Ik heb net iets langer dan 2 jaar de omnipod , ook nooit geen klachten. En sinds een dikke maand ofzo precies dezelfde klachten als die jij aangeeft. Echt vervelend.. Misschien hebben ze iets veranderd aan de pods de afgelopen tijd? Andere lijm ofzo gebruikt? Omdat zoveel gebruikers deze klachten aangeven.

    • JeffSchutte
      Bijdrager

      Hallo Geke,

      Ik ben ook rond die tijd begonnen zo’n 2 jaar geleden. Nooit geen problemen tot de laatste kwartaallevering.
      Ik zit helemaal onder de irritatie en wondvochtplekken ondanks de opties met spray en pleisters. Inmiddels ben ik naar de prikpen terug, dit is al geen succes met hogere waardes. De langwerkende insuline (Lantus) nu ook weer terug en die voelt nu niet lekker met inbrengen. Inmiddels is er door de internist met dvk een urgentie aanvraag gedaan bij de verzekeraar om over te stappen naar een andere pomp. Ik kan heel lastig zonder. Sterkte er ook mee Geke.

      Jeff

  • kunstpret
    Bijdrager

    Hallo allemaal,

    Jeetje, wat een treurigheid en onzekerheid, van iedereen met allergische reacties van de pompen!!! Ik heb het echt met iedereen te doen! De pieken en dalen die ik met het spuiten heb is ook inderdaad extreem. Dat ze het weg moffelen en zeggen dat ze er niks aan kunnen doen, maakt me echt kwaad!
    Ik heb de tijd niet om op de oplossing van de leverancier te wachten. Maar ja, kwaad zijn maakt je leven niet beter, dus dan maar de medische wereld VOOR zijn en zelf een oplossing zoeken…

    Hier een update van mijn pomp-knutsel-ontwikkelingen.

    Ik heb al 2 dagen mijn geknutselde pomp op mijn arm zitten en tot dusver GEEN allergische reactie! En met 2x douchen en 1x sporten zit hij nog muurvast :)
    Die dubbelzijdige pleister is echt heel sterk!
    Uiteraard heb ik een OUDE pomp gebruikt, dus in de tussentijd spuit ik wel… Maar met deze ontwikkeling ben ik super blij, want als ik straks een nieuwe pomp vermaak, kan ik eendelijk weer mijn pomp gebruiken! Ik kan niet wachten…

    Voor iedereen dit dit nieuw leest… ik ben NIET allergisch voor pleisters, maar allergisch voor EPOXYHARS (2componentenlijm), die gebruikt wordt om de pleister aan de pomp te bevestigen.
    Als je ook wil weten of je dit bent, laat je doorverwijzen door de diabetes arts naar een dermatoloog. Dan kun je uitsluiten of het de pleister is of zoals bij mij iets anders.

    De pleister die ik gevonden heb wordt gebruikt door mensen die om medische redenen een pruik dragen. Deze pleisters worden verwacht heel sterk te zijn en dus ook waterbestendig ivm douchen en zwemmen. Dat laatste heb ik nog niet ondervonden, dus dat weet ik niet.
    Dit is de link van de pleister-tape. Het zit op een rolletje en je moet het zelf op maat knippen.
    https://www.capellehaarwerkshop.nl/bevestigingsmiddelen-1/tape/chw-tape-blank-lion-rol.html

    Zondag avond ga ik een officieel werkende pomp op mijn arm plaatsen. Dus woensdag de volgende update.

    Sterkte allemaal!!!

  • Lottie
    Bijdrager

    Hoi allemaal,

    Ik ben inmiddels zo kwaad!!! Het moeten spuiten betekent: weer helemaal opnieuw instellen. Blijf hoge waarden houden. Om zo moedeloos van te worden! Ik loop met een stevige griep die door deze hoge waarden gewoon niet overgaat. En dan Ypsomed die zegt dat het ‘maar’ om een kleine groep mensen gaat. Wat betekent dat? Minder hoge prioriteit…? Ik vind het echt erg. Mijn leven staat, sinds de allergie begon, vrijwel volledig in het teken van mijn diabetes. De plekken op mijn huid, als gevolg van de allergie, zijn nog steeds niet weg. Doordat ik mij zo brak voel, zeg ik al mijn afspraken af. Om gek van te worden. Ik ben thuis niet meer te genieten en heb regelmatig een huilbui. Voel me in een cocon leven.
    Kunstpret: zóveel respect voor jou! Kan Ypsomed wat van leren!!!!

  • annettel
    Bijdrager

    voor mij geldt hetzelfde, ik heb, sinds de nieuwe levering pods, ontzettende last vand epleister, mijn huid geneest nauwelijks meer en ik zie geen andere oplossing over te gaan naar de pennen. Iets waar ik enorm tegen op zie aangezien de pods mij ontzettend goed bevallen. Ik krijg 0 op request bij Ypsomed en ben redelijk radeloos.

  • gdegroot
    Bijdrager

    Hallo

    Ook ik heb sinds kort iritatie van de pleisters van de omnipod. De pleister gaat er moeilijk af en geeft heel veel napijn en de huid is behoorlijk geirriteerd. ik heb nog geen. Melding gemaakt naar Ipsomed maar ik ga dit zeker nog doen.
    Het is bij de laatste doos begonnen waar ik nu 12 dagen mee bezig ben. Gegevens op de doos Ref nr 14810 Lot L42483 datum 2016-05

    O

  • Lottie
    Bijdrager

    Hallo Kunstpret,

    Ik ben zo benieuwd hoe het met je gaat.
    De laatste keer vertelde je dat je de Omnipod nu met de andere pleisters zou gaan proberen?
    Ik hoop nog van je te horen.

    Groetjes,
    Lottie

  • EvdE
    Bijdrager

    Hallo

    Ik gebruik de omnipod van ypsomed nu is bij mij hetzelfde aan de hand kwa irritatie van de pleisters(sinds een tweetal weken voorheen nergens last van gehad).
    Heb vandaag hierover richting ypsomed melding over gemaakt en zij erkennen het probleem maar zitten te wachten op antwoord van …….
    Er werd mij wel aangeboden om de pods korter te dragen en de betreffende nummers door te geven.
    Bij mij betreft het de serie met het LOT nummer 42519.
    Heb nog een oude pod liggen met een ander nummer ga deze binnenkort uitproberen zodra mijn huid van de arm enigzins is genezen.

    Gr. Erik

  • Schrijv
    Bijdrager

    Afgelopen zomer voor het eerst na het verwijderen van de pod huiduitslag en wondvocht!
    Nog NOOIT last van gehad. Wat we nu doen : huid goed schoonmaken – TEGADERM plakken en daarover heen de pod. Werkt heel goed – geen irritatie en de pod blijft goed zitten. Douchen / zwemmen / voetballen is geen probleem. Cavilon spray hebben we op advies van Diaverpleegkundige ook geprobeerd maar dit was geen succes. Tegaderm werkt bij ons het beste.
    Succes

  • Jeetje wat een verhalen allemaal. Ik ben sinds 2014 aan de omnipod, nooit problemen gehad. Sinds oktober, de nieuwe levering pods alleen maar pijnlijke plekken en jeuk tot 2 weken na verwijdering pod. Ik zie er nu uit als een soort panter ha ha.

    Ik heb net Ypsomed gebeld en die vertelden me dat ik 1 van de velen die sinds oktober allergisch is. Heel vervelend. Er loopt een onderzoek over wat ze precies hebben verandert in de samenstelling van de lijm. Ze moeten dit oplossen want het gaat ze natuurlijk heel veel klanten kosten.

    Vinden jullie ook niet dat de pods nu moeilijker verwijderbaar zijn? Ze plakken meer, alsof ik mezelf aan het harsen ben. Ik mocht de pleister nu eerder aftrekken en een nieuwe declareren. Ik mag nu i.p.v 3 dagen, 2 dagen met een pod doen. Ok, niet een goede oplossing maar tot zover er duidelijkheid is, is het te proberen. Ik ben niet van plan om weer te spuiten. Succes iedereen en ik hoop dat er snel weer gewone pods voor terug komen.

  • Conny
    Bijdrager

    Hoi,

    Ook voor mij heel herkenbaar. Ik gebruik sinds 1 augustus de Omnipod en laatste tijd veel irritatie, jeuk, bultjes. Huid wordt ruw en schraal, duurt lang voordat de plek hersteld is. Ik weet niet meer waar ik m’n pods moet plakken als het zo doorgaat. Dacht eerst dat het aan mij lag, totdat ik al deze berichten zag! Met Ypsomed gebeld, zelfde verhaal, wordt onderzocht en gebruik maar Cavilon spray of Tegaderm. DVK komt met hetzelfde advies. Nog niks uitgeprobeerd, want ik moet het nog zelf betalen ook en begrijp uit eerdere berichten dat het in de meeste gevallen niet helpt. Of heeft iemand goede ervaringen met één van de twee? Voel me radeloos en machteloos. Sowieso al last van wisselende waardes, maar als ik weer terug moet naar spuiten wordt het helemaal feest :-(. Ypsomed geeft ook aan dat ik wel na 2 dagen mag vervangen, maar ook dan ziet het er niet uit. Inderdaad ook veel moeite om de pleister van huid te verwijderen. Schrale troost dat ik niet de enige ben….

  • Hoi Conny, ik lees bij jou hetzelfde probleem. Het is eigenlijk waardeloos dat Ypsomed de samenstelling van de lijm heeft verandert. Ik hoop dat ze dit nog terug kunnen draaien want er zijn een hoop gedupeerden nu. Het zal ze ook een hoop gaan kosten op deze manier. Ik vond hoe het was prima. Alleen in de zomer bij heftig zweten bleef hij niet goed plakken. Ik denk idd dat er een chemisch goedje inzit. Het is idd balen. Hoop dat het voor iedereen snel opgelost is.

  • Hai, Ik ben op een Amerikaanse website terecht gekomen waar iemand contact heeft met een medewerker van Ypsomed U.S.A.

    Ze heeft erge littekens hier aan over gehouden. Ik vind het zelf eigenlijk schandalig dat Ypsomed niets doet of de pods terugroept als iedereen zo allergisch is.

    Nu heb ik zelf ook 2 plekken waar huid vanaf is en die blijven jeuken. En beide plekken waren een week en 10 dagen geleden.

    Volgens een vertegenwoordiger zit er iets teveel acryl in de pleisters. Ik heb zelf het idee dat het iets bijtends is, zoals zuur. Een kleine hoeveelheid om de pleister beter te laten plakken. Maar goed, ze zijn er niet echt open over bij Ypsomed. Ze stellen zich op zo’n manier op alsof ze van niets weten. Natuurlijk weten ze meer, maar ze wachten waarschijnlijk tot het tot een rechtzaak komt.

    Groetjes,
    Leontine

  • Conny
    Bijdrager

    Hoi,

    Het lijkt inderdaad of er een bijtend of brandende stof zit in de pods/pleisters of ergens ertussen. Rode en jeukende huid en geneest bijna niet. Ik heb Cavilon spray geprobeerd, maar podpleister laat daardoor los en huid is niet minder geïrriteerd, dus nu maar weer zonder geprobeerd. Weet iemand welk type pleister ik precies moet hebben van Tegaderm? Ik kan nl. niet vinden op internet wat precies en apotheek weet het ook niet. En iemand een tip voor creme/zalf op de beschadigde huid? Het wordt nu erg droog, ruw en blijft maar jeuken dus ik blijf maar krabben. En dat is ook niet bevorderlijk voor de genezing…

    Groet
    Conny

    • RemcoVolkers
      Bijdrager

      Ik gebruik Sudocrem, koop je gewoon in de supermarkt. Eigenlijk voor luieruitslag enzo, maar het helpt redelijk goed als je de plek insmeert zodra je de Onmipod hebt verwijderd.

  • RemcoVolkers
    Bijdrager

    Hier hetzelfde. Na bijna een jaar probleemloos, ineens jeuk en lelijke rode plekken. Duurt lang voor ze weg zijn. Ik smeer de plekken in met Sudocrem, eigenlijk voor luieruitslag (heb ik niet!) en eczeem. Het verzacht wat, doet de plekken bijna verdwijnen. Gewoon voor het slapen gaan een dikke laag aanbrengen. Intussen speur ik verder naar andere oplossingen, maar de hoofdoplossing moet toch bij de fabrikant liggen. Het kan echt niet zo zijn dat veel gebruikers van de Omnipod met jeukende rode plekken lopen, terwijl dat niet nodig is.

  • Ik ben vandaag gebeld door Ypsomed Nederland en er is een oplossing. De lijm van de pods bevat meer acryl, waar meerdere mensen dus allergisch voor zijn.

    Het moederbedrijf Insuled heeft dus de productie weer teruggedraaid naar de oude lijm van de pods. Nu is het afwachten welke serienummers pods zonder deze acryl lijm aankomen in Nederland. Het probleem is dat maar 5% last heeft van allergie en de rest niet, of meldt het stomweg niet.

    Ze houden me op de hoogte. Ik ben nu maar naar mijn kuiten gegaan om pods te plakken, niet ideaal maar ja het is even een tussenoplossing.

  • Conny
    Bijdrager

    Hoi,

    Remco, bedankt voor de Sudocrem-tip. Ik heb toevallig vandaag Bioforce gekocht, eerst eens proberen of dat helpt, anders ga ik over op Sudocrem. Ik heb idd ook van Ypsomed gehoord dat het te maken heeft met andere soort/hoeveelheid acryl. Niet duidelijk was wanneer we deze serie dan kunnen verwachten, ik hoop dat we zsm pods krijgen uit de nieuwe productie. Tot die tijd maar rommelen met crèmes en sprays…

  • Lottie
    Bijdrager

    Hoi Leontine, Conny en andere lotgenoten,

    Dat is echt goed nieuws!!!
    Wel blijf ik het bizar vinden dat we dan zo lang van Ypsomed te horen hebben gekregen dat er volgens de fabrikant zgn. niets aan de samenstelling van de Pods gewijzigd zou zijn, ondanks alle klachten….?!!!!
    Ik ben in ieder geval erg blij dat ze er mee bezig zijn en komt er (hopelijk een blijvende) oplossing!
    Leontine, hopelijk krijg je binnenkort nog meer goed nieuws!
    Ik hoor het graag!

    Groetjes!

  • Schrijv
    Bijdrager

    Wat bij ons goed werkt is : huid schoonmaken met hygienisch reinigingsdoekje – tegaderm plakken – pod plakken.(opletten dat de canule vd pod net boven de tergaderm uitstreekt.
    De pod blijft ook nog eens zeer goed plakken op de Tegaderm. Als je de pod verwijderd, eerst de pod van de tegaderm halen. Daarna kun je de tegaderm verwijderen. (Tegaderm Film Ref1626W)
    Na het verwijderen goed insmeren met Cetomacrogol zalf. Dit is een zeer vette zalf die goed in trekt en waardoor de huid snel hersteld. Sudocreme droogt de huid uit en werkt in ons geval niet zo goed. Cetomacrogol zalf krijgen we via de huisarts. Deze gebruiken we ook na het verwijderen van de FreeStyleLibre. Overigens geen huidirritatie vd FSL!!! Succes.

  • kunstpret
    Bijdrager

    Hallo allemaal,

    Ik zie hier twee verschillende soorten reacties van de pomp naar voren komen.

    1. allergie van de witte pleister van de pomp.
    2. allergie van de lijm, waar de pleister mee op de pomp wordt geplakt.

    Dus we hebben het hier over 2 verschillende problemen… pleister allergie en lijm allergie.
    Ik zelf heb een lijm allergie. Dit betekent dus dat er geen tegaderm pleister oid tegenop kan. De verhoogde Acrylwaardes waar Leontine het over heeft, gelden voor de plaksubstantie van de pleister zelf denk ik. Of ik begrijp het verkeerd…

    In de afgelopen tijd heb ik van elke pomp de pleisters afgehaald en met een dubbelzijdige “pruikpleister” beplakt. Waaronder weer de duck-tape. Dit werkt goed, maar zie mezelf dit niet jaren lang doen. Dus als er een oplossing komt, graag natuurlijk.

    Daarom is het voor Ypsomed relevant dat ze weten met welk allergie probleem ze te maken hebben, de lijmallergie of de pleisterallergie. 1 op de 5 mensen op de wereld heeft een allergie voor epoxylijm. Dus….. wie van jullie heeft welke allergie? Want nu lopen alle probleemverhalen door elkaar heen.

    Voor diegene die een epoxylijm allergie hebben en graag de pomp willen blijven dragen, wil ik graag uitleggen hoe ik dat doe. Alleen weet ik niet hoe ik foto’s kan toevoegen in dit forum. En heb geen zin om persoonlijke gegevens te delen op het forum… Misschien kan DVN mij hierin adviseren?

    Succes allen :)

  • Best Kunstpret,

    Ik denk dat de meesten het hier hebben over de lijm die is gebruikt op de pleisters. Ik gebruik al 3 jaar de omnipod zonder problemen en opeens sinds september/oktober zijn er problemen.

    Ik heb eigenlijk geen zin in gedoe met pruikenlijm. Ik snap dat je naar oplossingen zoekt en vind het ook aardig dat je dit deelt. Maar Ypsomed moet het gewoon oplossen. Diabetes is op zich al een gedoe en we willen het met een pomp juist makkelijker maken toch?

    Ik wacht op de nieuwe pods met de oude lijm. Dus weer met minder acryl. Iedereen succes en alvast een fijne jaarwisseling.

    Groetjes,
    Leontine

  • Conny
    Bijdrager

    Hallo allemaal,

    Schrijv, bedankt voor je tips. Ik heb inmiddels Cetomacrogol zalf gekocht (bij drogist verkrijgbaar) en ga vanavond de Tegaderm pleisters bestellen. Hoop dat het beter helpt dan de Cavilon spray, want dat werkt niet.

    Duurt het bij jullie ook zo lang voordat de plekken herstellen? Bij mij is de eerste van drie weken geleden nog steeds rood en geïrriteerd. Ik ben bang dat het helemaal niet meer wegtrekt. Wat Ypsomed voorstelt om een pod twee dagen te dragen is ook geen oplossing. Na twee dagen heb ik ook uitslag en zorgt er alleen maar voor dat ik nog meer geïrriteerde plekken krijg. Ik begin er ondertussen een beetje raar uit te zien met al die rode plekken op m’n lijf. Overigens heb ik de laatste weken ook veel last van de plek waar de canule heeft gezeten.

    Kunstpret, ik weet niet precies waar ik allergisch voor ben, maar gek toch dat er veel mensen ineens last van hebben? Je zou dan toch denken dat het één en hetzelfde probleem is, veroorzaakt door de wijziging in de fabricage? Jouw oplossing met pruikenlijm werkt voor beide allergieën, toch? Ik wil heel graag van je weten hoe je dat doet. Dus als er een mogelijkheid is om foto’s/uitleg te delen dan zou ik dat héél fijn vinden!

    Groet
    Conny

  • Schrijv
    Bijdrager

    Hi Connie
    Sinds 3 jaar is mijn zoontje een zeer tevreden gebruiken vd omnipod. Nooit geen Problemen gehad. Een paar uur na het verwijderen van de pod zag je niet eens meer waar deze gezetten had! Alleen een kleine afdruk vd canule.
    Afgelopen augustus begonnen de Problemen. Jeuk, rode uitslag. De huid was zo beschadigd dat het dagen “nat” bleef! Duurde zelfs een paar weken voordat de huid helemaal hersteld was. DRAMA!! Na overleg met de huisarts kregen we Cremor Hydrocortisoni 10 mg. icm Cetamacrogol. (deze is niet hetzelfde als vd Drogist! Maar zal ook wel werken. Belangrijk is dat de huid niet uitdroogt.)
    De huid herstelde snel. Daarna pas begonnen met het gebruik van Tegaderm. Dit werkt perfect. Mijn zoontje heeft géén last meer van uitslag. Je ziet alleen nog de plek waar de canule heeft gezeten. Om de huid toch wat extra rust te geven plakken we de pod nu op zijn armen en bovenzijde bil. De FreestyleLibre heeft hij ook nog op zijn arm. Van het pleister vd Libre heeft hij géén uitslag. En deze blijft 2 weken zitten zonder problemen! Succes!

  • Evert
    Bijdrager

    Hoi Allemaal,

    Ook ik heb een tijd erge last gehad van extreme uitslag tot blaren aan toe! Gek van de jeuk werd ik! Ik heb verschillende dingen geprobeerd echter hielp niets..
    Nu werk ik in de zorg en ben de verband kast is ingedoken.. Na veel dingen te hebben geprobeerd kwam ik uiteindelijk duoderm (extra thin) tegen. Een soort van huidpleister welke gebruikt word bij brandwonden. Dit is een vierkant vel wat lijkt op de huid. Ik heb de sticker van de pod gehaald en met pen de vorm omgetrokken en vervolgens uitgeknipt.. De vorm vervolgend op de huid geplakt. Daarna een pod gevuld en erop geplakt ( let op de pod, dus het plastic moet precies erop zitten zodat de pleister eroverheen valt) en hem geactiveerd.. De canule schiet hier ook gemakkelijk doorheen.. Dit doe ik nu al weken met succes en ik heb geen jeuk meer! Ik dacht misschien handig om te delen! Duoderm is gewoon online te bestellen zag ik! Succes!

    Groeten Evert-Jan

  • Conny
    Bijdrager

    Hoi allemaal,

    Bedankt voor alle tips. De Tegaderm pleister werkt bij mij niet voldoende, vooral de plekken waar de canule zit en het witte rondje op de pod zorgen steeds vaker voor lelijke wondjes op mijn huid. Ik ga nu de Duoderm pleister maar bestellen en uitproberen.
    Het goede nieuws is dat ik op een Amerikaans forum van Omnipod-gebruikers met dezelfde problemen tegenkwam dat er al sinds november daar weer pods beschikbaar zijn volgens de oude productie. Deze geven volgens de gebruikers geen uitslag meer, alleen bij een aantal mensen nog op plekken waar de oude hebben gezeten. De goede pods hebben productie(LOT)nummer vanaf 42737. Ben benieuwd of er iemand is die deze al in gebruik heeft?
    Want het slechte nieuws is dat Ypsomed mij niet kan vertellen wanneer deze pods in Nederland beschikbaar zijn. Mediq weet het ook niet, verwijst weer naar Ypsomed. Ik vind het te gek voor woorden…..

    Groet
    Conny

    • Soes
      Bijdrager

      Hi Connie,

      Ik heb gisteren via mijn DV te horen gekregen dat de juiste pods in januari 2017 worden verstrekt. Deze info heeft ze van Ypsomed ontvangen. Ik heb vandaag de kwartaalbestelling ontvangen met pods lotnummer L 42797. Nu maar hopen dat deze ome zijn!

      Susan

  • Hoi Conny en anderen,

    we hebben een nieuw bericht geplaatst over de acryl in de pods. Veel zal voor jullie al bekend zijn, maar weet dat wij er ook mee bezig blijven. https://www.dvn.nl/dvn/nieuws/2153/omnipod%3A-hoeveelheid-acryl-in-pods-oorzaak-huidklachten
    Als aanvulling op het bericht van Conny: het is niet bekend welke LOT-nummers goed zijn. Het is namelijk niet gezegd dat de info op het Amerikaanse forum bruikbaar is voor de Nederlandse markt. Maar natuurlijk hebben we de vraag naar de goede LOT-nummers uitstaan bij Ypsomed. We dringen erop aan dat ze snel met meer informatie komen, zodat jullie weten waar jullie aan toe zijn!

  • Er zijn al veel mensen die lotnummer 42738 of hoger hebben ontvangen in NL. Als ik vraag waar ze die kregen is het meestal de diabeteswinkel. Helaas heb ik van Mediq de oude lotnummers ontvangen. Ik stuur ze dus terug. Ik heb ook contact opgenomen met Insulet USA. Ze zeggen dat ze probleemloos de pods kunnen omruilen voor Amerikanen maar helaas niet voor Europeanen. Er zijn wel lotnummers bekent met de juiste hoeveelheiden acryl. Het gaat om bovenstaand nummer. Helaas, kon hij niets zeggen of ze in NL verkrijgbaar waren. Ze zijn er dus wel en de mensen die dit lotnummer gebruiken hebben opeens geen allergie meer.

    Het is een vervelende kwestie en onbegrijpelijk dat ze ons in Europa maar laten zitten met huidproblemen. Veel mensen uit Engeland, Duitsland en Denemarken heb ik via een forum op facebook gesproken. Ze worden ook niet geholpen.

    Ik weet niet zo goed wat meer te doen, maar als ik de nieuwe serie pods niet op korte termijn krijg dan ga ik helaas stoppen met de pod.

  • chocotofje
    Bijdrager

    Helaas hier ook het zelfde verhaal,kwa huidirritatie ect..

    dat er een fout gemaakt is word kan gebeuren met de pods.Waar ik veel meer moeite mee heb id dat er vanuit ypsomed geen transparantie is naar de klant toe…..onbegrijpelijk en onprofessioneel!!!!
    Deze pomp zou voor mij al diabeet een stuk vrijheid moeten opleven in mijn diabetes zorg. Nu zorgt het alleen nog maar voor meer problemen. (ontregeling enz). als ysomed het probleem niet op een snelle wijze oplost en/of transparant is ga ik op zoek naar een andere pomp.
    Ik ben vooral zeer verdrietig en teleurgesteld in ypsomed’s klant beleid.

  • cyclester
    Bijdrager

    Als je de pleister lospeuterd en voorzichtig eraf haalt, is de irritatie minder. Na verwijderen vaseline voor de gevoelige huid gebruiken helpt. Niet op de plek smeren waar de canule heeft gezeten maar waar de pleister gezeten heeft. Even laten drogen en daarna kun je je kleding er weer over dragen.

  • Lottie
    Bijdrager

    @leontinedehollander: Dank lotgenoot voor je vasthoudendheid bij dit gedoe! Ik heb veel respect voor je! Het is te gek voor woorden hoe hiermee omgegaan wordt vanuit de fabrikant! (Want we hebben het hier niet over ‘een lekkere crème’ ofzo, die niet meer te krijgen is, maar over onze gezondheid! )
    Gelukkig heb ik een fijne diabetesverpl.k. die er ook bovenop zit. Vandaag zou er iemand van Ypsomed bij haar langskomen om hierover (hopelijk over de oplossingen!!) meer te vertellen… Hoop doet leven zullen we maar zeggen!

  • Jolientje
    Bijdrager

    Sinds juli was ik een gelukkige pompgebruikster, na eerst 43 jaar injecties gebruikt te hebben.
    Vandaag voor de 3e keer contact gehad met Ypsomed nav huidirritatie onder de pod sinds eind december. Elke keer dezelfde standaard antwoorden zonder een concrete oplossing. Krijg het idee dat de pods,die irritatie geven, gewoon opgemaakt moeten worden voor de nieuwe/oude versie weer vrij gegeven wordt.Heb helaas half januari via Mediq Combicare 3 dozen met hetzelfde lotnummer L42626 gekregen waarbij ook weer jeuk met nattende huidirritatie optreedt.Gisterenavond zag ik bij het wisselen van de pod zelfs blaarvorming. Bij Ypsomed werd gesuggereerd dat ik ws bij het inbrengen van de canule een bacteriële infectie veroorzaakt zou hebben. Werk zelf toevallig ook in de zorg en kan echt het verschil tussen een infectie en allergie wel onderscheiden!
    Wat overigens ook goed helpt bij de huidirritatie is dermacream van Medihoney,wordt ook gebruikt door stomadragers met huidirritatie, laat geen vette film op de huid na.
    Denk dat ik ook maar eens de Duoderm ga proberen want de overige suggesties werken bij mij niet.

    • Soes
      Bijdrager

      Hallo,
      Wat ben ik blij met jullie berichten. Bij mij ook eind vorig jaar (november 2016) de kwartaalbestelling ontvangen. Lotnummer L42626 en sindsdien allergische reactie. Frappant dat veel sindsdien klachten hebben. Morgen ontvang in de nieuwe kwartaalbestelling. Begrijp ik het goed dat de pods met een hoger lotnummer wel oke zijn?

      Groetjes Susan

  • Jollientje,

    Ik wil je graag een tip geven over Ypsomed. Ik heb zelf gelukkig de juiste lotnummers via de diabetes vereniging gekregen. Maar daar moest ik flink voor vechten. Ik ben de DVN dus heel dankbaar. Maar ik weet via een forum dat er nu ook mensen nieuwe dozen met de juiste nummers via ypsomed krijgen. Ik heb onderzocht hoe ze die hebben gekregen. En dat is flink boos worden. Dus stuur een boze mail en als ze je bellen kan je nog eens flink boos worden. Ik vind het zelf waardeloos hoe ze met klanten omgaan. Het is een geldkwestie vermoed ik. En dan over de rug van zieke mensen. Heel vervelend allemaal.

    Probeer het gewoon. Sterkte en echt balen dat je weer die oude pods hebt gekregen.

    Groetjes,
    Leontine

  • Lottie
    Bijdrager

    Hoi Leontine,

    Wat ben ik superblij met je bericht!!!!!!
    Misschien suffe vraag van mij: Klopt het dat je bedoelt boos te worden naar Ypsomed? Die zeggen nl. inderdaad dat je maar gewoon bij je leverancier weer Pods moet bestellen, met de hoop dat je de juiste Pods krijgt…!!!! (‘Spelt in een hooiberg’-principe…?!!!)
    Vraag (ook aan DVN): is het een idee om de juiste Lotnummers gewoon hier op dit forum te plaatsen, zodat alle gebruikers die deze allergische reacties hebben gehad, kans hebben om opnieuw de Pods weer te kunnen gaan gebruiken?

    groetjes,
    Lottie

  • Jolientje
    Bijdrager

    Dank je wel Leontine voor je reactie. En ook Evert-Jan bedankt voor je tip betreffende de Duoderm extra thin.Ik plak gewoon het vel Duoderm (7,5 x 7,5 cm) op mn huid en daaroverheen de pod, niks knippen en plakken. In elk geval geen huidirritatie meer!!Canule wordt gewoon door de Duoderm in de huid geschoten.Pod blijft zelfs beter zitten dan ooit, zonder extra fixatie, wat ik voorheen wel deed.

  • Conny
    Bijdrager

    Ha Susan en anderen,

    Toevallig vandaag ook via de DVK te horen gekregen dat Ypsomed heeft aangegeven dat de leveranciers ‘door de oude pods heen zijn’, als je nu bestelt zou je de goede pods moeten krijgen. Voor zover ik weet zijn de pods met nummer 42737 en hoger de goede, maar dat heb ik van een Amerikaans forum af gehaald. De manier waarop Ypsomed hier mee om gegaan is, verdient bepaald geen schoonheidsprijs….

    Conny

  • Schrijv
    Bijdrager

    Wij zijn gestart met Lot nummer L42743 (productie 2016-10) en hebben GEEN allergische reactie meer gehad!
    Niet op de bil en ook niet op de arm!! We hebben dit zelf moeten uitzoeken omdat Ypsomed niet wist welke pods de oude waren en welke de nieuwe. Dus misschien zijn alle pods met dit Lotnummer en hoger de juiste. succes allemaal.

  • Raimond
    Bijdrager

    Goedemiddag allemaal,

    Ben al 3 jaar gebruiker van de Omni POD en altijd tevreden geweest.
    Ik gebruik zef al een paar maanden de POD niet meer door de irritatie mijn huid is ook heel anders geworden door de POD.
    Heb 2 weken geleden een telefoontje gehad van Ypsomed dat alles weer goed was en ze kon proberen maar garandeerde me niet dat ik oude of nieuwe PODs zou ontvangen, ze kon mee ook geen nummer geven welke wel goed waren dus heb ik ze de laatste keer niet aangenomen van Mediq heb al 3 dozen vol met PODs die ik niet kan verdragen.
    Ben blij om te lezen dat er wel nummers bekend zijn dan kan ik dat aangeven bij Mediq en zelf ook controleren of het de juiste zijn.
    Fijn weekend allemaal,
    Raimond

    • Raimond
      Bijdrager

      Even een Update gebruik de pom nu weer een week, helaas is ht probleem wel minder maar nog niet over !!!.

      Moet nog steeds de neusspray eronder gebruiken om geen heftige irritatie plekken te krijgen.

      Maar verder ben ik blij dat ik de pomp weer terug heb mij leven loopt weer normaal ook al is het weer met een handeling erbij.

      Hoop dat bij de meeste het probleem grotendeels is verholpen.

      Prettig weekend verder.

      Groetjes Raimond.

  • Ben42
    Bijdrager

    Hallo Allemaal,

    Niet helemaal hetzelfde, maar wel vergelijkbaar irritatie door de Libre. (Of misschien wel een allergie).

    Op ‘het’ andere forum mijn oplossing voor dit probleem :

    Libre en Huidirritatie, Oplossing ?

    Misschien iets om naar te kijken en eventueel wat ideeen op te doen.
    Natuurlijk ben ik geen medicus en wat ik schrijf moet met enige skepsis gelezen worden (zoals alles op het internet).

    Ben

  • Lottie
    Bijdrager

    Hallo allemaal,
    Vorige week de uitgebreide allergietests gehad bij de Allergoloog/Dermatoloog. Daaruit bleken algauw de heftige reactie voor de (oude serie!!!) Omnipods, maar een nóg heftiger reactie op de FSL-sensor.

    Mijn vraag:
    Wie heeft er nog steeds last van de (nieuwere) Pods?
    Het gaat dan om de Pods met Lotnummers: Vanaf L42737 en hoger.

    • Raimond
      Bijdrager

      Hallo ik gebruik nu de neusspray voor ik de pod opdoe en krijg af en toe na 2 dagen nog last van jeuk maar niet meer die irritatie plekken wat ik eerst wel had.

  • ggdereus
    Bijdrager

    Ik gebruik al circa 7 jaar de omnipod. Dit zeer tot tevredenheid. Tot voor kort heb ik nooit echte problemen gehad.
    Een aantal weken geleden kreeg ik vrij aan het eind van het gebruik van de zending van oktober 2016 naast en onder de pod rode vlekken met vrij veel jeuk. Terwijl het lang duurde voordat de plekken weg trokken. Pods uit de volgende zending geprobeerd maar ook daar de zelfde verschijnselen. De afgelopen week contact gezocht met mijn diabetesverpleegkundige die aangaf dat dit verschijnsel bekend was. Hierna heb ik contact gezocht met Ypsomed. Hier vroeg ik om de series waarin de problemen zich voordoen. Dit willen zij niet bekend maken kreeg ik te horen.
    Alles bij elkaar vind ik het geen correct optreden van Ypsomed. Wij als gebruiker werden niet geinformeerd over het probleem en er is geen terugroepactie ingezet. Dit werd een paar jaar geleden wel gedaan met strips die niet geheel voldeden. Ook wilde de vertegenwoordiger van Ypsomed geen uitsluitsel doen over de nieuwe zendingen.
    Wat vindt u van de gang van zaken?

  • Lottie
    Bijdrager

    @ggdereus: Pods met Lotnummers: Vanaf L42737 en hoger zouden die irritatie niet meer moeten geven. Dit kun je, volgens mij, gewoon navragen bij degene waarvan je je Pods ontvangt.
    Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen over deze Pods.

    Gr. Lottie

  • Raimond
    Bijdrager

    Gedemiddag,

    Heb nog altijd dezelfde problemen met de POD ook al zijn ze met de nieuwe/goeie LOTNUMMERS.
    Gebruik ook nog de neusspray dat helpt wel.
    De PODS geven ook vaker een foutmelding nu na 2 dagen gedragen te hebben of een verstopping.

    Groetjes,
    Raimond

  • Lottie
    Bijdrager

    Hoi Raimond,

    Ik herken wat je schrijft. Ik heb pasgeleden een uitgebreid onderzoek gehad bij Allergologie, ivm allergische reactie op de Pods. (Nog erger reageerde ik overigens op de FSL-sensor!!)
    Bij dit onderzoek werd mijn rug werd toen helemaal afgeplakt met allerlei test-materialen, met tape. Op dit tape (waarmee mijn rug werd afgeplakt) bleek ik niet allergisch te reageren!! Zo lief van de arts: ik kreeg wat tape mee, om thuis te proberen om ónder de Pod-tape te bevestigen. Het werkte! Het is dan ook deze tape die ik nu gebruik ònder de Pods.
    De naam van deze tape: “Fixomull stretch”. Dit scheelt enorm! Het jeukt nu niet meer en heb ik niet meer zulke nare, na-jeukende reacties/en dus wonden op mijn huid. Ik hoop dat je iets aan mijn info hebt!!
    Groetjes,
    Lottie

  • chocotofje
    Bijdrager

    Blijf het toch erg jammer vinden dat een verontschuldigende reactie vanuit ypsomed uitblijft.Ook al stuur je ze een boze maar nette mail. En waar blijft DVN in deze… ik ben inmiddels zo geïrriteerd dat ik zin heb om rader of kassa te bellen. Ook ik heb nog steeds last van huidirritatie en defecte pods. Ik vind al die hulpmiddelen prachtig, om de problemen te verminder/op te lossen. Maar het zou Ypsomed toch er in eerste instantie om moeten gaan dat ze producten maken die werken.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.