Forums / Voeding / KH arm eten, sporten en eiwitpoeder

schefbar
Bijdrager

KH arm eten, sporten en eiwitpoeder

Hi allemaal,

Sinds december ben ik kh-arm aan het eten icm meerdere keren sporten in de week. Nu lees ik hier en daar iets over eiwit poeder die je al dan niet door je ontbijt kan doen. In hoeverre zijn er mensen die eiwitpoeder gebruiken en hier informatie over hebben mbt diabetes? Wat voor invloed heeft dergelijk poeder op je suikerwaardes en/of zijn er nog andere randverschijnselen? Ik hoor het graag!

  • 6feet10
    Bijdrager

    Hoi @schefbar.

    Nergens in je info of in dit bericht staat of je al dan niet voor diabetes wordt behandelt.

    Vond dit voor je op ons forum #terinfo

    https://www.dvn.nl/nieuws/nieuwsbericht/minder-koolhydraten-meer-eiwit-en-vet-tegen-diabetes-type-2

    Weet alleen nog dat je moet oppassen met de nieren en nierproblemen met (te)veel eiwitten .

    Heb je een nieraandoening, overleg dit dan met je arts of diëtist. Deze kijken dan naar je eetgewoontes en hoeveel eiwit je dan wel mag eten.

    Groet 6feet10

  • Elly
    Bijdrager

    Ik sport niet maar heb een aantal eiwit allergieën-. Daarvoor neem ik een Whey. Het is het enige wat ik kon vinden zonder koolhydraten.
    Ik bestel het bij Bulk powders.
    Het heet Pure Whey Isolaat 97.

  • Hallo , Ik sport 2 a 3x per week , heb daarnaast een actieve baan ( in de zorg ) en een gezin . Omdat ik ivm de diabetes ( vorig jaar diagnose gekregen , zie omschrijving in mijn bio ) mijn vetpercentage moest verlagen en mijn spierpercentage moest gaan verhogen , sport ik dus sinds en jaar . Cardio en kracht .
    Eiwitshakes vind ik niet zo lekker om eerlijk te zijn en vooral ben ik ook bang voor de suikers
    Ik gebruik wél 2x per dag Complete-poeder , lijkt op d poeder van eiwitshakes en je kunt daar dus ook pannenkoekjes , wafels , muffins , chocoladeballetjes etc van maken .
    De poeder heeft een lage glycemische index , iets wat ik heel belangrijk vind .
    Verder is het ook lacto-vegetarisch , bevat plantaardige eiwitten van hoge kwaliteit , voedingsvezels , mineralen en vitaminen , het is vrij van conserveringsstoffen ,kleur zoet en aromastoffen .
    Als ik een shake maak gebruik ik cocoswater of plantaardige melk en ik heb een hoop recepten zodat ik er nog gezondere shakes van kan maken , bijvoorbeeld door de toevoeging van groenten .

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.