Forums / Behandelaren / Leverancier-problemen

Anne1998
Bijdrager

Leverancier-problemen

Ik ben er he-le-maal klaar mee.

Ik heb al verschillende keren gedoe gehad met mediq direct diabetes, vandaag weer…

Ik heb me aangemeld voor de kwartaalservice en gevraagd of daar insuline bij geleverd kon worden. Dat was geen probleem zolang ik zorgde dat ik persoonlijk thuis was bij de levering, omdat die niet door iemand anders aangenomen mocht worden.

Op de eerste leverdatum zou ik op vakantie zijn en dus heb ik met de klantenservice gebeld om de levering naar vandaag te verzetten.

Vanmorgen kreeg ik geen sms met de bezorgtijd en ook op de website was niets te vinden. Ik heb geen bevestiging ontvangen van de nieuwe leverdatum. Vanochtend was ik daarom bang dat de spullen vandaag niet zouden komen, en heb ik alsnog met de klantenservice gebeld. Daar werd me verteld dat de spullen voor 21:00 zouden komen.

Om 21:00 was er nog niks, dus ik raakte aardig in paniek. Om 21:15 kwamen de spullen dan toch, ik was erg blij maar niet voor lang.

Binnen maakte ik de doos open – geen insuline…

Ik vertrek zondag op vakantie…

Dit wordt echt te gek. Nu hoop ik maar dat ze me vrijdag of zaterdag nog insuline komen brengen, en anders… Tsja… Niet op vakantie ofzo?

Sorry. Ik ben een beetje boos. Morgen maar wéér de klantenservice bellen.

Herkent iemand dit, en wie heeft er ervaring met andere leveranciers?

  • thkn
    Bijdrager

    Hoi Anne, ook ik heb 2 weken geleden wat met hun meegemaakt.
    Ben overgestapt op een andere pomp, op een woensdag, dus contact met ze opgenomen en alles telefonisch in orde gemaakt en dat de levering van de 3 maandelijkse bestelling van a.s. vrijdag niet meer nodig is. Dus vervangen voor de nieuwe bestelling.
    Vrijdag is dus geleverd maar bij het openen van de doos bleek het toch de oude bestelling te zijn grrrrrrrr.
    Maar weer gebeld en nog netjes gebleven ook hahahhaha.
    De volgende morgen werden de nieuwe spullen bijna allemaal geleverd.
    Ik miste wel de batterijen, hier zat ik meest om verlegen en dit ook al kenbaar gemaakt.
    Van de teststrookje waren er 400 ipv 450 en 30 ampullen ipv 40.
    Ach dat komt dan nog wel eens toch.
    Dinsdag smsje, levering teststrookje.
    Woensdag smsje, levering ampullen
    Donderdag smsje, eindelijk de batterijen.
    Tja ze hebben het logistiek echt toppie voor elkaar, NOT

  • Pedro
    Bijdrager

    Bij Mediq heb ik het ook wel eens gehad dat zij toch niet leveren zoals zou moeten. Ik gebruikte One Touch Delica lancetten en had voor een heel kwartaal besteld. Ik kreeg echter de hele goedkope merkloze toegezonden met een nieuwe prikpen. Geen uitleg of niets. Toen ik hierover belde werd er gezegd dat de lancetten niet in voorraad waren en zij daarom maar deze hadden gestuurd zodat ik toch wat zou hebben. Ik heb toen gevraagd of ze niet alleen lever problemen hadden maar ook geen telefoons meer hadden want zij hadden mij toch op z’n minst kunnen bellen, want een klein voorraadje had ik nog wel en andere prikpennen en lancetten had ik ook nog in overvloed. Dat bellen was niet in ze opgekomen.
    De nieuwe prikpen zag ik echter wel op de rekening van de verzekering staan.
    Ook kreeg ik wel eens maar een kwart van hetgeen ik besteld had en bij navraag zeiden ze dat zij geen machtiging van mij hadden terwijl de voorgaande kwartalen wel gewoon geleverd waren.
    Ik heb wel vaker gehoord dat zij toch wel eens proberen om een ander, goedkoper, product toe te sturen.

  • patrick1
    Bijdrager

    Wat vervelend allemaal zeg.
    Heb 10 augustus voor het eerst spullen bij hen besteld, nog niets ontvangen.
    Krijg je vantevoren een Sms?
    Ik heb ze gebeld maar krijg niemand te spreken, eerst ben je 2e wachtende en vervolgens zegt het bandje dat het druk is en je voicemail in kan spreken of op de site bestellen.
    Voicemail ingesproken en heb ze ook nog een e-mail gestuurd maar tot op heden geen reactie.
    Zou het vandaag nog bezorgd worden…

  • Racingbike
    Bijdrager

    @ Anne1998; je bent niet de enige met leveringsproblemen betreffende Mediq Apotheken.

    Sinds februari 2014 ben ik verplicht klant bij Mediq. De zorgverzekeraar had daar in februari 2014 spontaan voor gekozen. Het zou namelijk goedkoper zijn.
    Of het goedkoper is, betwijfel is. De service is namelijk slecht.

    Zo heb ik diverse keren ervaren dat mijn bestelling spontaan werd gewijzigd vanwege het overschrijden van het maximaal aantal te bestellen naalden/teststrips/lancetten. Hier over werd ik in het begin netjes gebeld. Maar sinds begin dit jaar is deze “service” verdwenen.

    Mijn bestellingen werden spontaan aangepast. Op een gegeven moment was ik het zo zat en belde hen op. Situatie uitgelegd en als reactie kreeg ik “mijn collega heeft ook Diabetes en die redt het wel met dat aantal, wilt u misschien mijn collega spreken?”

    Ik zei dat ik daar geen boodschap aan had en dat de DvK een bewijs had gestuurd waarom ik meer materialen nodig heb.. Niet te vinden…

    Bestelling werd dus aangepast en daar kon ik het mee doen.

  • Anne1998
    Bijdrager

    Vanmorgen alsnog de klantenservice gebeld en er blijkt iets fout te zijn gegaan met formulieren die ik zou moeten invullen, maar die ik op de een of andere manier nooit ontvangen heb.

    Deze komen nu alsnog.
    Voor nu is het dus even insuline bij de lokale apotheek regelen.

    Daarnet kreeg ik nogmaals telefoon van mediq naar aanleiding van dit forumberichtje. Meneer heeft me alsnog uitgelegd wat er fout is gegaan, en wat er nu gedaan wordt.
    Zodra de formulieren terug zijn willen ze tussentijds (voor tot de volgende kwartaalservice) insuline leveren.

    Top!

  • Anke
    Bijdrager

    Ik begrijp niet zo goed waarom je je insuline ook door hen wil laten leveren. Bij de apotheek lijkt me makkelijker. Je kunt de insuline dan ophalen op het tijdstip dat jou uitkomt. Als je overdag niet vaak tijd hebt om het te gaan halen, moet je zorgen dat je het op tijd bestelt: hier in ons kleine dorp is de apotheek zelfs al op zaterdag een paar uur geopend. En bij Mediq moet je dus ook een tijdstip van bezorgen afspreken zodat je thuis bent als eea bezorgd wordt.
    Ik heb met de DVN-winkel nog nooit leveringsproblemen gehad. Als ik ’s morgens bestel komt het de volgende werkdag. Er wordt géén medicatie geleverd, dus géén insuline. Wel hebben ze een contract met elke zorgverzekeraar. Een aantal jaren geleden stond niet in de winkel het infuussysteem dat ik gebruikte, maar geen probleem, dat werd gewoon geregeld en staat sindsdien wél op de site.
    De DVN kan ook automatisch leveren, per 3 maanden of per zes maanden. Ik maak daar geen gebruik van, maar het kan dus wel.
    Ik ben zeer tevreden over de DVN winkel. Je zou kunnen overstappen?

  • Anne1998
    Bijdrager

    @anke
    De apotheek wil mij geen insuline leveren, omdat ik mijn andere spullen bij mediq haal. Ze zeggen: óf alles bij ons, óf niks bij ons.
    Ik heb er ook al over nagedacht om dan gewoon alles bij mijn lokale apotheek te halen. Ze zeggen dat ze spullen voor diabetes type 1 gewoon kunnen regelen, maar ik weet het niet zo goed. Ik heb zelden iemand gehoord die alle spullen bij een lokale apotheek haalt (dus ook de spuiten, meters, teststrips, lancetten etc.)
    Moet je lid zijn van DVN om naar de DVN winkel over te stappen?

  • Anke
    Bijdrager

    Hoi Anne,
    Ik bestel alles bij de DVN-winkel behalve de medicatie. Meestal is de DVN winkel goedkoper voor de zorgverzekeraar. Jammer dat je apotheek moeilijk doet. Ik vind het wel vreemd hoor, en ik vraag me af of ze het inderdaad zo hoog op zullen spelen als je voortaan met een recept van de huisarts (hoeft volgens mij niet eens, maar dan zullen ze minder gauw moeilijk doen) de insuline bestelt.
    Ik verwacht dat je lid van de DVN moet zijn voor de DVN winkel, maar ik weet dit niet zeker. Ga maar eens kijken op de site https://www.dvnwinkel.nl
    Sommige verzekeraars vergoeden, als je een aanvullende verzekering hebt, een deel van de contributie. Lid zijn van de DVN heeft bovendien andere voordelen (veel informatie, het blad diabc, en bijeenkomsten)

  • Pedro
    Bijdrager

    De apotheek wil mij geen insuline leveren, omdat ik mijn andere spullen bij mediq haal. Ze zeggen: óf alles bij ons, óf niks bij ons.

    Ik zou bijna zeggen dat het tijd wordt voor een andere apotheek. Ze mogen blij zijn dat je wel de insuline bij hen wilt halen. Misschien dat de rest van je familie daar ook hun medicijnen haalt en eventueel wel over wil stappen als de apotheek zo blijft weigeren, dan kan hij alles of niets krijgen. Ik vraag mij af of hij dat zo wel kan stellen en er is vast wel een instantie die hierover iets kan zeggen, misschien de inspectie voor de gezondheidszorg. Naar mij weten is koppelverkoop verboden en zeker op dit gebied. Welke apotheek is dit?

  • Pedro
    Bijdrager

    @anke
    Is de DVN-winkel niet een afgeleide van MediqDirect? En dus met dezelfde problemen?

  • M.vanHoorn
    Bijdrager

    Wat een gedoe allemaal zeg!
    Ik heb jaren bij DVN besteld, en heb hier nooit problemen mee gehad.
    Nu ik een pomp heb moet ik bij Mediq mijn spullen bestellen. De eert keer ging het goed, maar de tweede keer dus niet. Er was mij telefonisch toegezegd dat het pakje op vrijdagochtend zou worden geleverd. De hele dag dus niets bezorgd. Toen ik er over wilde bellen lukte dit niet (net als Patrick1 hierboven).
    Ik heb toen een mail gestuurd. De maandag erop kreeg ik hun wel te pakken, en er werd gezegd dat er een computerstoring was waardoor de pakketjes niet konden worden klaargemaakt. Maar dan kunnen ze toch even bellen? Ja, dat had gekund, excuses.
    Ik hoop dat ze leren van hun fouten.
    Er werd mij gevraagd of ik de insuline ook bij hun wilde afnemen. Maar dat ga ik dus niet doen. Gelukkig wil mijn apotheek (Alphega) mij die gewoon leveren (zonder dat ik de andere spullen bij hen afneem). Moet een apotheek dit sowieso niet altijd doen?
    Ook ik ben benieuwd welke apotheek dit niet wil doen.

  • Pedro
    Bijdrager

    Ook ik haal mijn insuline bij de apotheek evanals mijn naalden (en mijn overige medicijnen, een tas vol). De strips en lancetten bestel ik bij Mediq.
    Ik vind het veel makkelijker om de insuline te halen wanneer het mij uitkomt omdat ik hele dagen werk, bij Mediq heb je niet altijd de keuze voor een dag of tijdstip wanneer het jou uitkomt.
    Ik zou graag eens met die apotheker in discussie gaan over zijn beleid van alles of niets, bij voorkeur als het wat drukker is zodat iedereen meteen weet wat voor ondernemer hij is.

  • Anne1998
    Bijdrager

    Maar als de meesten van jullie de insuline bij de apotheek halen, waarom haal je dan niet direct alles bij de apotheek? Als je daar dan toch heen moet…

    Ik denk niet dat het nuttig is de naam van de apotheek te noemen. Het is een onafhankelijke lokale apotheek die bij een apotheekhoudende huisarts hoort. Het hoort niet bij een keten ofzo, ik woon in een dorpje, jullie kennen de apotheek zeer waarschijnlijk niet.

    Het is trouwens ook niet zo dat de apotheek absoluut weigert. Ze doen alleen iedere keer moeilijk, en ik krijg een stugge reactie. Vervolgens zeggen ze dat ze dan maar één doosje kunnen leveren. Na doorzeuren krijg ik er dan toch meer, maar het is altijd gedoe.

  • Pedro
    Bijdrager

    Ik haal mijn strips niet bij de apotheek omdat hij die niet kon leveren in verband met de vergoeding door de verzekeraar. Ook de lancetten van mijn keuze kon hij niet leveren

  • Anne1998
    Bijdrager

    Ondertussen heeft mijn top-dvk de apotheek gebeld, waar ze mijn verhaal ontkenden, maar dat geloofde de dvk niet. Dat vond ik wel echt top. Nu krijg ik in ieder geval mijn insuline gewoon daar.

  • Markpompje
    Bijdrager

    ik haal ook al mijn pompspullen bij bosman en enkel alleen de insuline bij de apotheek, de apotheek hoort het gewoon zonder zeuren te leveren, doen ze dat wel dan meteen een klacht indienen (doet wonderen voor de klantvriendelijkheid).

    tuurlijk is de apotheek pissig dat jij niet al je spul daar besteld, hun halen het ook gewoon bij de groothandel en doen er een vette marge bovenop, uiteindelijk zie je dat terug in de premies dus uiteindelijk is het beter om het gewoon zelf bij de groothandel te bestellen en ze leveren het gratis aan de deur af.

  • Racingbike
    Bijdrager

    @anne 1998; de insuline haal ik al jaren bij de apotheek en die doet daar nooit moeilijk over.

    Mediq echter wel. Ik heb vanochtend nieuwe, andere, teststrips besteld en benieuwd of de zending inderdaad wordt geleverd of dat de teststrips eruit worden gehaald omdat ik altijd de Accu-check teststrips bestelde.

    Leest Mediq deze klachten eigenlijk ook? Zo toch een leerzame les voor ze zijn ;)
    ==
    En waarom krijg ik het idee dat er extra op je huid wordt gezeten omdat je teststrips nodig hebt / naalden etc. De Zorgverzekering “bepaalt” dat je met 4 naalden en teststrips per dag toe moet kunnen.
    En als je meer nodig hebt dan moet je, ieder jaar nota bene, een verklaring overleggen… Heet dit kostenefficiënt werken?
    Wat denken ze? Dat de teststrips/naalden etc. voor de “lol” worden besteld?

    Zou mooi zijn als de DVN dit heikele punt oppakt en de Zorgverzekeraars duidelijk maakt dat Diabetes een ziekte is die je 24 uur per dag/ 7 dagen week/ 365/366 dagen per jaar hebt.
    De ene dag gaat het beter dan de andere dag. Je injecteert niet voor de “lol” om de premie er uit te halen. Nee, je injecteert omdat je in leven wilt blijven.

  • Anne1998
    Bijdrager

    Helemaal mee eens. En ja, mediq leest mee. Als je geluk hebt krijg je zelfs nog een telefoontje naar aanleiding van je post.

    Ik hoop dat het voor mij zo opgelost is. Als het goed is krijg ik nu gewoon de insuline zonder moeilijkheden.

    En wat betreft de extra strips en naalden ben ik het volledig met je eens @racingbike

  • @racingbike, je wordt op je wenken bediend :-). Mediq mailde net met onze belangenbehartiger die bovenstaande discussie bij hen onder de aandacht bracht, met het verzoek contact met je op te nemen. Mocht je dit willen, dan mag je jouw telefoonnummer mailen naar moderator@dvn.nl en dan geef ik het door aan Mediq.

    Vr gr Moderator

  • Anke
    Bijdrager

    Hoi Anne, gelukkig!
    Ik denk dat het komt omdat het een apotheekhoudende apotheek is. Alleen in dorpen waar in kilometers omtrek geen andere apotheek is, mag een apotheekhoudende huisarts zijn apotheek houden. Jammer voor jou heeft die veel macht omdat er dan geen andere apotheek vlak in de buurt zit. Ik ken apotheekhoudende apotheken waar het gelukkig anders gaat.

    @pedro: zie deze link https://www.dvnwinkel.nl/Content/3339/transparantieverklaring.aspx
    Er is dus inderdaad een relatie tussen DVN en Mediq (wist ik trouwens niet, nu gegoogled)

    Het zal misschien ook van de desbetreffende medewerker afhangen. Over die van de DVN-winkel ben ik in ieder geval zeer tevreden. Als ik via internet mijn bestelling doe en ik een vraag stel in het opmerkingenveld word ik uiterlijk de volgende dag gebeld met het antwoord. Ook heb ik nooit lange wachttijden aan de telefoon bemerkt.

  • Ingeborg76
    Bijdrager

    Wat ben ik blij dat ik in 2014 NIET overgegaan ben naar Mediq. Ik vind dat je als patiënt zelf moet kunnen bepalen waar je je strips, naalden en pomp materiaal besteld. Ik heb gelukkig nog steeds Bosman, en ben zeer tevreden over hoe het daar verloopt en hoe men probeert mij als klant te houden. Topservice!! Mijn insuline neem ik gewoon bij de apotheek af en sinds 2 jaar krijg ik daar gelukkig niet meer de vraag waarom ik niet alles bij ze bestel. Zelfs met een nieuw recept moest ik 2 dagen wachten voor ik het kon ophalen, ik vertrouw ze dus niet qua levering.

    Hoop dat verzekeraars ook meelezen en inzien wat hun bepaal gedrag teweeg brengt. Het lijkt erop dat mijn behandeling wordt bepaald op basis van kosten ipv wat goed is voor mij als patiënt

  • Anne1998
    Bijdrager

    @anke het is een apotheekhoudende huisartsenpraktijk. Het is trouwens niet zo dat andere apotheken heel ver zijn. Ik woon inderdaad in een dorp, maar de mediq apotheek is slechts 5 km verderop.

    @ingeborg76 Goed om te horen dat je tevreden bent met Bosman! :)

    Wat mediq betreft… Eigenlijk is het wel grappig dat men 3x met de klantenservice belt en van alles aan de bestellingen mis gaat. Één berichtje op het diabetestrefpunt en de volgende morgen hangen ze aan de telefoon met de vraag wat er mis is gegaan. Dat is óók service, en erg goed van mediq, maar wel de service op de verkeerde plek. Voorkomen is beter dan oplossen, bedoel ik ;)

  • Racingbike
    Bijdrager

    @ Moderator@dvn.nl; bedankt voor de inspanningen. Met betrekking tot de bestelling van 17/08 deze heb ik, na mijn telefonische navraag, een dag later ontvangen.
    Er werd gelukkig niet moeilijk gedaan dat ik andere teststrips bestelde.

    Mijn nummer is bekend bij Mediq, want ik ben helaas klant bij ze. De service, zoals eerder verwoord vind ik voor verbetering vatbaar.
    Zoals ik het zie ligt het probleem bij de zorgverzekeraars, want die bepalen hoe vaak ik mijn bloedsuiker mag bepalen en hoe vaak ik mag injecteren.

    En dat is een aanname die volledig onjuist is. Zoals reeds verwoord in mijn stukje van 17/08, ik controleer en injecteer om in leven te blijven met zo min mogelijke complicaties.

    Uiteraard heb ik een en ander ook bij Ministerie van WVS onder de aandacht gebracht en uit het ontvangen antwoord bleek duidelijk dat de Zorgverzekeringen de grootste struikelblokken vormen.

    Ik ben ook dan eens met wat Ingebord76 schrijft; “Het lijkt erop dat mijn behandeling wordt bepaald op basis van kosten ipv wat goed is voor mij als patiënt”

    Meer verzekeraars moeten met die stellingname rekening houden. Diabetes overkomt je, je kiest het niet uit.

  • patrick1
    Bijdrager

    Het blijft dramatisch met mediq. Ben nog maar net diabetes patiënt maar het gaat alleen maar mis. Ben alleen maar aan het nabellen.
    Vorige week vrijdag bestelling gedaan. Kreeg maandag een mail van hen of ik contact met hen wilde opnemen, bleek dat je een naaldencontainer niet los kon bestellen maar omdat ik nieuw ben en ik dat niet wist zou ze dat regelen met haar collega want zijzelf gaat daar niet over.
    Kon alleen zo zijn dat ik het dinsdag nog niet zou krijgen maar dat woensdag wel zou lukken.
    ik zou van te voren een Sms krijgen, nou we zijn inmiddels donderdagmiddag en ik moet het Smsje nog krijgen, laat staan de bestelling…

  • Monique72
    Bijdrager

    Helaas is het niet voor iedereen mogelijk om over te stappen naar een andere apotheek. In mijn woonplaats hebben we maar 2 apotheken, op een inwonersaantal van ong. 25.000 mensen. Beide apotheken zijn van Mediq…

    Zelf heb ik me pas geleden juist aangemeld voor de kwartaalservice van Mediq Direct, omdat ik bij mijn eigen apotheek steeds zo’n gedoe had. Mijn teststrips kon ik er zowiezo al niet krijgen, mijn naalden hadden ze nooit op voorraad en ook mijn insuline moest ik op een duur vooraf bestellen.
    Mijn andere materiaal bestelde ik al bij Mediq Direct en daar heb ik eigenlijk nog nooit klachten over gehad. Het leek mij wel handig om alles in 1x te krijgen. Mijn 1e levering is na wat onduidelijkheden toch netjes geleverd op het juiste tijdstip en met de juiste artikelen en insuline erbij.

    Voor de kwartaalservice met insuline is het ook mogelijk om voor avondlevering te kiezen, dat heb ik ook gedaan omdat ik een fulltime baan heb en overdag niet thuis ben.

  • Mel83
    Bijdrager

    Ik ben op zich wel te spreken over de kwartaalservice van Mediq, heb nun2 leveringen gehad. Wel evn gedoe gehad met de levering van insuline maar als het goed is is dit nu geregeld en krijg ik bij mijn. 3e kwartaalbestelling de insuline meegeleverd. Er was een paar keer iets mis gegaan met de officiele recepten van de insuline.

  • patrick1
    Bijdrager

    Wat is een goede vervanger voor mediq?

  • M.vanHoorn
    Bijdrager

    Hallo,

    Zelf heb ik altijd tot 100% tevredenheid mijn diabetes-hulpmiddelen besteld bij de DVN winkel.
    Mijn insuline haal ik altijd bij mijn eigen apotheek.

  • Pedro
    Bijdrager

    Ik bestelde voorheen bij de diabetescentrale en was hier erg tevreden over, moest toen overstappen omdat zij toen bepaalde lancetten die ik graag wilde gebruiken niet konden leveren.
    Nooit problemen gehad met leveringen. Misschien dat ik volgend jaar wel weer terug ga naar de diabetescentrale. Ik bestel alleen de strips en lancetten via internet. Insuline en naalden haal ik bij de apotheek want ik vind ik lever altijd mijn naalden daar in dan mogen ze van mij ook de omzet van de naalden hebben.
    Insuline wil ik niet via Mediq omdat ik die gewoon ten alle tijde kan halen bij de apotheek zonder die eerst te moeten bestellen. Ik wil mijn insuline halen wanneer het mij uitkomt, niet wanneer het busje langskomt want ik werk gewoon nog fulltime.
    Diabetescentrale

  • Racingbike
    Bijdrager

    @ Patrick 1; ik ben ruim 25 jaar klant geweest bij de Diabeteswinkel (Abbott). En dat ging werkelijk perfect.

    Wanneer ik op een gegeven moment meer naalden of teststrips nodig had werden die geleverd. Ik moest alleen zorgen dat er een verklaring van de DvK voor de volgende bestelling aanwezig was.

    En ging niet zo krom als Mediq het doet. Ze passen zonder enig commentaar spontaan je bestelling aan.

    Omdat ik diverse malen van zorgverzekering ben veranderd kon ik op een gegeven moment niet meer daar bestellen.

  • Racingbike
    Bijdrager

    @ Moderator@dvn.nl; ondanks onze inspanningen heb ik tot op heden taal noch teken ontvangen van Mediq. Ondanks het feit dat mijn gegevens bekend zijn, en ik de wijze waarop ik bereikbaar ben, heb doorgegeven.

  • jweerwag
    Bijdrager

    @anke probeert u maar op een zondag insuline te halen haha
    Sorry kon het niet laten 😂😂

  • patrick1
    Bijdrager

    Als jij zaterdag je levering van mediq verwacht te krijgenn (Sms 12.00-16.00) en ze hebben het niet bij zich, wat dus bij mij voor kwam afgelopen week… (koerier stond wel voor de deur maar zonder goederen)dan heb je het zondag ook niet…
    Heb ook aangegeven dat dit nou precies de reden is dat ik insuline niet bij hen bestel.

  • Marc
    Bijdrager

    Ik bestel mijn diabetes spullen al 34 jaar bij Bosman en nog nooit problemen gehad.
    Ze denken daar altijd met je mee. Ik heb zelf een keer op een korte vakantie in Nederland wat spullen vergeten mee te nemen, Bosman heeft toen een koerier gestuurd om te zorgen dat ik het dezelfde dag nog had. En alles bij een Apotheek halen levert problemen op omdat zij nooit alles op voorraad hebben.

  • Monique72
    Bijdrager

    Ik heb nu 2 leveringen van de kwartaalservice van Mediq gehad, en ik moet zeggen dat ik toch niet 100% tevreden ben.

    Twee weken voor je levering krijg je een orderbevestiging, waarna je gedurende een week per mail of telefoon wijzigingen kan doorgeven. Er komt dan wel een mailtje met de mededeling dat het veranderd is in het systeem, maar geen nieuwe orderbevestiging met specificatie. Het is dus maar afwachten of alle wijzigingen goed zijn overgekomen.
    Nadeel is ook dat ze niks mogen melden over de insuline, omdat dat medicijnen zijn. Ze mogen wel leveren, maar er mag niks van op papier staan. Beetje raar, maar dat schijnt wettelijk geregeld te zijn.

    Beide keren had ik wijzigingen, omdat de orderbevestiging niet was zoals eerder via de telefoon en via het aanmeldformulier was doorgesproken. Qua levering van naalden, strips en lancetten heb ik allebei de keren netjes gehad wat ik besteld heb, maar bij de levering van insuline liep het de tweede keer toch fout.

    Bij die laatste levering had ik gevraagd om 1 setje Novorapid en geen Lantus. Van allebei hebben ze toch de vooraf afgesproken hoeveelheid geleverd (2x Novorapid en 1x Lantus), terwijl ik met mijn bestaande voorraad makkelijk het kwartaal door kon komen. Nu heb ik dus tot juni genoeg… Op zich wel handig hoor, maar het neemt wel allemaal ruimte in.

    Eind februari komt mijn 3e levering, en ik ga dat nog eens even afwachten… Ik moet dan weer mailen mbt. de insuline, anders krijg ik weer de standaard hoeveelheid. Dan kan ik zelf wel een apotheek beginnen… Ik denk dat ik maar vette rode hoofdletters ga gebruiken…

    Voorlopig blijft het een beetje een twijfelgeval of ik de kwartaalservice blijf gebruiken, want met de losse bestellingen heb ik eigenlijk nooit problemen gehad. Nadeel is dan wel dat ik weer apart naar de apotheek moet voor mijn insuline.

  • Racingbike
    Bijdrager

    Afgelopen dinsdag plaatste ik een bestelling bij Mediq van onder meer injectienaalden. Ontvangstbevestiging ontvangen.

    De bestelling werd donderdagavond geleverd, alleen de injectienaalden waren totaal niet geleverd.
    Ook stond er niets vermeld van het achterwege blijven van de naalden..

    Vanochtend gebeld en wat bleek, door overgang naar een nieuwe website is de bestelling niet goed verlopen. Maar er werd mij beloofd dat het morgen wel wordt geleverd.

    Fouten kunnen voorkomen en daar heb ik ook begrip voor. Wat ik echter storend vind is dat ik niet werd geïnformeerd en zelf er achteraan moest gaan.

    De nieuwe website vind ik overigens geen verbetering.

  • Beste @racingbike en @monique72

    Mediq heeft contact met ons opgenomen omdat ze graag met jullie in contact willen komen. Ik heb even met ze gebeld over bovenstaande. Wij geven uiteraard geen gegevens aan hen door. Maar Mediq vraagt jullie nadrukkelijk dat zelf wel te doen. Ze vragen jullie om hen te mailen. (Voor deze keer maken we een uitzondering en plaatsen we een mailadres op het Diabetes Trefpunt.) Mail alsjeblieft jullie gegevens + wanneer jullie bereikbaar zijn (op welke werkdag voor 17.30 uur) aan info@mediqdirectdiabetes.nl. Dan lossen zij jullie klachten op.

    Groetjes en succes
    moderator

  • Monique72
    Bijdrager

    Dat is fijn, er wordt in ieder geval geluisterd.
    Ik heb inmiddels mijn gegevens doorgemaild. Wordt vervolgd…

  • Gottfried
    Bijdrager

    Beste mensen,

    Ik snap even iets niet. We hebben daar de prachtige DVN die kan toch ook alles leveren? Behalve medicatie, Insuline.
    Dat is voor behouden aan de apotheek.
    En ik moet de apotheek nog zien die mij weigert Insuline te leveren omdat ik verder alles bij de DVN bestel.
    Dan hebben ze een groot probleem!

    Juul

  • Monique72
    Bijdrager

    Ik werd vanavond al gebeld door een mevrouw van Mediq. Ik werd netjes en vriendelijk te woord gestaan en kreeg ook alle gelegenheid om mijn zegje te doen. Ik had het gevoel dat dit serieus werd opgepakt, en er werd ruim de tijd voor genomen. Al met al was het toch wel een prettig gesprek.
    De Freestyle Libre kwam ook nog ter sprake, in positieve zin. Vanwege een vraag van mij over de teststrips die daarbij horen. Blijkbaar zijn er toch een aantal verzekeraars mee bezig om te bekijken of en voor wie ze deze gaan vergoeden. We blijven hopen…

    Maar goed, dit ging over de kwartaallevering van materiaal. We hebben via de telefoon het een en ander kunnen rechttrekken, wat heel fijn is. Dat werkt soms toch beter dan via email. Er zijn oa. direct wat gegevens gecontroleerd en wijzigingen doorgevoerd in mijn kwartaalbestelling. Hiervan heb ik netjes een mailtje gehad.

    Mbt. de insuline wordt er nog contact opgenomen door iemand van de apotheekafdeling om dit beter af te stemmen. Ik heb nu een voorraad liggen waar ik 2 kwartalen mee vooruit kan, en dat is wel een beetje veel van het goede.

  • Roger1961
    Bijdrager

    Ik moet van mijn ziekenfonds ook bij Mediq bestelle. Ik vind dit geen probeem aangaande pompmaterialen etc. Heb dasrbook met Mediq een kwartaalservice voor afgesloten. Mediq heeft ook achter mij aangezeten voor levering van insuline. Ik vind het echter geen goed idee om je voor de levering van insuline afhankelijk te maken van een commerciele firma. We spreken hier wel over een medicijn waarvoor je niet zonder kunt. Ook niet een dag door vertraagde levering en allerlei andere logistieke probleempjes. Mijn advies is dus om je insuline gewoon bij de apotheek te blijven halen. Zo blijf je zelf aan het stuur staan.

  • chocotofje
    Bijdrager

    Ik bestel al jaren bij Paul boeren fijne service en attente medewerkers….

  • tgr13
    Bijdrager

    Gewoon ophalen bij de lokale apotheker, ik hoef niet eens van te voren te bestellen (hebben ze liever wel), maar zo goed als ‘altijd’ is er voor mij voldoende in voorraad. mocht dit echter niet het geval zijn word dit de volgende dag netjes thuis bezorgd. We hebben het zowel over teststrips, naaldjes en insuline.

    Naast het ‘altijd’ op voorraad hebben van de medicatie kan ik ook gewoon paps, mams of mijn lieve gezusters naar de apotheker sturen om het op te halen, zonder problemen.

    Top geregeld hier wat dat betreft

  • Chaim
    Bijdrager

    Ik zie ook geen voordeel in het bestellen bij de leverancier. Het is niet goedkoper.
    En ik kan zelf een beetje bepalen wanneer ik de insuline ophaal bij mijn apotheker.
    De andere hulpmiddelen gaan in de 24-uurs automaat en dan kan ik helemaal het tijdstip zelf bepalen. Ik bestel een dag tevoren en zorg dat ik altijd een volle pen op voorraad heb.
    Ik heb bovendien 10 naaldjes apart liggen. Zo heb ik altijd naalden, ook als ik een paar dagen op de bestelling moet wachten, wat nog niet gebeurd is.
    Ik hoef niet thuis te blijven en wachten tot een bestelling wordt geleverd.

    Bovendien vind ik het heel lastig om te bepalen wat ik per kwartaal nodig heb.
    Naalden kan ik uitrekenen, maar vooral teststrips kunnen variëren en insuline ook.

    Dus voor mij gewoon mijn lokale apotheek, die op 5 minuten afstand zit.

  • mwjo
    Bijdrager

    Sinds driekwart jaar zitten we in de automatische kwartaalbestelling bij mediq apotheek en het is waardeloos. Alle keren verzinnen zij totaal andere middelen, die we helemaal niet gebruiken. Kan een keer gebeuren, denk je dan, maar na de derde keer en ook steeds weer andere veranderingen heb je er wel schoon genoeg van. Je zou denken dat het toch in 1x goed te verbeteren moet zijn, maar steeds is het weer anders en niet goed. Via klantenservice klagen helpt NIETS, je komt er ook niet voorbij naar een eindverantwoordelijke. Uiteindelijk een gewone ouderwetse brief gestuurd met de klachten, vervolgens gebeld door een bijzonder vriendelijke dame, waarna je denkt ‘nu komt het goed’, maar niets van dit alles. Eén raad; ga nooit naar mediq diabetes, het is niet te doen. Wij gaan nu naar de plaatselijke apotheek of DVN.

  • Chaim
    Bijdrager

    De dvk in het ziekenhuis had de NovoPen 5 voor mij besteld bij Mediq.
    Die werd keurig afgeleverd en ik ben erg blij met de pen.
    Ik dacht dat daarmee de kous af was.

    Toen kreeg ik een mailtje dat mijn bestelling voor diabetes-artikelen en, indien gewenst, mijn insuline op 24 augustus zou worden afgeleverd.
    Ik had niets besteld. Verder kon ik naar mijn persoonlijke pagina om lopende bestellingen in te zien. Bleek dat ik niet in kon loggen, want de inlog was geblokkeerd omdat ik de account niet had aangemaakt, maar mijn dvk, in mijn naam.

    Ik heb laten weten dat ik niets besteld had en dat ik ook nog niet wist of ik dat wel wilde.
    Ik vroeg bedenktijd. Toen ben ik een week lang dagelijks opgebeld of ik al een beslissing had gemaakt. Er zat een heel pakket formulieren bij de post om in te vullen.
    Op dag 3 heb ik te kennen gegeven dat ik deze dwingelandij niet op prijs stelde en dat het voor mij een van de redenen was om geen klant te worden.

    Was helemaal ok.
    Een paar dagen later werd er een pakje bezorgd van Mediq met een gloednieuwe bloedsuikermeter en een naaldenpotje. Niet door mij besteld. Dus maar weer eens gebeld en gezegd dat ik geen klant wil worden, behalve dan voor de pen en dat ik meter en pot zou retourneren. Dat hoefde dus niet. Die mocht ik houden omdat ik de NovoPen had.

    Toen een mail dat mijn bestelling, zoals afgesproken, op 24 augustus zou worden geleverd. Ik maar weer eens gebeld en een mail gezonden dat ik besloten had…enz. Ik heb bezwaar aangetekend tegen hun dwingende verkooptechnieken. Daar heb ik toen een excuusmail op gekregen en ik heb daarna ook niets meer gehoord.

    Oftewel…ik ben geen klant, ik word geen klant en wil ook nooit klant worden.

  • Racingbike
    Bijdrager

    @chaim; en dat noem ik nu “Klantenbinding” zoals het dus niet moet. In het verleden moest ik noodgedwongen op hen overschakelen voor levering van de benodigde testmaterialen / pen naaldjes.
    Wanneer je meer bestelde dan nodig dan kon je, na overleg formulier DvK, specialist, meer krijgen.

    En nu wordt je bestelling spontaan aangepast zonder enige vorm van communicatie. Daar heb ik in het verleden een keer over gebeld en toen kreeg ik een “Lampje” aan de de lijn en die gaf mij aan dat een collega van hem ook Diabetes had en zij redde het wel met het vergoede aantal teststrips/ naalden…. of ik niet even met haar wilde spreken.
    Mijn reactie was dat ik daar geen boodschap aan had en dat ieder mens verschillend is. Ik bestel wat ik nodig heb.
    Bestel niet voor mijn lol. Ik bestel omdat ik in leven wil blijven.

    Ik vind Mediq een onderneming die duidelijk laat zien dat het om één belang gaat, en dat is hun belang.

    Ook werd ik een keer lastig gevallen of ik geen gebruik wilde maken van de mogelijkheid om ook de insuline door hen te laten bezorgen. Van deze optie heb ik gelukkig nog nooit gebruik gemaakt en zal dat ook nooit doen.
    Dit heb hen ook duidelijk aangegeven vanwege de slechte service.

  • Gottfried
    Bijdrager

    Jonge, jonge wat een discussie en dat al zo lang.
    Ik heb het al eens eerder geschreven:

    1. Insuline “halen” bij de apotheek in de woonplaats

    2. naalden en ander materiaal gewoon via de DVN bestellen.

    Doe ik al jaaaaaaaren en gaat altijd goed. Niks geen gedoe!

    Kunnen we deze discussie “stoppen”……………………

  • Pedro
    Bijdrager

    @chaim
    Kijk voor de aardigheid eens bij je zorgverzekering in het vergoedingenoverzicht of de meter niet gewoon in rekening is gebracht. Dat heb ik ook een keer gehad, ongevraagd een meter opgestuurd gekregen en ook weer terug gestuurd. Bleek dat die toch gewoon in rekening was gebracht. Ik heb toen de verzekering gebeld dat dat ten onrechte was maar het kon de zorgverzekeraar eigenlijk niet zo boeien.

    Insuline en naalden haal ik bij mijn apotheek, teststrips heb ik dit jaar nog niet besteld omdat ik de Freestyle Libre gebruik. De naalden haal ik bij mijn apotheek omdat ik dat wel zo netjes vind omdat ik daar ook de volle containers inlever.

    @gottfried
    Je hoeft niet mee te doen met de discussie, jou interesseert het misschien niet maar anderen misschien wel.

  • Gottfried
    Bijdrager

    Pedro e.a.,

    Als mensen nu het gewoon eens simpel doen. Dus apotheek en DVN dan hebben ze toch al dat gedoe niet?
    Ja, kijk als je geen lid bent van de DVN dan houdt het op hé. Aan de andere kant lid worden heeft ook voordelen dus. Dat merk ik al vanaf 1981…………………………..

  • GevraagdaanDVN
    Moderator

    Beste mwjo (en alle anderen met klachten)

    Mediq heeft contact met ons opgenomen omdat ze graag met jullie in contact willen komen. Ik heb even met ze gebeld over bovenstaande.
    Wij geven uiteraard geen gegevens aan hen door, maar Mediq vraagt nadrukkelijk of wij jullie willen vragen contact met hen op te nemen. (Voor deze keer maken we een uitzondering en plaatsen we een mailadres op Diabetes Trefpunt).
    Jullie kunnen je gegevens en wanneer jullie bereikbaar zijn mailen naar info@mediqdirectdiabetes.nl. Mediq neemt dan contact op zodat de klachten kunnen worden verholpen.
    Succes!

    Groetjes Frontofficemedewerker DVN

  • glazenwasfreak
    Bijdrager

    @gotfried het kan ook anders heb jarenlang de boots apotheek gehad niks anders dan problemen bestelde altijd een week voor ik het op wou halen en dan nog niet aanwezig of te weinig of veel te veel verkeerde naalden etc nu laat ik het aan huis leveren door mediq direkt en het klopt gewoon alleen de bezorgdienst die ze nu nog hebben houd zich niet aan zen woord met het bericht over de tijd van levering die heb ik nl nog nooit gehad maar voor de rest super

  • benvanherwaarde
    Bijdrager

    ik bestel mijn diabetes spullen bij Roch (pomp en meter en ben super te vrede
    en de materialen zoals infuussets venflons priknaaldjes batterijen enz enz komen bij de bosman diabetes care vandaan nooit problemen
    en de insuline ampullen staat gewoon op herhaalrecept via de huisarts bij de apotheek
    kunnen gewoon wat nodig is komen halen. en ik gebruik wat materiaal omdat ik helaas nog steeds ontregeld ben met alle gevolgen van dien.

  • benvanherwaarde
    Bijdrager

    ik bestel mijn diabetes spullen bij Roch (pomp en meter en ben super te vrede
    en de materialen zoals infuussets venflons priknaaldjes batterijen enz enz komen bij de bosman diabetes care vandaan nooit problemen
    en de insuline ampullen staat gewoon op herhaalrecept via de huisarts bij de BENU apotheek, daar kunnen we gewoon binnen lopen en gewoon wat nodig is komen halen. en ik gebruik wat materiaal omdat ik helaas nog steeds ontregeld ben met alle gevolgen van dien.

  • SandraW
    Bijdrager

    Hallo!

    Ik heb tot vorig jaar mijn spullen besteld bij Boeren Medical in Tilburg en dat is altijd goed gegaan. Ik bestel er niet meer wegens verhuizing naar USA maar ik zou anders geen redden hebben om daar niet meer te bestellen. Ik kreeg altijd mijn spullen binnen 2 dagen geleverd en bestelde altijd per telefoon. Wellicht wat ouderwets maar ik heb het ene keer besteld per email wat niet goed ging want degene die de bestelling had moeten afhandelen wat met vakantie en had geen college geregeld die de bestelling “opving”. Ik weet niet of Boeren Medical ook insulin levert, ik heb alleen altijd hulpmiddelen besteld.

    Groet,
    SandraW

  • Nairam
    Bijdrager

    Hallo, Ik denk dat ik hier wel aan het goede adres ben voor mijn leverancier probleem. Van af het begin dat ik diabetes heb, altijd al mijn spullen, nld, teststrips enz via de plaatselijke BENU apotheek. Tot ik per januari 2015 (ivm zorgverzekeraar VGZ) testmateriaal niet meer bij de apotheek kon krijgen. Ik heb deze nu via BENU-direct, ging altijd goed, werd gebeld tegen dat ik nieuw moest hebben. Tot eind december, was aan mijn laatste teststrips toe en ben zelf gaan bellen. Kreeg te horen dat de Freestylstrips niet leverbaar zijn???? Moest een week later maar terug bellen, wel boden ze aan om een andere meter te sturen met strips voor 3mnd???Op mijn vraag wie die meter dan zou betalen, werd er gezegd: gaat van de eigen bijdrage af,m.a.w. betaal deze dus zelf ik heb het er even bij gelaten en vandaag (week later) weer gebeld, strips zijn er nog niet, kan nog 2 wk duren.Dat red ik dus niet, er werd me weer een andere meter aangeboden,maar weer geweigerd (is voor mij nu een principe kwestie). Ik heb nu strips besteld bij de diabetes centrale en morgen in huis. Moet deze nu wel zelf betalen, hoewel misschien kan ik de rekening naar VGZ sturen?

  • abelle
    Bijdrager

    Heel herkenbaar al de problemen met online naalden, testmateriaal enz. bestellen, zeker via MediqDirect. Heel lang geleden was dit de Docshop: een aardige vrouw aan de telefoon die altijd alles perfect uitvoerde. Toen werd het overgenomen door MediqDirect, met allerlei gevolgen van bezorging: via de PostNL (PTT), dan weer hun eigen leveranciers, dan weer via de post, enz. Heel opdringerig met hun kwartaalservice, die ik nooit genomen heb. Ik heb ook altijd insuline besteld en opgehaald bij mijn eigen apotheek, dat vertrouw ik MediqDirect (of anderen) niet toe, qua post of leveringen. Soms ook mijn naalden besteld bij de apotheek, maar de verzekering doet moeilijk: graag alles bij 1 leverancier bestellen, maar insuline mag wel bij de apotheek. Maar die leverde geen Lifescan testmateriaal…
    Sinds 2017 zit ik op aanraden van mijn verzekeraar bij Bosman zelf, daar bestellen de apotheken ook, volgens verzekeraar. Goede service tot nu toe. Maar de insuline blijf ik bij mijn eigen apotheek bestellen.
    Sterkte iedereen met leverings- en communicatieproblemen met de leveranciers van essentialia qua diabetes!

  • Gottfried
    Bijdrager

    Ik begrijp nog steeds niet, ik schreef het al zooooo vaak.
    Je kunt toch ook bij de DVN bestellen ? Gaat altijd goed bij mij.
    Behalve de Insuline, daar is de apotheek voor.

  • Leonneke
    Bijdrager

    Ik heb ook herhaaldeijk problemen bij mediq direct diabetes (in de afgelopen 3 jaar is denk ik 1 kwartaallevering zonder problemen gegaan – verder was er altijd weiets). Ik ga binnenkort overstappen naar Bosman of Boeren medical en mijn insuline haal ik wel weer in mijn gewone apotheek. Het gemak wat Mediq zegt te bieden is in mijn geval alleen maar heel veel frustratie geweest.

  • DrentscheAa
    Bijdrager

    @gottfried DVN-winkel is van Mediq dus dat lost helemaal niets op.

    • Gottfried
      Bijdrager

      Maar waarom gaat het bij mij al vele jaren goed ?

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.