Forums / Zorg en behandeling / Leverancier-problemen

Anne1998
Bijdrager

Leverancier-problemen

Ik ben er he-le-maal klaar mee.

Ik heb al verschillende keren gedoe gehad met mediq direct diabetes, vandaag weer…

Ik heb me aangemeld voor de kwartaalservice en gevraagd of daar insuline bij geleverd kon worden. Dat was geen probleem zolang ik zorgde dat ik persoonlijk thuis was bij de levering, omdat die niet door iemand anders aangenomen mocht worden.

Op de eerste leverdatum zou ik op vakantie zijn en dus heb ik met de klantenservice gebeld om de levering naar vandaag te verzetten.

Vanmorgen kreeg ik geen sms met de bezorgtijd en ook op de website was niets te vinden. Ik heb geen bevestiging ontvangen van de nieuwe leverdatum. Vanochtend was ik daarom bang dat de spullen vandaag niet zouden komen, en heb ik alsnog met de klantenservice gebeld. Daar werd me verteld dat de spullen voor 21:00 zouden komen.

Om 21:00 was er nog niks, dus ik raakte aardig in paniek. Om 21:15 kwamen de spullen dan toch, ik was erg blij maar niet voor lang.

Binnen maakte ik de doos open – geen insuline…

Ik vertrek zondag op vakantie…

Dit wordt echt te gek. Nu hoop ik maar dat ze me vrijdag of zaterdag nog insuline komen brengen, en anders… Tsja… Niet op vakantie ofzo?

Sorry. Ik ben een beetje boos. Morgen maar wéér de klantenservice bellen.

Herkent iemand dit, en wie heeft er ervaring met andere leveranciers?

  • Chaim
    Bijdrager

    De dvk in het ziekenhuis had de NovoPen 5 voor mij besteld bij Mediq.
    Die werd keurig afgeleverd en ik ben erg blij met de pen.
    Ik dacht dat daarmee de kous af was.

    Toen kreeg ik een mailtje dat mijn bestelling voor diabetes-artikelen en, indien gewenst, mijn insuline op 24 augustus zou worden afgeleverd.
    Ik had niets besteld. Verder kon ik naar mijn persoonlijke pagina om lopende bestellingen in te zien. Bleek dat ik niet in kon loggen, want de inlog was geblokkeerd omdat ik de account niet had aangemaakt, maar mijn dvk, in mijn naam.

    Ik heb laten weten dat ik niets besteld had en dat ik ook nog niet wist of ik dat wel wilde.
    Ik vroeg bedenktijd. Toen ben ik een week lang dagelijks opgebeld of ik al een beslissing had gemaakt. Er zat een heel pakket formulieren bij de post om in te vullen.
    Op dag 3 heb ik te kennen gegeven dat ik deze dwingelandij niet op prijs stelde en dat het voor mij een van de redenen was om geen klant te worden.

    Was helemaal ok.
    Een paar dagen later werd er een pakje bezorgd van Mediq met een gloednieuwe bloedsuikermeter en een naaldenpotje. Niet door mij besteld. Dus maar weer eens gebeld en gezegd dat ik geen klant wil worden, behalve dan voor de pen en dat ik meter en pot zou retourneren. Dat hoefde dus niet. Die mocht ik houden omdat ik de NovoPen had.

    Toen een mail dat mijn bestelling, zoals afgesproken, op 24 augustus zou worden geleverd. Ik maar weer eens gebeld en een mail gezonden dat ik besloten had…enz. Ik heb bezwaar aangetekend tegen hun dwingende verkooptechnieken. Daar heb ik toen een excuusmail op gekregen en ik heb daarna ook niets meer gehoord.

    Oftewel…ik ben geen klant, ik word geen klant en wil ook nooit klant worden.

    Racingbike
    Bijdrager

    @chaim; en dat noem ik nu “Klantenbinding” zoals het dus niet moet. In het verleden moest ik noodgedwongen op hen overschakelen voor levering van de benodigde testmaterialen / pen naaldjes.
    Wanneer je meer bestelde dan nodig dan kon je, na overleg formulier DvK, specialist, meer krijgen.

    En nu wordt je bestelling spontaan aangepast zonder enige vorm van communicatie. Daar heb ik in het verleden een keer over gebeld en toen kreeg ik een “Lampje” aan de de lijn en die gaf mij aan dat een collega van hem ook Diabetes had en zij redde het wel met het vergoede aantal teststrips/ naalden…. of ik niet even met haar wilde spreken.
    Mijn reactie was dat ik daar geen boodschap aan had en dat ieder mens verschillend is. Ik bestel wat ik nodig heb.
    Bestel niet voor mijn lol. Ik bestel omdat ik in leven wil blijven.

    Ik vind Mediq een onderneming die duidelijk laat zien dat het om één belang gaat, en dat is hun belang.

    Ook werd ik een keer lastig gevallen of ik geen gebruik wilde maken van de mogelijkheid om ook de insuline door hen te laten bezorgen. Van deze optie heb ik gelukkig nog nooit gebruik gemaakt en zal dat ook nooit doen.
    Dit heb hen ook duidelijk aangegeven vanwege de slechte service.

    Gottfried
    Bijdrager

    Jonge, jonge wat een discussie en dat al zo lang.
    Ik heb het al eens eerder geschreven:

    1. Insuline “halen” bij de apotheek in de woonplaats

    2. naalden en ander materiaal gewoon via de DVN bestellen.

    Doe ik al jaaaaaaaren en gaat altijd goed. Niks geen gedoe!

    Kunnen we deze discussie “stoppen”……………………

    Pedro
    Bijdrager

    @chaim
    Kijk voor de aardigheid eens bij je zorgverzekering in het vergoedingenoverzicht of de meter niet gewoon in rekening is gebracht. Dat heb ik ook een keer gehad, ongevraagd een meter opgestuurd gekregen en ook weer terug gestuurd. Bleek dat die toch gewoon in rekening was gebracht. Ik heb toen de verzekering gebeld dat dat ten onrechte was maar het kon de zorgverzekeraar eigenlijk niet zo boeien.

    Insuline en naalden haal ik bij mijn apotheek, teststrips heb ik dit jaar nog niet besteld omdat ik de Freestyle Libre gebruik. De naalden haal ik bij mijn apotheek omdat ik dat wel zo netjes vind omdat ik daar ook de volle containers inlever.

    @gottfried
    Je hoeft niet mee te doen met de discussie, jou interesseert het misschien niet maar anderen misschien wel.

    Gottfried
    Bijdrager

    Pedro e.a.,

    Als mensen nu het gewoon eens simpel doen. Dus apotheek en DVN dan hebben ze toch al dat gedoe niet?
    Ja, kijk als je geen lid bent van de DVN dan houdt het op hé. Aan de andere kant lid worden heeft ook voordelen dus. Dat merk ik al vanaf 1981…………………………..

    GevraagdaanDVN
    Moderator

    Beste mwjo (en alle anderen met klachten)

    Mediq heeft contact met ons opgenomen omdat ze graag met jullie in contact willen komen. Ik heb even met ze gebeld over bovenstaande.
    Wij geven uiteraard geen gegevens aan hen door, maar Mediq vraagt nadrukkelijk of wij jullie willen vragen contact met hen op te nemen. (Voor deze keer maken we een uitzondering en plaatsen we een mailadres op Diabetes Trefpunt).
    Jullie kunnen je gegevens en wanneer jullie bereikbaar zijn mailen naar info@mediqdirectdiabetes.nl. Mediq neemt dan contact op zodat de klachten kunnen worden verholpen.
    Succes!

    Groetjes Frontofficemedewerker DVN

    glazenwasfreak
    Bijdrager

    @gotfried het kan ook anders heb jarenlang de boots apotheek gehad niks anders dan problemen bestelde altijd een week voor ik het op wou halen en dan nog niet aanwezig of te weinig of veel te veel verkeerde naalden etc nu laat ik het aan huis leveren door mediq direkt en het klopt gewoon alleen de bezorgdienst die ze nu nog hebben houd zich niet aan zen woord met het bericht over de tijd van levering die heb ik nl nog nooit gehad maar voor de rest super

    benvanherwaarde
    Bijdrager

    ik bestel mijn diabetes spullen bij Roch (pomp en meter en ben super te vrede
    en de materialen zoals infuussets venflons priknaaldjes batterijen enz enz komen bij de bosman diabetes care vandaan nooit problemen
    en de insuline ampullen staat gewoon op herhaalrecept via de huisarts bij de apotheek
    kunnen gewoon wat nodig is komen halen. en ik gebruik wat materiaal omdat ik helaas nog steeds ontregeld ben met alle gevolgen van dien.

    benvanherwaarde
    Bijdrager

    ik bestel mijn diabetes spullen bij Roch (pomp en meter en ben super te vrede
    en de materialen zoals infuussets venflons priknaaldjes batterijen enz enz komen bij de bosman diabetes care vandaan nooit problemen
    en de insuline ampullen staat gewoon op herhaalrecept via de huisarts bij de BENU apotheek, daar kunnen we gewoon binnen lopen en gewoon wat nodig is komen halen. en ik gebruik wat materiaal omdat ik helaas nog steeds ontregeld ben met alle gevolgen van dien.

    SandraW
    Bijdrager

    Hallo!

    Ik heb tot vorig jaar mijn spullen besteld bij Boeren Medical in Tilburg en dat is altijd goed gegaan. Ik bestel er niet meer wegens verhuizing naar USA maar ik zou anders geen redden hebben om daar niet meer te bestellen. Ik kreeg altijd mijn spullen binnen 2 dagen geleverd en bestelde altijd per telefoon. Wellicht wat ouderwets maar ik heb het ene keer besteld per email wat niet goed ging want degene die de bestelling had moeten afhandelen wat met vakantie en had geen college geregeld die de bestelling “opving”. Ik weet niet of Boeren Medical ook insulin levert, ik heb alleen altijd hulpmiddelen besteld.

    Groet,
    SandraW

    Nairam
    Bijdrager

    Hallo, Ik denk dat ik hier wel aan het goede adres ben voor mijn leverancier probleem. Van af het begin dat ik diabetes heb, altijd al mijn spullen, nld, teststrips enz via de plaatselijke BENU apotheek. Tot ik per januari 2015 (ivm zorgverzekeraar VGZ) testmateriaal niet meer bij de apotheek kon krijgen. Ik heb deze nu via BENU-direct, ging altijd goed, werd gebeld tegen dat ik nieuw moest hebben. Tot eind december, was aan mijn laatste teststrips toe en ben zelf gaan bellen. Kreeg te horen dat de Freestylstrips niet leverbaar zijn???? Moest een week later maar terug bellen, wel boden ze aan om een andere meter te sturen met strips voor 3mnd???Op mijn vraag wie die meter dan zou betalen, werd er gezegd: gaat van de eigen bijdrage af,m.a.w. betaal deze dus zelf ik heb het er even bij gelaten en vandaag (week later) weer gebeld, strips zijn er nog niet, kan nog 2 wk duren.Dat red ik dus niet, er werd me weer een andere meter aangeboden,maar weer geweigerd (is voor mij nu een principe kwestie). Ik heb nu strips besteld bij de diabetes centrale en morgen in huis. Moet deze nu wel zelf betalen, hoewel misschien kan ik de rekening naar VGZ sturen?

    abelle
    Bijdrager

    Heel herkenbaar al de problemen met online naalden, testmateriaal enz. bestellen, zeker via MediqDirect. Heel lang geleden was dit de Docshop: een aardige vrouw aan de telefoon die altijd alles perfect uitvoerde. Toen werd het overgenomen door MediqDirect, met allerlei gevolgen van bezorging: via de PostNL (PTT), dan weer hun eigen leveranciers, dan weer via de post, enz. Heel opdringerig met hun kwartaalservice, die ik nooit genomen heb. Ik heb ook altijd insuline besteld en opgehaald bij mijn eigen apotheek, dat vertrouw ik MediqDirect (of anderen) niet toe, qua post of leveringen. Soms ook mijn naalden besteld bij de apotheek, maar de verzekering doet moeilijk: graag alles bij 1 leverancier bestellen, maar insuline mag wel bij de apotheek. Maar die leverde geen Lifescan testmateriaal…
    Sinds 2017 zit ik op aanraden van mijn verzekeraar bij Bosman zelf, daar bestellen de apotheken ook, volgens verzekeraar. Goede service tot nu toe. Maar de insuline blijf ik bij mijn eigen apotheek bestellen.
    Sterkte iedereen met leverings- en communicatieproblemen met de leveranciers van essentialia qua diabetes!

    Gottfried
    Bijdrager

    Ik begrijp nog steeds niet, ik schreef het al zooooo vaak.
    Je kunt toch ook bij de DVN bestellen ? Gaat altijd goed bij mij.
    Behalve de Insuline, daar is de apotheek voor.

    Leonneke
    Bijdrager

    Ik heb ook herhaaldeijk problemen bij mediq direct diabetes (in de afgelopen 3 jaar is denk ik 1 kwartaallevering zonder problemen gegaan – verder was er altijd weiets). Ik ga binnenkort overstappen naar Bosman of Boeren medical en mijn insuline haal ik wel weer in mijn gewone apotheek. Het gemak wat Mediq zegt te bieden is in mijn geval alleen maar heel veel frustratie geweest.

    DrentscheAa
    Bijdrager

    @gottfried DVN-winkel is van Mediq dus dat lost helemaal niets op.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.