Forums / Zorg en behandeling / Leverancier-problemen

Anne1998
Bijdrager

Leverancier-problemen

Ik ben er he-le-maal klaar mee.

Ik heb al verschillende keren gedoe gehad met mediq direct diabetes, vandaag weer…

Ik heb me aangemeld voor de kwartaalservice en gevraagd of daar insuline bij geleverd kon worden. Dat was geen probleem zolang ik zorgde dat ik persoonlijk thuis was bij de levering, omdat die niet door iemand anders aangenomen mocht worden.

Op de eerste leverdatum zou ik op vakantie zijn en dus heb ik met de klantenservice gebeld om de levering naar vandaag te verzetten.

Vanmorgen kreeg ik geen sms met de bezorgtijd en ook op de website was niets te vinden. Ik heb geen bevestiging ontvangen van de nieuwe leverdatum. Vanochtend was ik daarom bang dat de spullen vandaag niet zouden komen, en heb ik alsnog met de klantenservice gebeld. Daar werd me verteld dat de spullen voor 21:00 zouden komen.

Om 21:00 was er nog niks, dus ik raakte aardig in paniek. Om 21:15 kwamen de spullen dan toch, ik was erg blij maar niet voor lang.

Binnen maakte ik de doos open – geen insuline…

Ik vertrek zondag op vakantie…

Dit wordt echt te gek. Nu hoop ik maar dat ze me vrijdag of zaterdag nog insuline komen brengen, en anders… Tsja… Niet op vakantie ofzo?

Sorry. Ik ben een beetje boos. Morgen maar wéér de klantenservice bellen.

Herkent iemand dit, en wie heeft er ervaring met andere leveranciers?

  • Chaim
    Bijdrager

    De dvk in het ziekenhuis had de NovoPen 5 voor mij besteld bij Mediq.
    Die werd keurig afgeleverd en ik ben erg blij met de pen.
    Ik dacht dat daarmee de kous af was.

    Toen kreeg ik een mailtje dat mijn bestelling voor diabetes-artikelen en, indien gewenst, mijn insuline op 24 augustus zou worden afgeleverd.
    Ik had niets besteld. Verder kon ik naar mijn persoonlijke pagina om lopende bestellingen in te zien. Bleek dat ik niet in kon loggen, want de inlog was geblokkeerd omdat ik de account niet had aangemaakt, maar mijn dvk, in mijn naam.

    Ik heb laten weten dat ik niets besteld had en dat ik ook nog niet wist of ik dat wel wilde.
    Ik vroeg bedenktijd. Toen ben ik een week lang dagelijks opgebeld of ik al een beslissing had gemaakt. Er zat een heel pakket formulieren bij de post om in te vullen.
    Op dag 3 heb ik te kennen gegeven dat ik deze dwingelandij niet op prijs stelde en dat het voor mij een van de redenen was om geen klant te worden.

    Was helemaal ok.
    Een paar dagen later werd er een pakje bezorgd van Mediq met een gloednieuwe bloedsuikermeter en een naaldenpotje. Niet door mij besteld. Dus maar weer eens gebeld en gezegd dat ik geen klant wil worden, behalve dan voor de pen en dat ik meter en pot zou retourneren. Dat hoefde dus niet. Die mocht ik houden omdat ik de NovoPen had.

    Toen een mail dat mijn bestelling, zoals afgesproken, op 24 augustus zou worden geleverd. Ik maar weer eens gebeld en een mail gezonden dat ik besloten had…enz. Ik heb bezwaar aangetekend tegen hun dwingende verkooptechnieken. Daar heb ik toen een excuusmail op gekregen en ik heb daarna ook niets meer gehoord.

    Oftewel…ik ben geen klant, ik word geen klant en wil ook nooit klant worden.

    Racingbike
    Bijdrager

    @chaim; en dat noem ik nu “Klantenbinding” zoals het dus niet moet. In het verleden moest ik noodgedwongen op hen overschakelen voor levering van de benodigde testmaterialen / pen naaldjes.
    Wanneer je meer bestelde dan nodig dan kon je, na overleg formulier DvK, specialist, meer krijgen.

    En nu wordt je bestelling spontaan aangepast zonder enige vorm van communicatie. Daar heb ik in het verleden een keer over gebeld en toen kreeg ik een “Lampje” aan de de lijn en die gaf mij aan dat een collega van hem ook Diabetes had en zij redde het wel met het vergoede aantal teststrips/ naalden…. of ik niet even met haar wilde spreken.
    Mijn reactie was dat ik daar geen boodschap aan had en dat ieder mens verschillend is. Ik bestel wat ik nodig heb.
    Bestel niet voor mijn lol. Ik bestel omdat ik in leven wil blijven.

    Ik vind Mediq een onderneming die duidelijk laat zien dat het om één belang gaat, en dat is hun belang.

    Ook werd ik een keer lastig gevallen of ik geen gebruik wilde maken van de mogelijkheid om ook de insuline door hen te laten bezorgen. Van deze optie heb ik gelukkig nog nooit gebruik gemaakt en zal dat ook nooit doen.
    Dit heb hen ook duidelijk aangegeven vanwege de slechte service.

    Gottfried
    Bijdrager

    Jonge, jonge wat een discussie en dat al zo lang.
    Ik heb het al eens eerder geschreven:

    1. Insuline “halen” bij de apotheek in de woonplaats

    2. naalden en ander materiaal gewoon via de DVN bestellen.

    Doe ik al jaaaaaaaren en gaat altijd goed. Niks geen gedoe!

    Kunnen we deze discussie “stoppen”……………………

    Pedro
    Bijdrager

    @chaim
    Kijk voor de aardigheid eens bij je zorgverzekering in het vergoedingenoverzicht of de meter niet gewoon in rekening is gebracht. Dat heb ik ook een keer gehad, ongevraagd een meter opgestuurd gekregen en ook weer terug gestuurd. Bleek dat die toch gewoon in rekening was gebracht. Ik heb toen de verzekering gebeld dat dat ten onrechte was maar het kon de zorgverzekeraar eigenlijk niet zo boeien.

    Insuline en naalden haal ik bij mijn apotheek, teststrips heb ik dit jaar nog niet besteld omdat ik de Freestyle Libre gebruik. De naalden haal ik bij mijn apotheek omdat ik dat wel zo netjes vind omdat ik daar ook de volle containers inlever.

    @gottfried
    Je hoeft niet mee te doen met de discussie, jou interesseert het misschien niet maar anderen misschien wel.

    Gottfried
    Bijdrager

    Pedro e.a.,

    Als mensen nu het gewoon eens simpel doen. Dus apotheek en DVN dan hebben ze toch al dat gedoe niet?
    Ja, kijk als je geen lid bent van de DVN dan houdt het op hé. Aan de andere kant lid worden heeft ook voordelen dus. Dat merk ik al vanaf 1981…………………………..

    GevraagdaanDVN
    Moderator

    Beste mwjo (en alle anderen met klachten)

    Mediq heeft contact met ons opgenomen omdat ze graag met jullie in contact willen komen. Ik heb even met ze gebeld over bovenstaande.
    Wij geven uiteraard geen gegevens aan hen door, maar Mediq vraagt nadrukkelijk of wij jullie willen vragen contact met hen op te nemen. (Voor deze keer maken we een uitzondering en plaatsen we een mailadres op Diabetes Trefpunt).
    Jullie kunnen je gegevens en wanneer jullie bereikbaar zijn mailen naar info@mediqdirectdiabetes.nl. Mediq neemt dan contact op zodat de klachten kunnen worden verholpen.
    Succes!

    Groetjes Frontofficemedewerker DVN

    glazenwasfreak
    Bijdrager

    @gotfried het kan ook anders heb jarenlang de boots apotheek gehad niks anders dan problemen bestelde altijd een week voor ik het op wou halen en dan nog niet aanwezig of te weinig of veel te veel verkeerde naalden etc nu laat ik het aan huis leveren door mediq direkt en het klopt gewoon alleen de bezorgdienst die ze nu nog hebben houd zich niet aan zen woord met het bericht over de tijd van levering die heb ik nl nog nooit gehad maar voor de rest super

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.