Forums / Zorg en behandeling / Leverancier-problemen

Anne1998
Bijdrager

Leverancier-problemen

Ik ben er he-le-maal klaar mee.

Ik heb al verschillende keren gedoe gehad met mediq direct diabetes, vandaag weer…

Ik heb me aangemeld voor de kwartaalservice en gevraagd of daar insuline bij geleverd kon worden. Dat was geen probleem zolang ik zorgde dat ik persoonlijk thuis was bij de levering, omdat die niet door iemand anders aangenomen mocht worden.

Op de eerste leverdatum zou ik op vakantie zijn en dus heb ik met de klantenservice gebeld om de levering naar vandaag te verzetten.

Vanmorgen kreeg ik geen sms met de bezorgtijd en ook op de website was niets te vinden. Ik heb geen bevestiging ontvangen van de nieuwe leverdatum. Vanochtend was ik daarom bang dat de spullen vandaag niet zouden komen, en heb ik alsnog met de klantenservice gebeld. Daar werd me verteld dat de spullen voor 21:00 zouden komen.

Om 21:00 was er nog niks, dus ik raakte aardig in paniek. Om 21:15 kwamen de spullen dan toch, ik was erg blij maar niet voor lang.

Binnen maakte ik de doos open – geen insuline…

Ik vertrek zondag op vakantie…

Dit wordt echt te gek. Nu hoop ik maar dat ze me vrijdag of zaterdag nog insuline komen brengen, en anders… Tsja… Niet op vakantie ofzo?

Sorry. Ik ben een beetje boos. Morgen maar wéér de klantenservice bellen.

Herkent iemand dit, en wie heeft er ervaring met andere leveranciers?

  • Gottfried
    Bijdrager

    Maar waarom gaat het bij mij al vele jaren goed ?

    DrentscheAa
    Bijdrager

    Waarom gaat het bij mij al vele jaren wel goed met Mediq? De ervaringen van 1 persoon zijn nu eenmaal niet maatgevend voor iedereen. Wat bij u werkt hoeft bij een ander niet te werken. Daarom is het niet zinvol om telkens geïrriteerd te herhalen dat men maar naar DVN-winkel moet overstappen.

    Gottfried
    Bijdrager

    Dat is dus vervelend schrijven dat je naar de DVN moet overstappen ?
    Ja, je moet wel lid zijn natuurlijk hé. Ik ben dat al sinds 1982.
    Maar het telkenmale schrijven dat het kennelijk niet goed gaat is ook net zo “vervelend”.

    Ben42
    Bijdrager

    Hallo Gotfried,
    De norm is (of tenminste dat zou het moeten zijn) dat een leverancier zijn werk goed doet. Iedere keer melden dat iets aan de norm voldoet is “vervelend”.

    Daarbij is het ook nog een keer zo dat ook de DVN shop in een aantal gevallen niet aan de norm voldoet. Dus schrijven dat er nooit problemen met de DVN shop zijn is gewoon niet waar.

    Verder is het zo dat apotheken ook hun problemen hebben waarbij er kleine en grote missers worden gemaakt.

    Jouw statistiek van 1 persoon is dus niet zo relevant. Fouten en missers zijn wel relevant. (Omdat dat niet de norm is). Natuurlijk mag je melden dat het bij jou wel is goedgegaan, maar dit hoeft niet continu herhaald te worden.

    Overigens mijn ervaring is dat er bij iedere leverancier wel eens problemen optreden. Soms is dit meer ‘structureel’, in een aantal gevallen is dit slechts incidenteel.

    Ben

    Gottfried
    Bijdrager

    Dag Ben,
    Je uitleg is natuurlijk wel duidelijk.
    Overigens schreef ik dat het “bij mij” altijd goed gaat.

    Maar ik vraag mij af of het steeds maar weer hier schrijven dat het niet goed gaat echt helpt.
    Het is zoiets van “de goeie brief in de verkeerde brievenbus doen”.

    Ben42
    Bijdrager

    Gottfried schreef:
    Dag Ben,
    Je uitleg is natuurlijk wel duidelijk.
    Overigens schreef ik dat het “bij mij” altijd goed gaat.

    Maar Gottfried schreef ook:
    Als mensen nu het gewoon eens simpel doen. Dus apotheek en DVN dan hebben ze toch al dat gedoe niet?

    Hier heeft hij het duidelijk niet alleen over zichzelf, maar concludeert dat dit voor iedereen geldt die overstapt naar apotheek en DVN. Een redenatie die niet geldig is en een conclusie die niet waar is.

    Ben

    Case
    Bijdrager

    Boeren medical levert al jaren mijn artikelen voor de pomp. Nooit leveringsproblemen. Insuline bestel ik via de plaatselijke apotheek. Ook daar nooit problemen. Iets vergeten? Dienstapotheek altijd achter de hand. Prettige vakantie!

    Molly
    Bijdrager

    Ik denk er ook over om over te stappen naar Boeren, zeker als ik hierboven zoveel positieve ervaringen daarmee lees. Ik ben helemaal klaar met mediq. Vorige week had ik via de website infuussetjes besteld, maar dat bleken de verkeerde. Ik zag het niet direct aan de verpakking, want die zijn op een referentienummer na hetzelfde. Ik zat dus helemaal zonder infuussetjes toen ik mediq belde. De medewerker vertelde me doodleuk dat het mijn eigen schuld was, terwijl ik op de website het artikel had besteld met de omschrijving en het plaatje van mijn infuusset. Op de website staat dus de verkeerde foto, naam en omschrijving, maar op één of andere manier had ik dat moeten weten. Pas op donderdag werden nieuwe bezorgd, terwijl ik op dinsdag mijn infuusset had moeten vervangen. Schijnbaar kon het niet sneller. Nog ja, het kon wel, maar dat vonden ze te duur. Bizar toch.

    Wat nog vreemder is: toen een paar jaar geleden op een woensdagavond mijn prikpen (van de meter) kapot ging, belde ik naar de 24-uurs servicelijn van mediq. Daar werd me doodleuk verteld dat ik pas zaterdag een nieuwe geleverd kon krijgen, dat het toch niet nodig was om elke dag (?!) mijn suiker te meten, en als het dan per se moest, moest ik in de tussentijd maar in mijn vinger prikken met een eierprikker. Een eierprikker ja.

    Ik heb geen goed woord meer over voor mediq. En blijkbaar gaat het bij meer mensen fout. Jammer dat ze niet van hun fouten leren.

    Ilona555
    Bijdrager

    Het is overal wat. Wij zijn overgestapt van Mediq naar Diabstore. Ook daar is het wat en zijn we met lang niet alles blij. Op dit moment is ook de Freestyle Libre sensor (Abbott) niet meer te verkrijgen en zijn daar grote leveringsproblemen. Ik vrees dat dit een steeds terugkerend probleem is waar we zelf weinig aan kunnen veranderen dan aan de bel blijven trekken. Als we dit met zijn allen doen, dan gaat er hopelijk ooit iets veranderen. Heeft waarschijnlijk ook met contracten en geldgedoe te maken. Het blijft niet te verteren dat daar de patient alsmaar de dupe van.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.