Forums / Behandelaren / Meld je leveringsproblemen Abbott/Freestyle Libre

GevraagdaanDVN
Moderator

Meld je leveringsproblemen Abbott/Freestyle Libre

We verzamelen de klachten over de leveringsproblemen met de Freestyle Libre van Abbott.
Meld je problemen vooral zodat DVN daarmee verder kan. Wij verzamelen de klachten en gaan hierover (opnieuw) in gesprek met Abbott: Lees meer en meld via deze link.

  • Anoniem

    De houding van Abbott naar klanten toe is ronduit schandalig. Geen transparantie, geen informatie. Je moet de woorden letterlijk uit de monden trekken. Op hun site geen enkele informatie te vinden over leveringsproblemen. Order staat al dagen op picked. Nooit per mail bericht ontvangen over leveringsproblemen. Wanneer het verzonden wordt kunnen ze niet zeggen. Volslagen belachelijk en niet geloofwaardig meer. ABBOTT SCHAAM JE!

  • Momo
    Bijdrager

    Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt bij Abbott (er zijn talloze eerdere voorbeelden te vinden op dit forum) en ze lijken weinig te leren van eerdere fouten.
    Hun gedrag is hetzelfde gebleven: weinig communicatie/informatie naar klanten toe, negeren van mails (bellen is blijkbaar de enige manier om contact te krijgen, maar dan heb je helaas weer niets zwart op wit staan), geen excuses etc.

    En ze komen hier mee weg dankzij hun monopoliepositie. Ik hoop van harte dat er een concurrent opstaat, zodat wij als klant een andere keuze kunnen maken.

  • GevraagdaanDVN
    Moderator

    Super bedankt voor alle meldingen! Het zijn er ruim 200 geworden.

    Diabetesvereniging Nederland (DVN) heeft hierover contact opgenomen met de directie van Abbott en haar onvrede geuit.

    Op 3 april heeft Abbott aan ons bevestigd dat zij vanwege de enorme vraag naar het FSL-systeem de webshop tijdelijk sluiten voor klanten die nog niet eerder een bestelling hebben gedaan. Op deze manier hopen zij de leveringsproblemen voor bestaande klanten op te lossen.

    Wij zijn erg ontstemd over deze gang van zaken en eisen afdoende maatregelen van Abbott om de leveringen zo snel mogelijk plaats te laten vinden. Het is buitengewoon vervelend dat Abbott zijn zaken niet op orde heeft. Juist omdat het vooralsnog de enige fabrikant is van een ‘flash’ glucosemonitoringsysteem.

    We horen graag of de problemen met deze ‘oplossing’ van Abbott worden opgelost. Houdden de problemen met de levering van de FreeStyle Libre aan blijf het ons dan melden, zodat wij op de hoogte blijven.

    We informeren iedereen graag over de maatregelen van Abbott via ons nieuws en FSL dossier op onze site.

    Voluit kunnen leven met diabetes en de beste diabeteszorg, daar werken we elke dag hard aan! Dankzij onze leden zorgen we ervoor dat onze stem wordt gehoord bij zorgverzekeraars, fabrikanten, zorgverleners en overheid. Wil je ons helpen? Bekijk wat je kunt doen.

    Groeten
    Communicatiemedewerker Inge

    • JaaSi
      Bijdrager

      De problemen lijken alleen maar te verergeren. Toen ik laatst een bestelling wilde plaatsen bleek dat ik slechts één sensor kon bestellen, en ontving ik op 28 juni een mail waarin stond dat de bestelling zeven dagen in de wachtrij zou staan en dat het ‘streven’ was om de sensor uiterlijk drie weken na plaatsing van de bestelling te leveren. Gegeven dat een sensor twee weken meegaat leidt dit beleid er onvermijdelijk toe dat gebruikers van de sensor minstens één week en in de praktijk langer zonder sensor komen te zitten.

      Het gaat hier niet om electronische gadgets of luxe speeltjes. Dit bedrijf legt een ongehoorde incompetentie en gebrek aan verantwoordelijkheid aan de dag. De kans dat een zorgverzekeraar in zee gaat met een bedrijf dat zijn productie en distributie niet op orde heeft en tijdige levering van zijn product niet kan garanderen is natuurlijk zo goed als nihil.

      Bij gebrek aan concurrentie zou Abbott, dat bij de cliënten valse verwachtingen schept, eigenlijk van de markt gehaald moeten worden totdat het ofwel zijn zaken op orde heeft, ofwel zich een concurrent aandient die zijn zaken wel op orde heeft.

  • Ben42
    Bijdrager

    Geachte DVN moderator en natuurlijk ook andere lezers,

    Zelf ben ik niet gecharmeerd van de communicatie van Abbott. Ze reageren vaak te laat, te vaag en met relatief weinig informatie. Dat ben ik het dus met de Moderator eens.

    Maar jullie schrijven:
    Wij zijn erg ontstemd over deze gang van zaken en eisen afdoende maatregelen van Abbott om de leveringen zo snel mogelijk plaats te laten vinden. Het is buitengewoon vervelend dat Abbott zijn zaken niet op orde heeft. Juist omdat het vooralsnog de enige fabrikant is van een ‘flash’ glucosemonitoringsysteem

    Het is inderdaad zo dat Abbott een ‘monitor’ systeem levert dat wat unieke eigenschappen heeft, maar dat is ook zo voor andere monitor systemen. Dexcom wordt ook maar door één leverancier geleverd, de sensor van Medtronic wordt maar door een leverancier geleverd etc. Wat Abbott wel bijzonder maakt is dat ze het ‘goedkoopste’ systeem leveren.
    Maar omdat ze het goedkoopste systeem leveren zijn ze erg succesvol, wat tot gevolg heeft dat ze de vraag niet kunnen bijbenen.

    Het is dan ook bijzonder onredelijk van de DVN (of de betreffende moderator) dat er eisen gesteld worden aan Abbott, namelijk meer te leveren dan ze momenteel aankunnen.

    Vragen om een goede communicatie vind ik heel redelijk, maar om bij een zeer succesvol product te eisen dat de fabrikant altijd maar kan leveren is niet alleen onredelijk, maar ook onrealistisch. En dat Abbott zijn communicatie te wensen overlaat, wil nog niet zeggen dat Abbott zijn zaken niet op orde heeft.
    Als een andere partij (waaronder de DVN) vind dat ze het beter kunnen, dan nodig ik ze hierbij uit om een vergelijkbaar product tegen een vergelijkbare prijs te leveren.

    In het kort, de communicatie zouden ze beter moeten doen, maar de conclusie dat Abbott zijn zaken niet op orde heeft is in het schrijven van de DVN niet onderbouwd.

    Die het ook heel vervelend vindt dat de leveringen van Abbott soms zo slecht gaan.
    Vriendelijke groet,
    Ben

  • Herman
    Bijdrager

    Zojuist onderstaande mail van Abbott ontvangen betreffende een vertraagde levering.
    De bestelling is op 25 juni gedaan.
    Wat mijn bijzondere aandacht trok is de opmerking dat er wereldwijd een uitzonderlijke belangstelling is voor de Freestyle Libre, En daarom lopen de bestellingen in Nederland vertragingen op. Hoe serieus worden we als klant in Nederland genomen?

    Hierbij informeren wij u graag over de status van uw recente bestelling voor het FreeStyle Libre systeem.

    De belangstelling voor het FreeStyle Libre systeem is momenteel wereldwijd uitzonderlijk hoog. Daarom loopt de uitlevering van bestellingen in Nederland vertraging op. We beseffen hoe belangrijk onze sensoren zijn voor het monitoren van uw glucose en verzekeren u dat wij alle moeite doen om deze kwestie op te lossen.
    Volgens ons systeem is uw bestelling op dit moment in de wachtrij geplaatst. Zodra uw bestelling leverbaar is en verzonden is, e-mailen wij u weer. Ons streven is om bestellingen binnen maximaal 3 weken na plaatsing te leveren.

    Helaas kunnen wij u geen exacte datum geven waarop uw bestelling zal worden verzonden. Onze klantenservice zal u dezelfde informatie geven.

  • Antje
    Bijdrager

    Ik hoop maar dat ze de productie snel weten op te schroeven. Hier ook ‘on hold’ en hopelijk levering binnen drie weken.

  • Ben42
    Bijdrager

    On Hold.
    Ben

  • Milly
    Bijdrager

    Zeer slechte zaak hoe ze bij Abbott met klanten omgaan, in het verleden levering problemen gehad nu weer problemen, je word niet ingelicht hierover, een kwalijke zaak, inderdaad zou Abbott van de markt gehaald moeten worden zolang ze dit niet op orde hebben.

    En je moet vooraf betalen en dat is geen klein bedrag, dan verwacht je ook goede service.

  • Jasper
    Bijdrager

    Ook hier on hold na 7 dagen wachtrij.
    Met het streven om binnen 3 weken te leveren…
    Ik heb besteld op 22 juni.

    Wie weet een idee voor Abbott om de sensor een weekje langer mee te laten gaan…

    • Ben42
      Bijdrager

      Hallo Jasper,

      Je schreef:
      Wie weet een idee voor Abbott om de sensor een weekje langer mee te laten gaan…

      Abbott laat zijn sensor al een weekje langer mee gaan dan veel van de andere sensoren. Momenteel merk ik al wel eens dat einde van de periode van 14 dagen de sensor minder nauwkeurig wordt.

      In de US gaan de sensoren zelfs maar 10 dagen mee. (Mijn vermoeden is dat daarvoor is gekozen omdat ze daar de onnauwkeurigheid van de laatste dagen willen vermijden. In de Amerikaanse claimcultuur is dat wellicht wel verstandig).

      Het idee om een sensor langer te laten werken, staat in het rijtje waar ook in staat ‘een auto zuiniger te laten rijden’. Het idee is uitstekend, de implementatie daarvan is wat lastiger.

      Vriendelijke groet,
      Ben

  • Ben42
    Bijdrager

    Hallo Milly,

    Ondertussen informeert Abbott de klanten. Helemaal ideaal is het nog niet, maar ze geven wel aan dat de levering pas later zal plaatsvinden. Nog steeds is de informatie niet ideaal, maar al een heel stuk beter dan die was.

    Dat ze zo succesvol zijn kun je Abbott niet kwalijk nemen. Verder is het zo dat ze ook succesvol zijn in het vergoed krijgen van het product in verschillende landen Hadden we gewild dat ze een minder goed product maken ? Hadden we gewild dat de FreeStyle Libre duurder zou zijn ?

    Lever problemen bij concurrenten zijn veel minder, maar dan heb je een duurder product, dat ook nog een keer gecalibreerd moet worden.

    Deze producten worden allemaal ontwikkeld en geproduceerd in een vrije markt, er is geen overheid die dergelijke producten ontwikkeld, niet in de Westerse landen en ook niet in de andere landen. Zonder deze vrije markt zouden dit soort producten niet bestaan en de problemen rond die producten ook niet. Als je daarvoor kiest, prima, maar dan heb je dus helemaal niet de beschikking over dit soort producten.

    Abbott is niet de enige met continu sensoren, maar wel de enige met sensoren die 60 Euro per 2 weken kosten. Daardoor zijn ze succesvol. Maar je bent vrij om naar de veel duurdere concurrentie te gaan. Of om helemaal geen gebruik te maken van de Abbott producten.

    Zelf zal ik (als dat kan) gebruik blijven maken van de FreeStyle Libre en hoop toch echt dat het product niet van de markt wordt gehaald.

    Natuurlijk hoop ik dat er meer dergelijke en betere producten op de markt komen. Dan zou ik het helemaal niet erg vinden dat een fabrikant daar succesvol mee wordt.

    Het blijft zo dat de communicatie van Abbott nog steeds niet ideaal is, dat is misschien bij concurrenten beter. Maar verder vind ik dat Abbott zich als leverancier zich redelijk gedraagt. En ik hoop natuurlijk dat de leverproblemen snel worden opgelost.

    Vriendelijke groet,
    Ben

  • Hansdd
    Bijdrager

    Ik ben het eens met Ben.
    Ik heb tot op heden kunnen bestellen bij Abbott. de laattste bestelling (25 juni) staat nu op picked en inderdaad de mail van vertraging en wachtlijst.
    Ook op de site en per mail geïnformeerd over de keuzes (geen nieuwe klanten en max 2 sensor per bestelling om de 25 dagen) die Abbott maakt met betrekking tot de vraag naar en beschikbaarheid van de sensor.
    Daar kan je van alles van vinden maar als de vraag groter is dan de productiecapaciteit, wat mij niet verbaast als je kijkt naar de toenemende markt (het systeem wordt in steeds meer landen vergoed) dan moeten er distributiekeuzes worden gemaakt.
    Ik ga ervan uit dat Abbott er alles aan doet om de productie te verhogen.
    Het succes geeft wel aan hoe groot de behoefte is aan een dergelijke manier van monitoren bij zelfmanagement. Het zal dan ook wel niet lang duren (1-2 jaar?) voordat er vergelijkbare systemen van anderen op de markt komen.
    Maar goed, ik heb afgelopen maandag mijn laatste sensor geplaatst en hoop dat de volgende levering op tijd binnenkomt. En ik zou graag een “reserve” sensor in huis hebben.
    Dus vervelend vind ik die tekorten zeker.

  • EJvandeGeer
    Bijdrager

    Ik heb gisteren eindelijk Abbott aan de lijn kunnen krijgen, om een bestelling te doen van 2 nieuwe sensoren. Nu ga ik op 27 juli a.s op (werk)vakantie naar Biarritz / Anglet i.v.m een Sculptuur Biënnale, waar we een massief beeld/ sculptuur gaan opbouwen van 6 ton klei, die niet gebakken wordt aan de boulevard, vlak bij de zee. Ik kom qua data niet uit met 2 sensoren. Daarnaast ben ik bang dat ik door het werken in de zon, het zweten, het veelvuldig douchen wellicht een sensor verlies! Gebruik al Skin Tack, wat mij zeker helpt, maar in deze extreme situatie weet ik het niet. Het is ook nieuw voor ons.
    Helaas kom ik met deze 2 nieuwe sensoren kom ik niet uit gedurende mijn verblijf in Biarritz / Anglet. Ben pas 28 augustus weer terug in Nederland
    Op mijn vraag of ze die konden toesturen naar het „vakantieadres“ in Biarritz kreeg ik ook 0 op het rekest. Manager ook gevraagd, antwoord was nee. Ook mijn vraag om 2 sensoren te ontvangen voordat ik vertrek op 27 juli a.s. was het antwoord nee
    Ik kon het via iemand uit Nederland laten opsturen, naar Frankrijk, of gewoon weer bloed gaan prikken! Dat laatste lijkt mij de slechtste oplossing omdat ik graag met dit inspannend werk, de zon, de hitte regelmatig mijn bloedsuiker wil controleren. Het gaat juist net zo goed met deze apparaat, en mijn bloedsuikers.
    Bizar dat men niet enige flexibiliteit toont bij levering tijdens vakanties? Of dat men een bestelling kan doen voordat men vertrekt

    • Antje
      Bijdrager

      Klinkt als een geweldige werkvakantie!
      Om te voorkomen dat ik sensoren verlies plak ik er altijd ‘fixomull transparent’ overheen. Ik heb de rol van 10 meter bij 10 cm via de apotheek besteld, bleek ook nog gewoon in de basisverzekering te zitten :)
      Had om Tegaderm gevraagd maar kreeg dit geleverd, werkt perfect. Meestal blijft het twee weken zitten, soms moet ik iemand vragen de randjes bij te knippen en er een nieuwe plakker overheen te plakken.
      Veel plezier!

  • Jasper
    Bijdrager

    Ook hier on hold na 7 dagen wachtrij.
    Met het streven om binnen 3 weken te leveren…
    Ik heb besteld op 22 juni.

    Vandaag geleverd, dus dat hebben ze toch binnen twee weken weten te regelen!

    Ben42, bedankt voor je reactie op “mijn ideetje” :-)
    Ik heb zelf gelukkig nog niet ondervonden dat de sensoren minder nauwkeurig worden aan het eind van de periode.
    Dus vandaar dat ik dacht dat de periode wie weet nog wat te rekken kon zijn.

  • Hansdd
    Bijdrager

    Uitlevering lijkt weer opgestart te zijn. kreeg gisteravond bericht dat mijn bestelling van 2 sensoren onderweg is.

  • Ben42
    Bijdrager

    Onderweg en al geleverd.
    Ben

  • Herman
    Bijdrager

    Wat er vanuit de communicatie van Abbott ontbreekt is wanneer men de productieproblemen heeft opgelost. Wellicht heeft men dit al eens gecommuniceerd, deze heb ik dan gemist. Ik verwacht met deze communicatie dat voor bestaande, maar zeker ook voor nieuwe klanten ook meer duidelijkheid komt. Wellicht weet de DVN hier iets over te melden.

  • Ben42
    Bijdrager

    Hallo Herman,
    Hoewel het leveren voor een aantal mensen is hervat, worden de limieten nog steeds gehandhaafd, volgens mij nog steeds geen nieuwe klanten en ook nog steeds het bestellen om de 25 dagen.

    Door het succes van het product heeft Abbott een productie capaciteit die te klein is, in het verleden is deze al eens uitgebreid, maar dat koste toen ook enige tijd. Het is zelfs en tijdje zo geweest dat ze sensoren leverden met relatief korte houdbaarheidsdata.

    Het is dus heel lastig voor Abbott om precies het aantal sensoren te maken dat door de markt wordt afgenomen. Productie capaciteit vergroten kost tijd en geld. Die investering moet bovendien worden terugverdient. Een gehele fabriek opnieuw opzetten zal in een aantal jaar terugverdient moeten worden. De afzet over een paar jaar is helemaal niet zeker, er zouden b.v. andere producten op de markt kunnen verschijnen.

    Dat ze nu weer aan de bestaande klanten (beperkt) kunnen leveren is dus positief, maar de beperkingen blijven momenteel in beeld. En dat staat ook zo op hun site vermeld.

    Vriendelijke groet,
    Ben

  • Herman
    Bijdrager

    Beste Ben,
    Dank voor je reactie. Ik begrijp dat er een terugverdienmodel op zit, en dus het economische dilemma waar Abbott voor staat. En ja, natuurlijk is het goed dat men de leveringsachterstand weg werkt, ook ik ben hier erg blij mee. Neemt niet weg, dat met name voor nieuwe klanten er meer duidelijkheid nodig is. De huidige communicatie schiet volgens mij hierin tekort.

    Met een vriendelijke groet,
    Herman

  • cardu
    Bijdrager

    Laatste keer besteld op 25 juni (25 dagen na de vorige keer en max 2 sensoren) is op 6 juli geleverd. Ik heb een weekje weer gevingerprikt.
    *
    Ik vind FSL niet echt vergelijkbaar met Dexcom en andere sensoren.
    Ik zou willen dat een andere fabrikant ook met een soortgelijk flash monitoring systeem op de markt komt. Lastig nu dat we van Abbott afhankelijk zijn.

    Groet,
    Marianne

  • smakman
    Bijdrager

    Zojuist bericht ontvangen… bestelling “on hold”.
    Ik lees toch een hoop begrip voor deze leverancier maar dat vind ik persoonlijk echt misplaatst.
    Mijn zoon gebruikt deze sensor al bijna 2 jaar met succes. Nu de sensor eindelijk wordt vergoed ontstaan er leverproblemen. Op zich begrijpelijk gezien de vraag maar wat zou je mogen verwachten… bestaande klanten gaan voor!
    En jahoor als je inlogd wordt keurig verteld dat bestaande klanten die van hun eigen geld altijd de sensor hebben gekocht voorrang krijgen en iedere 25 dagen twee sensoren mogen bestellen, klinkt goed, Maar helaas!

    Nu staat mijn zoon “on hold” en lees ik in andere forums hoe nieuwe gebruikers ervaringen delen en vragen stellen!
    Dit vind ik persoonlijk niet te verkroppen. Ik gun uiteraard iedereen de sensor begrijp me niet verkeerd maar ik dacht dat bestaande klanten voorgaan. Een beetje logistieke organsiatie kan inschatten dat een gebruiker ook na 25 dagen weer gaat bestellen, hou hier dan aub rekening mee en lever dan even niet uit aan een nieuwe gebruiker, ook al gun ik hen (nogmaals) uiteraard ook deze geweldgie oplossing.

    Overmorgen op vakantie en mijn puberende zoon mag lekker zijn vingerprik apparaat meenemen, top!
    Maar gelukkig kunnen nieuwe gebruikers wel scannen tijdens de vakantie!

    Bedankt, namens het hele gezin…

    • Liv1
      Bijdrager

      @smakman, wanneer had je besteld? Ik heb 10 juli besteld (mijn 25 dagen waren om) en zie nu nog steeds on hold, terwijl ik het de afgelopen maanden dan inmiddels al binnen had.
      Heb nog geen bericht ontvangen vanuit Abbott verder, dus wacht met smart op nieuws.
      Hoe lang zat er bij jou tussen bestelling en ontvangen van de mail over On Hold?

      Persoonlijk ook geen begrip hoor. Het is een commercieel bedrijf, ik begrijp dat de vraag groot is, maar Abbott moet de processen daarop gewoon goed inrichten van tevoren. En nu achteraf met klantenservice / communicatie, wat ook niet gebeurt.

  • Momo
    Bijdrager

    Ik heb mijn bestelling 16 juli geplaatst (direct ‘on hold’), te kort geleden dus om nu al ongeduldig te worden. Ik geef Abbott nog wel even de tijd om deze te verwerken.
    Gezien de berichten van anderen vrees ik echter dat er wederom enorme vertragingen zijn.

    Volgens een eerder bericht (4 juli 2018) van de DVN zou Abbott dit probleem echter moeten hebben opgelost:
    Leveringsproblemen FreeStyle Libre opgelost?

    Abbott blijft van alles beloven, maar er lijkt nog weinig verbetering te zijn.

    Hun monopoliepositie als enige aanbieder van dit product maakt het hun ook wel erg makkelijk om beloftes niet na te komen.

    Wat mij nog steeds ook bijzonder stoort is dat hun communicatie zo enorm slecht is. Je wordt als klant nergens van op de hoogte gebracht en krijgt alleen iets te horen als je zelf telefonisch (via e-mail is volkomen nutteloos, want die beantwoorden ze niet) contact opneemt.

  • ChrisC
    Bijdrager

    Op 11 juli een bestelling geplaatst, maar vervolgens ‘on hold’. Op een vraag via het contactformulier wordt niet gereageerd.
    Zojuist gebeld met de klantenservice (0800 0228828). Daar wordt mij verteld dat de levering vermoedelijk pas weer in de eerste week van augustus gaat plaatsvinden. Tegen die tijd ben ik al op vakantie.

    De klantenservice heeft vaker de vraag/opmerking gekregen om met de klanten te communiceren over de leveringsproblemen, maar Abott doet daar niets mee.

    Als tip wordt wel gegeven dat je op ebay.de naar sensors kan zoeken. Daar worden ze te koop aangeboden door partikulieren.

  • Momo
    Bijdrager

    @chrisc “Als tip wordt wel gegeven dat je op ebay.de naar sensors kan zoeken. Daar worden ze te koop aangeboden door particulieren.”

    Wordt deze tip door Abbott gegeven???

    • ChrisC
      Bijdrager

      @momo; dat klopt, door een dame van de klantenservice.

  • ChrisC
    Bijdrager

    zojuist via email het volgende bericht van Abbott ontvangen:


    Geachte heer, mevrouw,
    In verband met uw recente bestelling, geplaatst op 11.07.2018

    Bestelnummer:
    NL000xxxxxxxx

    Hierbij informeren wij u graag over de status van uw recente bestelling voor het FreeStyle Libre systeem.

    De belangstelling voor het FreeStyle Libre systeem is momenteel wereldwijd uitzonderlijk hoog. Daarom loopt de uitlevering van bestellingen in Nederland vertraging op. We beseffen hoe belangrijk onze sensoren zijn voor het monitoren van uw glucose en verzekeren u dat wij alle moeite doen om deze kwestie op te lossen.
    Volgens ons systeem is uw bestelling op dit moment in de wachtrij geplaatst. Zodra uw bestelling leverbaar is en verzonden is, e-mailen wij u weer. Ons streven is om bestellingen binnen maximaal 3 weken na plaatsing te leveren.

    Helaas kunnen wij u geen exacte datum geven waarop uw bestelling zal worden verzonden. Onze klantenservice zal u dezelfde informatie geven.

    Wij beseffen dat dit ongemak voor u met zich meebrengt en bieden u onze excuses aan voor deze vertraging. We doen ons best om onze voorraden te vergroten zodat u zo snel mogelijk uw glucose weer kunt monitoren zoals u dat gewend bent.

    Hartelijk dank voor uw geduld en begrip.

    Voor up-to-date informatie over uw bestelling kunt u altijd op uw account inloggen en de status van uw bestelling zien.

    Uw FreeStyle team

  • Momo
    Bijdrager

    Zo, dat is pas een mooie manier om jezelf weer een paar weken de tijd te geven en je klanten heerlijk te laten bungelen!

    Ondertussen blijven ze dus wel nieuwe bestellingen en ons geld aannemen, maar leveren? Ho maar. Abbott is al zo lang aan het knoeien met leveringen, hun bedrijfsvoering is werkelijk een lachertje.

    En maar nieuwe klanten blijven aannemen …

    Welke slimme zakenman springt in dit gat en zorgt dat Abbott geduchte concurrentie krijgt?

  • Liv1
    Bijdrager

    Raar van Abbott dat zij de tip geven om op Ebay.de te kopen.
    Als ze het niet doen heb je nul garantie van Abbott lijkt me.
    Daarnaast kopen deze mensen dus de sensoren om ze vervolgens door te verkopen. Gezien de aantallen die te koop worden aangeboden. Met winst lijkt het bij sommigen, maar misschien ligt de prijs anders in Duitsland.

    Kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze mensen ze kopen, terwijl ze aan hen vergoed worden, om ze vervolgens te verkopen aan landen die niet geleverd krijgen…..

  • Liv1
    Bijdrager

    @chrisc ik heb op 10 juli besteld, in eerste instantie stond er de normale melding (ben kwijt wat dat is) en sinds vrijdag On Hold. Heb nog geen mail gekregen, wat dan gek is als jij een dag later besteld hebt.

    Vraag me wel af of ik nu na 25 dagen opnieuw kan bestellen, ook als er nog niet geleverd is…..

    De communicatie blijft om te huilen.

  • Jasper
    Bijdrager

    Vraag me wel af of ik nu na 25 dagen opnieuw kan bestellen, ook als er nog niet geleverd is…..

    Hoi Chrisc,
    De datum om te bestellen is minimaal 25 dagen na de vorige bestelling, niet de levering.
    Ik heb namelijk op 22 juni besteld, er is op 5 juli geleverd en ik kon gisteren al weer nieuwe bestellen.

    En maar nieuwe klanten blijven aannemen …

    Welke slimme zakenman springt in dit gat en zorgt dat Abbott geduchte concurrentie krijgt?

    Hoi Momo,
    Nieuwe klanten nemen ze tijdelijk niet aan (het is iig niet mogelijk via de website, telefonisch weet ik niet zeker)

    Aan alleen een slimme zakenman heb je niet zoveel..
    Als je iets gelijkwaardigs op de markt wil zetten moet je eerst een nieuwe sensor ontwerpen zonder de eventuele patenten te gebruiken. Het allemaal medisch goedgekeurd krijgen en dan de sensoren nog produceren. -> duurt jaren.

    De slimme zakenmannen zetten ze blijkbaar in Duitsland per opbod op eBay.

    • Liv1
      Bijdrager

      @jasper

      De datum om te bestellen is minimaal 25 dagen na de vorige bestelling, niet de levering.
      Ik heb namelijk op 22 juni besteld, er is op 5 juli geleverd en ik kon gisteren al weer nieuwe bestellen.

      Jij had je levering voor je nieuwe bestelling binnen. Ik bedoelde dus of ik op 4 aug kan bestellen als ik mijn bestelling van 10 juli nog niet binnen heb.
      Waarschijnlijk heeft nog niemand die ervaring gehad. Maar lijkt eraan te komen als ze nu aan meerdere mensen aangeven pas weer in augustus te gaan leveren.

  • Momo
    Bijdrager

    Inmiddels een week verder na mijn bestelling en ik heb nog niets van Abbott vernomen. Geen mail, niks. Het is dat ik via dit forum weet dat de kans groot is dat er pas in augustus (dat hopen we dan maar) weer sensors worden geleverd, maar bij Abbott zelf blijft het angstvallig stil.

    Hoe moeilijk is het om je klanten op de hoogte te houden? Dat zou al een hoop irritatie schelen!

    Ik ben nu weer overgegaan op vingerprikken helaas …

  • mack
    Bijdrager

    Ik heb op 12 juli besteld en na een week gebeld hoe het met mijn bestelling was. Ik weet niet meer wat ik voor antwoord kreeg, maar de volgende dag kreeg ik wel de eerder genoemde mail! Waarom loopt Nederland vertraging op bij het leveren als wereldwijd de vraag zo enorm is toegenomen? De sensor die ik op heb loopt nog 10 dagen. Ik ben toch wel heel erg benieuwd of ik vóór het einde van de looptijd mijn nieuwe sensors zal hebben!

  • Momo
    Bijdrager

    Zojuist ook dezelfde mail van Abbott gekregen, waarin ze zichzelf indekken door totaal geen zekerheid te geven over een eventuele levering.
    ‘Ons streven is om bestellingen binnen maximaal 3 weken na plaatsing te leveren.’

    Dan zou ik dus 6 augustus iets binnen moeten krijgen, maar dit is niet gegarandeerd …

    3 weken vingerprikken is niet iets waar ik heel vrolijk van word.

    Ik vraag me inderdaad ook af of er meer landen zijn waar de leveringen zoveel vertraging oplopen of dat Nederland de enige ‘gelukkige’ is. Is er iemand die daar iets over weet?

    Ik heb in ieder geval onderstaand (oud) bericht gevonden, weinig bemoedigend:

    FreeStyle Libre purchases “temporarily limited to two sensors per order” Posted on 23 March 2018

  • Moenie17
    Bijdrager

    11 juli heb ik de bestelling gedaan. 18 juli kreeg ik de mail waarin ze melden dat ze proberen de vertraging tot maximaal 3 weken te beperken.
    Vandaag is mijn laatste dag. Ik zie er verschrikkelijk tegenop om zolang te moeten vingerprikken.

  • Momo
    Bijdrager

    Er zit dus standaard 7 dagen tussen het plaatsen van de bestelling en de e-mail met excuses die Abbott verstuurd.
    Dat betekent dat Abbott bij het plaatsen van bestellingen al melding zou kunnen maken van vertragingen!

    In plaats daarvan accepteren zij gretig onze betalingen (die wel direct worden verwerkt) en laten ons 7 dagen bungelen, voordat ze melding maken van die vertraging.(Die dan vervolgens wordt gevolgd door hun streven naar een levering binnen 3 weken.)

    Niet erg fraai van Abbott en het zou hen sieren om de gang van zaken direct te melden op hun website, voordat je de bestelling plaatst.

    Duidelijkheid naar klanten is een groot goed!

  • Liv1
    Bijdrager

    Er zit geen standaard op. Ik heb 10 juli besteld, en nog steeds de mail niet gehad. Nav de berichten hier afgelopen donderdag gebeld. Antwoord was dat er vaker gemeld wordt dat de mail niet ontvangen is. Deel van de mensen heeft wel de mail ontvangen.
    Overigens heb ik nog steeds de mail niet ontvangen.

    Communicatie vanuit Abbott is echt bedroevend.

  • Milly
    Bijdrager

    Ik heb echt geen vertrouwen meer in Abbott, de stress van het lange wachten wat een diabeet niet ten goede komt, ik heb er geen goed woord meer voor over.

  • Ben42
    Bijdrager

    Milly schreef :
    Ik heb echt geen vertrouwen meer in Abott, de stres van het lange wachten wat een diabeet niet ten goede komt, Ik heb er geen goed woord meer voor over.

    Gelukkig zijn we niet verplicht om producten af te nemen van Abbott. Je kunt er gewoon voor kiezen om niet met dat bedrijf in zee te gaan.

    Er zijn veel bedrijven die mogelijkheden leveren voor het meten (of bepalen) van bloedsuikers. Niet allemaal even nauwkeurig, niet allemaal even betrouwbaar, maar er zijn veel mogelijkheden en de verwachting is dat die mogelijkheden in de toekomst nog uitgebreid zullen worden. Die uitbreidingen van mogelijkheden zullen over het algemeen moeten komen van grote bedrijven *), particulieren, kleine bedrijven, verenigingen, stichtingen en overheden betreden over het algemeen deze markt niet.

    Wat alternatieven voor sensoren :
    Dexcom
    Medtronic Enlite

    De communicatie van Abbott is lang niet optimaal, ook ik zou willen dat in dezelfde prijsrange er meer concurrentie was. Maar ik ben wel blij dat er bedrijven zoals Abbott zijn die mijn leven een stukje gemakkelijker maken.

    Ben

    *) Grote bedrijven hebben niet het alleenrecht voor het produceren van Bloed Glucose Meet en/of bepaal producten. Iedereen mag die markt in stappen. Echter buiten de grote bedrijven is er niemand die deze markt instapt.
    Gelukkig zijn er een aantal grote bedrijven die zich in deze markt begeven. Maar dit verplicht deze bedrijven niet om altijd aan onze wensen (of zelfs eisen) te voldoen. Zo kunnen de bedrijven zelf bepalen wat de prijs is voor hun producten en ook de levervoorwaarden mogen ze zelf vaststellen.
    Daarna hebben wij de keuze om af te nemen van een dergelijk bedrijf of niet. Prettig is dat we in een vrije wereld leven, die vrijheid is er voor ons ‘klanten’, maar die vrijheid is er ook voor de producenten.

  • Momo
    Bijdrager

    @ben42 Dat Abbott goed werk doet en dat we voornamelijk blij zijn met hun product dat is absoluut geen twistpunt. Ik ben zelfs zo blij met hun product dat ik het afschuwelijk vind om zonder te zitten. Met name omdat ik ook niet weet hoe lang dit gaat duren.

    De alternatieven die je noemt wijken qua prijsniveau zo ver van de Freestyle af, dat dit voor veel mensen met een klein budget geen serieuze overweging zal zijn.
    Dus onze keuzevrijheid is, op zijn zachtst gezegd, toch wel erg beperkt.

    Niet kopen is inderdaad ook een optie, maar daar schiet ik niet zo heel veel mee op en mijn gezondheid zeker niet.

    Gebruikers van deze sensor kunnen momenteel niet op de leveringen vertrouwen, dat is een simpel feit. En ik kan me dan ook prima voorstellen dat mensen nu even wat minder begrip op kunnen brengen voor ‘de andere kant van het verhaal’ (de kant van Abbott).

  • Ellentje
    Bijdrager

    Ook ik ondervind problemen met de levering van de Libre en vind de houding van Abbott niet altijd even netjes.
    Ik kan ook, net als iedereen maar 2 sensoren tegelijk bestellen, ok, daar kan ik begrip voor opbrengen. Maar van de laatste 2 die geleverd zijn is er een kapot. En Abbott gaat deze sensor vervangen maar die wordt pas begin augustus verstuurd. En dat vind ik niet juist, nieuwe bestellen kan ik nog niet omdat dit binnen de 25 dagen valt en de vervanging komt dus ook nog eens laat. Gevolg: op vakantie zonder Libre, maandag aanstaande stopt de sensor die ik nu gebruik ermee en ik heb geen nieuwe meer. Dat wordt dus in mijn vingers prikken.

  • Schubertmike
    Bijdrager

    Abbot, ga u schamen!!!!!
    Wat jullie doen is ieder bedrijf onwaardig en eigenlijk door deze manier van werken hebben jullie geen bestaansrecht!
    Ik wacht al ik weet niet hoelang op mijn bestelling maar status blijft ON HOLD.
    |Dan moet je eens proberen te bellen, na 58! minuten nog steeds dat koelere deuntje maar niemand pakt op. Dan maar contact formuluier gebruikt maar u raad het al, daar wordt ook niet op gereageerd.
    Echt een grove schande, ik weet helaas geen enkele concurent die ook sensoren levert anders stapte ik direct over. Wat een bedrijf…..
    Ik wil graag eindigen met het volgende; GA JULLIE KAOPT SCHAMEN!!

  • inzicht
    Bijdrager
    • Ik heb dus ook die schandalige problemen met aanschaffen FSL, veroorzaakt door Abbott. Alsof ze luxe artikelen maken/verkopen in plaats van medische waar je 7/24 van afhankelijk bent! En overleggen, klachten serieus laten behandelen is niet mogelijk, ze negeren gewoon al je vragen en opmerkingen. Kreeg vorige werk te horen dat FSL nu echt helemaal op zijn. De jongen van de klantenservice (zit in Lissabon trouwens, waar ze FSL niet verkopen) gaf aan zelf ook patiënt te zijn en dat ze hun bazen voor de zoveelste keer hadden gezegd duidelijk tegen hun patiënten te zijn, zodat die ergernis tenminste weg gast. HELP WAT NU
  • mack
    Bijdrager

    Ik heb zojuist een verzendbevestiging ontvangen. Had op 12 juli besteld. Nu nog wachten op het mailtje van DPD wanneer ze komen. Mijn sensor loopt morgen om 15.09 af! Ik wil níet meer ‘ouderwets’ gaan prikken! Ik kan alleen maar hopen dat ze morgen komen!!!!!!

  • Momo
    Bijdrager

    Mijn bestelling heeft nu de status ‘picked’, er lijkt weer beweging in te komen bij Abbott …

    Fingers crossed!!

  • ChrisC
    Bijdrager

    11/7 besteld,
    status verscheept,
    Verwachte levertijd: 1 aug 2018.

    Als het mee zit net voor mijn vakantie binnen :)

  • Liv1
    Bijdrager

    Bij mij ook, 10 juli besteld en vannacht mail dat het verscheept is, ook met leverdatum 1 aug.

    Fingers crossed dat het deze week binnen komt!

  • Momo
    Bijdrager

    Status nu ook ‘Verscheept’, nog geen leverdatum …

  • Milly
    Bijdrager

    Ook bij mij staat er op de mail dat ze verscheept zijn, 22 juli besteld. Er staat nog geen verwachte leverdatum bij.

  • Alovsky
    Bijdrager

    30 juli bestelling gedaan.
    Vanmorgen mail dat ze verscheept zijn.

    Het lijkt erop alsof ze de productie hebben kunnen verhogen.

  • Momo
    Bijdrager

    Zijn er wel al mensen die hun bestelling daadwerkelijk hebben ontvangen?

  • Ben42
    Bijdrager

    Ja Gisteren, 1 augustus 2018 een bestelling ontvangen.
    Ben

  • Albannach
    Bijdrager

    Gisteren heb ik met de klantenservice gebeld over een sensor die er na een paar uur afgevallen was (wordt zonder problemen vervangen overigens) en degene die ik sprak zei dat vanaf deze week de leveringen weer zoals normaal zouden moeten verlopen, d.w.z. na bestelling/melding ongeveer 5 werkdagen wachten.

  • Ben42
    Bijdrager

    De beperkingen zijn nog steeds van toepassing zie de site. Dit ter informatie,
    Ben

    De melding op de site :
    BELANGRIJKE INFORMATIE:
    Vanwege de enorme vraag naar het FreeStyle Libre systeem sluiten wij tijdelijk de webshop voor nieuwe klanten.

    Voor alle klanten voeren wij een tijdelijke limiet van twee sensoren per bestelling om de 25 dagen in. Als blijk van onze waardering voor uw begrip in deze periode, bieden wij u graag gratis verzending van bestellingen aan tot de vertragingen zijn weggewerkt. Kom over 25 dagen terug om uw volgende bestelling te plaatsen. Wij nemen de verzendkosten voor onze rekening.

  • mack
    Bijdrager

    Ook ik heb ze gisteren ontvangen! Net op tijd voor mijn sensor afliep! Ik ben absoluut niet blij met dit gestress!

  • Liv1
    Bijdrager

    Ik heb ook gisteren 2 sensors ontvangen, had 10 juli besteld.

  • Momo
    Bijdrager

    Joepie, ook ik ben weer ‘online’!

    En nu maar hopen dat ze de situatie beter onder controle krijgen!

  • mike
    Bijdrager

    Vandaag weer eens tevergeefs gewacht op de bezorger van DPD, donderdag zouden ze thuis leveren, maar aangezien ik op vakantie ben op de Veluwe, heb ik de bezorging om kunnen zetten die dag op m’n vakantieadres, maar dan werd het wel vrijdag pas bezorgd, geen probleem, dat snap ik nog.
    Vrijdag dus maar afwachten, maar geen bezorger te zien, wel een verstoring van de DPD site, 3 uur na de tijd dat geleverd zou worden even gebeld en ze konden niet zien wat er fout was gegaan, maar ze gingen het nog eens proberen.
    Vandaag duf maar even afwachten, de App in de gaten houden en toen er nog 0 bezorging en voor mij waren even rustig naar de receptie gelopen om vervolgens te zien dat de bezorging wederom niet gelukt was omdat de bezorger blijkbaar weigerde om even 17 km om te rijden omdat hij smorgens langs mijn adres was gereden, ondanks dat ik al had aangegeven dat dat handiger was ivm de omleiding als hij van de andere kant af kwam.
    Even woest geworden over de foon en nu toch nog een laatste afleverpoging afgesproken voor morgen in de hoop dat het dan wel goed zal gaan, zo niet dan blijf ik niet meer aardig over de foon 😉

  • mack
    Bijdrager

    Afgelopen dinsdag nieuwe sensors besteld en gisteravond al een verzendbevestiging gekregen. Nog geen mailtje van DPD, maar misschien morgen! Het lijkt erop dat de ellende voorbij is!

  • Ben42
    Bijdrager

    Mack schreef:
    ‘Het lijkt erop dat de ellende voorbij is!’

    Op de site staan nog steeds dezelfde leverbeperkingen.

    Ben

  • Nicolet
    Bijdrager

    Het lijkt er op dat Abbott nu redelijk snel de 2 sensoren die je nu maximaal kunt bestellen kan leveren. Afgelopen zondag 2 sensoren besteld en ze worden vandaag met DPD geleverd = levering op de 3de werkdag. Zo snel heb ik ze nog nooit gehad.

  • marcovanhaaften
    Bijdrager

    Zaterdag besteld vandaag geleverd dat is snel!!!

    MARCO

  • mack
    Bijdrager

    3-9-2018 besteld en vandaag een mailtje gekregen dat er weer leveringsproblemen zijn!!!
    Met alle excuses voor het ongemak, maar weer door de wereldwijde toename van de vraag lukt het niet om op tijd te leveren. Mijn bestelling staat op ‘on hold’ en zodra ze kunnen verzenden krijg ik daarvan bericht. Ze hopen binnen 3 weken!!!
    Begint het weer van voor af aan?

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.