Forums / Zorg en behandeling / Meld je leveringsproblemen Abbott/Freestyle Libre

GevraagdaanDVN
Moderator

Meld je leveringsproblemen Abbott/Freestyle Libre

We verzamelen de klachten over de leveringsproblemen met de Freestyle Libre van Abbott.
Meld je problemen vooral zodat DVN daarmee verder kan. Wij verzamelen de klachten en gaan hierover (opnieuw) in gesprek met Abbott: Lees meer en meld via deze link.

  • mike
    Bijdrager

    Vandaag weer eens tevergeefs gewacht op de bezorger van DPD, donderdag zouden ze thuis leveren, maar aangezien ik op vakantie ben op de Veluwe, heb ik de bezorging om kunnen zetten die dag op m’n vakantieadres, maar dan werd het wel vrijdag pas bezorgd, geen probleem, dat snap ik nog.
    Vrijdag dus maar afwachten, maar geen bezorger te zien, wel een verstoring van de DPD site, 3 uur na de tijd dat geleverd zou worden even gebeld en ze konden niet zien wat er fout was gegaan, maar ze gingen het nog eens proberen.
    Vandaag duf maar even afwachten, de App in de gaten houden en toen er nog 0 bezorging en voor mij waren even rustig naar de receptie gelopen om vervolgens te zien dat de bezorging wederom niet gelukt was omdat de bezorger blijkbaar weigerde om even 17 km om te rijden omdat hij smorgens langs mijn adres was gereden, ondanks dat ik al had aangegeven dat dat handiger was ivm de omleiding als hij van de andere kant af kwam.
    Even woest geworden over de foon en nu toch nog een laatste afleverpoging afgesproken voor morgen in de hoop dat het dan wel goed zal gaan, zo niet dan blijf ik niet meer aardig over de foon 😉

    mack
    Bijdrager

    Afgelopen dinsdag nieuwe sensors besteld en gisteravond al een verzendbevestiging gekregen. Nog geen mailtje van DPD, maar misschien morgen! Het lijkt erop dat de ellende voorbij is!

    Ben42
    Bijdrager

    Mack schreef:
    ‘Het lijkt erop dat de ellende voorbij is!’

    Op de site staan nog steeds dezelfde leverbeperkingen.

    Ben

    Nicolet
    Bijdrager

    Het lijkt er op dat Abbott nu redelijk snel de 2 sensoren die je nu maximaal kunt bestellen kan leveren. Afgelopen zondag 2 sensoren besteld en ze worden vandaag met DPD geleverd = levering op de 3de werkdag. Zo snel heb ik ze nog nooit gehad.

    marcovanhaaften
    Bijdrager

    Zaterdag besteld vandaag geleverd dat is snel!!!

    MARCO

    mack
    Bijdrager

    3-9-2018 besteld en vandaag een mailtje gekregen dat er weer leveringsproblemen zijn!!!
    Met alle excuses voor het ongemak, maar weer door de wereldwijde toename van de vraag lukt het niet om op tijd te leveren. Mijn bestelling staat op ‘on hold’ en zodra ze kunnen verzenden krijg ik daarvan bericht. Ze hopen binnen 3 weken!!!
    Begint het weer van voor af aan?

    GevraagdaanDVN
    Moderator

    Jemig! Nou, Mack, ik hoop het niet. Wil jij het mailtje dat je van Abbott kreeg misschien aan ons doorsturen? Gaan we weer in gesprek met ze…

    communicatie@dvn.nl
    Alvast bedankt! ^JB

    mack
    Bijdrager

    Bleek bij nader inzien wat mij betreft toch ‘loos alarm’ van Abbott, want op 11 september kreeg ik de verzendbevestiging en op de website van Freestyle zag ik staan: leverdatum: 12 september. Ze zijn inderdaad vandaag bezorgd, maar ik kreeg niet zoals gewoonlijk een bericht van DPD. Toen ik op 3 september bestelde kon ik er nog maar 2 bestellen en als je nu op de website kijkt kun je er 3 tegelijk bestellen!

    Willemm
    Bijdrager

    De leveringscondities zijn verschillend per land. Zo kan vandaag de dag een willekeurige inwoner van Duitsland zonder enige vorm van registratie 10 sensors bestellen. De persoon in kwestie hoeft niet eens diabeet te zijn … Waarom kan een Nederlandse diabeet er dan maar 3 bestellen? En waarom zelfs dat niet eens want ik kon er nu maar 1 tegelijkertijd bestellen.

    Daarnaast heb ik te maken gehad met een op het eerste gezicht goed werkende sensor. Echter dat bleek niet te kloppen na een gewone bloedsuikercontrole. De sensor gaf constant 4 mmol minder aan waardoor ik schijnbaar vaak een hypo had en dus teveel heb gegeten. Toen ik dit meldde bij Abbott en vroeg om een vervangende sensor kreeg ik een hoop drempels (procedure) opgeworpen. Na 2x persoonlijk contact vertelde men mij dat de manager zou terugbellen. Dit is nooit gebeurd en als excuus gebruikt men de drukte. Op mijn laatste mail heb ik ook nooit meer iets gehoord.

    Via de geschillencommissie en ConsuWijzer ben ik er achter gekomen dat ik ook in deze situatie recht heb op een deugdelijk product en ga ik nogmaals contact met ze leggen om dit op te lossen.

    Al met al is mijn conclusie dat Abbott goed begon maar nu de Nederlandse gebruiker qua levering en service in de kou last staan. Leven met de Abbott sensors is door hun eigen droevige service veel minder ‘zorgeloos’ Dan waar mee ze pronken op hun website.

    DrentscheAa
    Bijdrager

    @willemm Op de Duitse website staat anders:
    “Bitte haben Sie Verständnis dafür, dass Sie innerhalb von 25 Tagen maximal 3 Sensoren bestellen können!”
    en verderop een melding:

    ACHTUNG!
    Bitte haben Sie Verständnis dafür, dass vorübergehend maximal 3 Sensoren pro Bestellung innerhalb von 25 Tagen möglich sind. Als kleines Dankeschön für Ihr Verständnis bieten wir Ihnen an Ihre Bestellungen kostenfrei auszuliefern, solange diese Restriktionen gelten.

    Dat is als ik me niet vergis hetzelfde beleid als in Nederland.

    Nadine4
    Bijdrager

    Ik kon ook gewoon 3 sensoren bestellen, Willemm. Moest je wel 3x voor naar de sensor en ze per keer aan je winkelmandje toevoegen (dat was vroeger niet zo), maar dat kon wel tot maximaal 3 sensoren.

    Yvonne
    Bijdrager

    Je mag er nu 3 bestellen ipv 2, maar dat is nog steeds niet de oude situatie dat je er 10 kon bestellen. Wel netjes dat er geen verzendkosten in rekening worden gebracht, maar dat is ook wel het minimale. Raar overigens dat de zorgverzekering niet die verzendkosten vergoed. Alsof het een vrije keus is ze te laten bezorgen. Maar ik ben al blij dat mijn verzekering de kosten van november 2017 – december 2018 vergoedt. Ze kunnen alleen niet vertellen of dat in 2019 ook het geval zal zijn.
    Wat ik verder opvallend vind, is dat Abbott zich als een echte monopolist gedraagt. De prijs is nog steeds even hoog, dus met de snel groeiende omzet moeten ze veel winst maken.

    Ben42
    Bijdrager

    Yvonne schreef:
    Wat ik verder opvallend vind, is dat Abbott zich als een echte monopolist gedraagt. De prijs is nog steeds even hoog, dus met de snel groeiende omzet moeten ze veel winst maken.

    Allereerste Abbott is geen monopolist, er zijn meerdere leveranciers die sensoren leveren. Ja er zijn een aantal verschillen tussen die sensoren, maar het belangrijkste verschil acht ik toch de prijs van het gebruik ervan. Dat hier Abbott een soort van prijsbreker is maakt het ze nog geen monopolist.

    Verder zou je kunnen aangeven waaruit je afleid dat Abbott veel winst maakt, het is namelijk zo dat een grote omzet helemaal geen grote winst hoeft te betekenen. Met de investeringen die ze momenteel doen om de productie capaciteit op de vraag af te stemmen is het volgens mij zelfs zo dat veel van de investeringen zich nog terug moeten betalen (in de toekomst). Omdat de toekomst ook voor Abbott niet vastligt, ligt de winst dus ook nog helemaal niet vast. Ik geef toe dat het er goed uitziet voor Abbott, maar uit de huidige publiek bekende gegevens afleiden dat ze veel winst maken vind ik niet gerechtvaardicht.

    Het staat jouw en andere leveranciers vrij om ook een dergelijk product op de markt neer te zetten.

    Van een prijsbreker als Abbott, kun (en mag) je ook niet verwachten dat ze op alle gebieden eenzelfde service en of kwaliteit leveren als de duurdere producten. Kies je voor een product op grond van prijs, dan kies je daarbij ook de andere aspecten.

    Ja ik zou ook willen dat het product, goedkoper en beter leverbaar zou zijn. En natuurlijk dat het volledig vergoed zou worden. Maar dit is helaas niet het geval. Ben dan ook blij met een leverancier als Abbott die toch een product weet te leveren waar ik graag gebruik van maak.

    Vriendelijke groet,
    Ben

    p.s.
    Natuurlijk zou ik willen dat Abbott beter zou communiceren.
    Natuurlijk zou ik willen dat het product goedkoper zou zijn.
    Natuurlijk zou ik willen dat de bezorging beter zou gaan.
    Natuurlijk zou ik willen dat de bezorging altijd gratis zou zijn.
    Natuurlijk zou ik willen dat er veel concurerende producten zouden bestaan.

    Momo
    Bijdrager

    Ben het met Ben eens dat Abbott geen monopoliepositie bezit, omdat er inderdaad ook nog andere aanbieders zijn.

    Omdat zij echter wél de enige aanbieder zijn die een dergelijk lage prijs kunnen vragen, voelt het voor veel mensen toch alsof er geen keuze is. De andere sensors kosten jaarlijks gemiddeld tussen de €4000 en bijna €6000 euro. De FSL kost jaarlijks circa €1500.
    Een enorm verschil voor de vele mensen die dit hulpmiddel nog steeds uit eigen zak moeten betalen.

    cardu
    Bijdrager

    Ik vind freestyle libre niet vergelijkbaar met andere sensoren.
    Die zijn allemaal volgens een ander, minder toegankelijk principe (en niet alleen de prijs, ook dat je afhankelijk bent van een arts om je te ‘begeleiden’).
    Abbott is de enige die dit Flash glucose systeem aanbiedt en dat maakt dat ze inderdaad rare sprongen kunnen maken (of het geld is weet ik niet, eerder onverschilligheid: de klanten die ze hebben lopen toch niet weg).
    ikzelf heb er noodgedwongen (mocht niet meer bestellen) 2 weken vingerprikken opzitten. Gisteren (30 sept) nieuwe besteld (3 ex), maar sta wel ‘on hold’.
    En dat is waar ik van baal.
    Ik zou echt dolgelukkig zijn als een andere leverancier mij zo’n zelfde systeem kon bieden.

    groet,
    Marianne

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.