Forums / Bloedsuikerwaarden / Niet werkende free style libre

yvon128
Bijdrager

Niet werkende free style libre

Hallo,

Zijn er meer mensen die ervaringen hebben met niet werkende sensoren? Mijn partner heeft van de laatste 4 sensoren 3 (!) die na het aanbrengen niet werken. Hij had af en toe weleens een niet werkende sensor maar sinds december zijn er meer die het niet doen dan wel. Buiten het feit dat het zeer frustrerend is, is het ook pijnlijk om de net opgeplakte sensor weer te moeten verwijderen. Hoor graag ervaringen.

  • Momo
    Bijdrager

    @yvon128 dat lijkt me erg vervelend als de sensors het zo vaak niet doen.
    Ik heb daar zelf gelukkig geen ervaring mee, maar ik weet wel dat Abbott over het algemeen heel goed omgaat met dit soort meldingen en voor vervangende producten zorgt. Ik neem aan dat jullie dit probleem direct hebben gemeld?

  • Abisko
    Bijdrager

    @yvon128 De makkelijkste manier om de sensor te verwijderen is met alcohol en wattenstaafjes. Dan laat de lijm vanzelf los.

  • yvon128
    Bijdrager

    Bedankt voor de reactie. Hij krijgt wel steeds een nieuwe sensor maar je wilt natuurlijk gewoon een goed werkende. Hij gebruikt ook skintac vandaar dat ze zo enorm vastzitten.
    Maar we kunnen het proberen met alcohol.

  • elleke
    Bijdrager

    Even de fohn op de sensor laten blazen en de lijm laat makkelijk(er) los. Werkt echt goed. Overigens ook als je ergens een sticker netjes vanaf wilt halen:)

    Ik ben op dit moment ook niet zo tevreden over de sensoren, werken naar mijn idee niet zoals een paar maanden geleden. Gekke waarden. Maar inderdaad Abbott doet niet moeilijk en stuurt wel een nieuwe maar ondertussen kun je niet op de waardes aan en prik je dus weer 8x per dag wat nou net niet de bedoeling was. Helemaal niet werken herken ik niet. Sterkte

  • Pedro
    Bijdrager

    Voor het verwijderen van de sensors kan ik aanraden eens Limisan “pijnloze pleister en tape verwijderaar” te proberen. Even spuiten op de sensor/pleister en de sensor kan je er zo afhalen, niet wachten maar meteen eraf halen.
    Limisan

    Zo’n € 10 voor 200ml

  • yvon128
    Bijdrager

    Vandaag heeft mijn man in totaal 2 sensors geplakt. Allebei niet werkend!!! Hij wordt er moedeloos van en heeft besloten te stoppen met de sensor. Vanuit de leverancier krijgt hij wel netjes een nieuwe maar dit houdt ook een x op. Ik kan zeggen dat er 2 van de 3 sensoren niet werken. We vragen ons af wat hij dan fout doet maar volgen gewoon de procedure. Het is jammer want als het werkt is het wel een uitkomst. Afgelopen 2 weken heeft hij er veel plezier van gehad maar ze werken meer niet dan wel.

    We hadden al voorgesteld dat er een keer een consulent kwam kijken want zoveel niet werkend is niet normaal. Maar dat doen ze niet.

    Helaas gaat mijn man dus weer terug naar vingerprikken. Ik baal, vind t zo rot dat dit voor hem niet werkt maar de frustratie is gewoon te groot.

    • diabeet2007
      Bijdrager

      Bizar dat je aangeeft dat ze aangeven dat er geen consulent langs komt. Bij mij is hier namelijk mee “gedreigd” omdat ik zo vaak niet goed werkende sensoren heb. Ik had te vaak voor een nieuwe gebeld en ze zeiden dat als ik er nog een keer achteraan bel ze iemand sturen om mijn manier van inbrengen te controleren. Dus ik zou het gewoon nogmaals vragen!

  • Pedro
    Bijdrager

    Maar wat werkt er niet dan? Doet ie het helemaal niet, wat geeft de reader aan etc.

    • yvon128
      Bijdrager

      Oo de reader staat: plaats nieuwe sensor

  • Momo
    Bijdrager

    Is de reader zelf wel in orde? Ik heb in het verleden bij herhaalde foutmeldingen een nieuwe reader van Abbott gekregen.

  • yvon128
    Bijdrager

    Dat hadden we ook al nagevraagd bij de leverancier of de reader wel Ok was. Er werd toen gezegd dat dat t probleem niet was maar ik ga er ook aan twijfelen. Maar ik denk dat we dat nogmaals moeten aangeven dat wellicht de reader t probleem is.

  • yvon128
    Bijdrager

    Mn man heeft het meerdere keren gevraagd of iemand kon komen. Hij wil niets liever dan dat het werkt. Nu zijn we zelfs zover dat de sensoren niet meer vervangen worden door de leverancier omdat ze bij hem te vaak kapot zijn gegaan. Dus afgelopen weekend is er even 130 euro weggegooid. Het is al vreselijk duur maar op deze manier onbetaalbaar. Hij durft er gewoon geen 1 meer te proberen omdat ze bij hem dus echtbijna allemaal kapot zijn… zo jammer dit want hij heeft een hele lange periode de sensoren wel goed kunnen gebruiken en dan is t absoluut een uitvinding. Maar vanuit de leverancier wordt dus niet meegewerkt en dan houdt t dus eigenlijk wel op.

  • m@rtin
    Bijdrager

    hier als zeker meer dan een jaarb geen uitval gehad ,ze gaan altijd twee weken mee . vreeemd uw probleem

  • yvon128
    Bijdrager

    Gelukkig werden de laatste 2 niet werkende alsnog vergoed terwijl eerst gezegd werd van niet. Hij heeft er nu weer 1 geplakt en die doet het gelukkig dus hij heeft er weer 2 weken geen omkijken naar. Wij vinden het ook vreemd en vervelend. Je vraagt je af, doet hij iets niet goed maar hij doet alles gewoon volgens instructies.

  • Gusma
    Bijdrager

    Vandaag eveneens geconfronteerd met 2 niet werkende sensoren.
    Plaats deze sinds enkele maanden zonder enig probleem, doch krijg nu na de melding “sensor gereed voor gebruik” de 1é melding “fout, probeer binnen 10′ opnieuw” om na een aantal pogingen de melding te krijgen van “vervang sensor”.

    Graag mededelen van soortgelijke ervaringen.

  • elleke
    Bijdrager

    Wat naar om te horen. Ik gebruik nu al paar jaar de FSL (continue) en heb dit nog nooit meegemaakt.
    Ik schrik er wel van.
    Sterkte en sorry dat ik je hier niet in kan ondersteunen.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.