Forums / Voeding / Ontbijt

Mark
Bijdrager

Ontbijt

Wat ontbijten jullie zoal ?

Ik probeer ook KH arm te eten, dus de zondagse broodjes van bij de bakker zijn er alvast niet meer bij!

  • Tompoes
    Bijdrager

    Echt volkorenbrood, koolhydraatarm brood, magere kwark met wat fruit, gebakken omelet met wat groenten (koud ook lekker) een lichte cracker met…..Brood gaat nu bij mij wel goed maar ik eet dan ook maar 1 keer per dag 2 kleine sneetjes brood. (zelf gebakken volkoren) Spelt brood bijv. laat mijn waarden stijgen naar 13 en dat heb ik er niet voor over en eet dat dus niet. KH arm eten is trouwens niet het meest eenvoudige “dieet” maar wel een manier om kilo’s kwijt te raken als je overgewicht heb. Volgens mij is het gewoon uitproberen en kijken waar jij goed op reageert.Mijn waarden zijn nu goed en ik ben ondertussen 35 kilo kwijt door mijn eetpatroon aan te passen en te prikken na iedere maaltijd.Nu doe ik dat alleen met na een nieuw receptje. Meten is weten.

  • Nemati
    Bijdrager

    Hallo Mark,
    Als er weinig tijd is, is een gekookt eitje altijd nog het makkelijkst, ook omdat dit lang vult, maar op de overige dagen doe ik wat meer moeite. Ik heb ontzettend veel recepten uit het Keto dieet gevonden, ook voor ontbijt.
    Een favoriet hier is de ’90 Second Keto Bread’ een ‘broodje’ in een paar minuten klaar voor beleg.
    Keto pannenkoeken zijn ook eindeloos veel recepten voor, zowel amerikaanse als nederlandse.
    Het ‘fathead’ deeg is ook eindeloos variabel, zoals voor pizza of broodjes (en ook te maken met onze zachte mozzarella).
    Het enige waar je met dit soort recepten op moet letten is dat je niet te veel noten e.d. eet op een dag of te veel calorieen binnenkrijgt, maar voor af en toe is het erg lekker.

  • pretpark
    Bijdrager

    Als ontbijt eet ik meestal havermoutpap met plantaardige melk zonder suiker (overnight oats) en vul dit aan met zonnebloempitten of pompoenpitten en wat noten, meestal walnoten en zet dit s´avonds voor het naar bed gaan klaar. s.morgens doe ik er wat fruit bij, bijv. blauwe bessen, kersen etc.Als het diepvriesfruit betreft zet ik dit de avond van tevoren ook al klaar in een afgesloten bakje.

  • Voorbijganger
    Bijdrager

    Belangrijk is om vooral te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Allerlei gezonde volkeren eten juist redelijk wat zetmeel; alleen geen taartjes en witbrood.
    Eet bijvoorbeeld roggeknäcke met edelgisvlokken (goed voor bloedsuikerspiegel), wat groenvoer er over. Ook wel falaffelschijfjes. Soms (koude) rijst of bioritmi (granenmengsel), wat gekookte splitlinzen. Beetje groente erbij. Soms biogarde met wat muesli. Overigens is het beter om niet direct te ontbijten.

  • Merel1975
    Bijdrager

    Ik ontbijt met 2 witte zachte broodjes op waterbasis, met vlees.
    Ik kan helaas niet tegen melkproducten, tarwe beide zijn mega naar voor mijn darmen en melk maakt me ook benauwder.
    Fruit dat is helemaal funest bij mij met een mandarijntje stijgt mijn waarde al met 6-7 punten.
    Ik eet zachte broodjes omdat ik vanwege mijn gevoelige mond en tanden dit het beste kan verwerken in mijn mond. En daarnaast is structuur van eten door mijn autisme ook erg belangrijk en moet het geen nare prikkels geven. Ook smaak en geur is erg bepalend want bij het minste of geringste want naar ruikt of naar smaakt moet ik onwijs kokhalzen en durf ik daarna alleen nog maar in mijn ogen veilig voedsel te eten. Dus echt dingen uit proberen is helaas erg lastig.

  • Stier80
    Bijdrager

    Een grote koffie en dan vast ik het gros van de dag. Maar doe dit alleen deze maand puur als onderzoek.

  • henk67
    Bijdrager

    Mijn standaard ontbijt is havermout (gekookt in water), en dan opeten met een lepeltje kaneel er op.

    Daarbij een glas melk en een navel sinaasappel.

  • corrus
    Bijdrager

    2 sneedjes volkoren brood met beleg (kaas en/of vleeswaar).
    2 kopjes koffie (Zwart) met een zoetje.

  • JetjeDiabetje
    Bijdrager

    Ik ontbijt altijd met Franse Yoghurt, een aanrader! Ik doe er altijd fruit is zoals kiwi’s en appels. Soms wat gedroogd fruit zoals gedroogde perziken of gedroogde rozijnen.

    Overigens niet helemaal koohydraatarm, maar wel beter dan brood.

  • Vaak begin ik mijn ontbijt met een gezonde shake van plantaardige melk , groenten en/of fruit en een poeder .
    Ik heb dit een poos niet gedaan en at dan gewoon volkorenbrood etc , maar toen zag ik wel dat de lijn in de grafiek weer ging stijgen .
    Als ik geen shake/smoothie neem als ontbijt , neem ik een schaaltje plantaardige joghurt met gesneden kiwi en banaan , rozijnen , hazelnoten en wat honing .
    Ook heb ik laatst een lekker recept gevonden van havermoutontbijtkoekjes .
    Die maak ik voor drie dagen in 1x klaar , bewaar het in de koelkast en dan in de ochtend 2 in de oven leggen terwijl ik me aankleed . Dan zijn ze lekkerder dan wanneer ik ze zo uit de koelkast eet ;)
    Eigenlijk heb ik een nog langer lijstje met ontbijt variaties maar dan wordt mijn berichtje zo lang ;)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.