Forums / Behandelaren / Stappenplan voor hulp bij een hypo door derden

Anoniem

Stappenplan voor hulp bij een hypo door derden

Ik ben op zoek naar een kaart/blad met steekpunten voor derden waar stapsgewijs op staat wat ze moeten doen bij een hypo als ik dat zelf niet goed meer kan.

Op internet heb ik dat nog niet gevonden. Ik kan het natuurlijk zelf maken maar ik neem eigenlijk aan dat iets dergelijks wel bestaat. Een samenvatting van symptomen bij een hypo en een korte duidelijke opsomming van actiepunten.

Heeft iemand zoiets of weet één van jullie waar je dit kunt bestellen?

Vooral mijn dochter geeft vaak aan dat ze dat graag bij de hand zou hebben voor het geval dat……

Tags: 

  • Er is in elk geval zo’n kaart voor kinderen met diabetes: http://www.diabetesopschool.nl/images/stories/downloads/sos_kaart_diabetes.pdf.

  • Racingbike
    Bijdrager

    @Mir69; ik heb vroeger zelf zo een kaart gemaakt:

    Op mijn kaart staat behalve de naam van mijn man en telefoonnummer ook het nummer van het ziekenhuis.

    HYPO : Te LAAG bloedsuikergehalte.
    Snel verloop met zich snel versterkende symptomen.

    Symptomen : Overmatig transpireren
    • Beven,moeheid, overdreven geeuwen.
    • Vermindering van gezichtsvermogen
    • Verandering van persoonlijkheid
    • Afwezig zijn, nergens op reageren.

    Te nemen maatregelen : Geef ZO SNEL MOGELIJK suiker, suikerhoudende
    drank, blikje cola of sinas of iets dergelijks.
    GEEN SUIKERVRIJE PRODUCTEN!!!!

    ________________________________________

    NOOT: GIET MIJ NIET VOL MET SUIKERHOUDENDE DRANK. ÉÉN BLIKJE COLA OF SINAS MOET
    AFDOENDE ZIJN. EVENTUEEL GECOMBINEERD MET ÉÉN OF TWEE SUIKERKLONTJES.
    ________________________________________

    In mijn ruim 40 jarige loopbaan als persoon met Diabetes heb ik er nog nooit gebruik van hoeven te maken.

    Daar ik een pen gebruik om insuline toe te dienen heb ik niets vermeld over gebruik van een pomp.

    Wellicht dat je hier iets aan hebt.

    Succes!

    • Miepie
      Bijdrager

      Ik heb er in elk geval wel iets aan, ik ga een groepsreis doen van een paar dagen en het lijkt mij nuttig dat de andere deelnemers dit weten, dus ik heb dit gekopieerd en neem het mee. hartelijk bedankt.

  • Anoniem

    Bedankt voor jullie reacties! Ik maak zelf wel wat aan de hand van deze voorbeelden, dat gaat sneller dan me rot zoeken op het internet 😀

  • Racingbike
    Bijdrager

    @ Mir69; graag gedaan. Wat ik de laatste twee keer nog heb ontdekt als nieuw signaal bij een hypo, is dat mijn gehoor kan uitvallen.
    Dit gebeurt alleen als het bloedje al te laag en is met een rotgang verder aan het zakken is.

    Ik kon gelukkig zelf ingrijpen. Ook heb ik ontdekt dat wanneer ik dit signaal krijg en ik kan eten dan eet ik een Snickers en binnen no time voel ik mij echt opknappen. Alleen…. kijk uit dat je later geen hyper krijgt door de Snickers.

    Succes!

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.