Forums / Voeding / Verantwoord tussendoortje

Foxy
Bijdrager

Verantwoord tussendoortje

’s Middags (rond 17.00) als ik naar huis toe rij krijg ik altijd honger. Wat is een verantwoord tussendoortje wat je bloedsuiker niet sky high laat stijgen? Rond 18.00 – 18.30 eet ik maar kan helaas niet een uurtje wachten…..

Tags: 

  • Jasper
    Bijdrager

    Da’s lastiger verzinnen dan je denkt merk ik!
    Maar misschien zo’n zakje met rauwe worteltjes voor een euro van de Appie?

  • Nadine4
    Bijdrager

    Dit herken ik wel! Soms helpt het mij om mijn maag met water een beetje te ‘vullen’, maar meestal niet 🙄. Ik eet dan regelmatig zo’n bifi-worstje. Vet, dat wel, maar ook lekker zout en zonder koolhydraten. Je kan ook van die snacktomaatjes of -paprikaatjes proberen misschien. Ik neem ook wel eens een rijstewafel, maar die kruimelen wel erg (en er zitten ik dacht 8 kh in).

  • Nicolet
    Bijdrager

    Wat dacht je van een stuk komkommer? Makkelijk mee te nemen vanuit huis en je kunt het afhappen als een appel. In worteltjes en tomaatjes zit toch iets aan koolhydraten.

    Succes.

  • Elly
    Bijdrager

    Ik neem meestal wat kaas, geen KH. Remt de eetlust. Ik neem dan wel geiten- of schapen kaas of KeesKaas vanwege koemelk allergie.

  • hoftor
    Bijdrager

    Dag Foxy, misschien als tussendoortje, knabbelen op wat walnoten? Ik neem in zo’n geval meestal een stuk van een Granola reep per stuk 2,9 khd. en te koop bij de Aldi. Niet de appelversie nemen die is nl veel hoger in het aantal khd. Ik vind ze ook ideaal voor de vakantie, ze liggen hier standaard in de auto! Succes ermee!!

  • angela
    Bijdrager

    Foxy,
    Ik heb altijd een doosje met nootjes bij me als “nood”voorraad. Heeft mij al heel vaak van een snackaankoop bij de benzinepomp gered! Maar ook de zakjes wortelen of komkommer raad ik aan. Daar moet je wel ver van te voren aan denken en dat gaat zo aan het eind van de dag nog wel eens mis is mijn ervaring.

  • Coco
    Bijdrager

    Een bakje magere kwark. Vult goed.

  • Maye
    Bijdrager

    Noten zijn mijn go-to. Geeft de energie die m’n lijf zoekt en vult goed. Groenten zoals komkommer, sla, tomaat, paprika, wortel, ook allemaal prima.

    Check eens een paar dagen rond die tijd om de 15 min. je BG (zeg 16:45, 17:00, 17:15) misschien daalt die op dat moment altijd en geeft dat je honger – dan kun je een tussendoortje met een kleine hoeveelheid kh inplannen, zoals een cracker of een kleine appel bijvoorbeeld.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.