Forums / Bloedsuikerwaarden / Wegraking door lage bloedsuikerwaarde

PeterBoei
Bijdrager

Wegraking door lage bloedsuikerwaarde

Ik heb geen diabetes, maar last van wegrakingen en heftig zweten door een daling van de bloedsuikerwaarden. Ik zoek contact met mensen die dit ook hebben. Er is al veel onderzoek gedaan maar dat heeft geen resultaat opgeleverd. Ik zou graag weten wat de oorzaak is van die daling van de glucosewaarde. En hoe dat kan worden opgelost.

  • yoke
    Bijdrager

    Ik heb zelf ook geen diabetis maar mijn pancreas is overactief en maakt meer insuline aan dan nodig . Daardoor komt mijn bloedsuikerspiegel ook te laag .
    Op 23 oktober is een onderzoek geplant waarbij ze via een ader en katheder naar pancreas gaan zien , want een insulinoom kan bij mij de oorzaak zijn .

    Heb vroeger ook erg schommelende bloedsuikerwaarden gehad , maar bleek toen dat ik groeihormoon tekort had .

    Ben je nog niet bij endocrinoloog geweest

  • PeterBoei
    Bijdrager

    Ik ben in het Radboud Ziekenhuis onderzocht door een endocrinoloog. Daar was het vermoeden dat het wordt veroorzaakt door een tumor in de pancreas (een insulonoom). Dit onderzoek was zonder resultaat.

  • PeterBoei
    Bijdrager

    In het Radboud Ziekenhuis heb ik 3 x 24 uur gevast. Alleen water en zwarte koffie. Volgens de specialist zou ik dan een hypo moeten krijgen als gevolg van een tumor in de alvleesklier. Verderop mijn bloed onderzocht op allerlei waarden. Ik kreeg echter geen hypo en de uitslagen van laboratoria leverden ook geen aanknopingspunten op ….

  • Chaim
    Bijdrager

    Ik herken dat van de periode dat ik Metformine slikte.
    Ik voelde het nooit aankomen, maar raakte ook weg.
    Althans, ik hoorde nog alles, maar kon mijn ogen niet open doen en me niet bewegen. Ik viel ook opeens neer. Ik voelde me vallen, maar kon het niet stoppen. Dat kon een tiental seconden duren, maar soms ook een minuut ofzo.

    Ik spoot toen geen insuline, dus wist ook niet wat mijn waarden waren.
    In het revalidatiecentrum noemde de diabetesverpleegkundige daar dat een relatief-hypo.
    Je waarden dalen dan te snel. Ze kunnen nog steeds te hoog zijn, maar als de bloedsuikers te snel veel dalen, dan kan dat een oorzaak zijn.
    Mijn huisarts die ik toen had vond dat het tussen mijn oren zat.
    Het is me in het ziekenhuis eens gebeurd. Iemand kneep me heel hard op mijn hand en ik reageerde wel op de pijnprikkel, dus was het psychosomatisch.

    Er is een moment gekomen dat ik niet langer Metformine wilde slikken. Vooral ook door de darmproblemen, waardoor ik zo vaak “ongelukjes” had, dat ik de deur niet meer uitkwam.

    Ik weet niet meer hoe lang het heeft geduurd, maar ik heb het nooit meer gehad, sinds ik met de Metformine ben gestopt. Ik heb Glimeperide gehad en daar had ik dat niet van.

    Ik voel een hypo aankomen en als ik het niet vertrouw kan ik extra bloed prikken en dan mijn maatregelen nemen.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.