Forums / Medicijnen / Wat is jouw ervaring met de overstap van Lantus-insuline op Abasaglar? / Reageer op: Wat is jouw ervaring met de overstap van Lantus-insuline op Abasaglar?

Jantje123
Bijdrager

Reactie op: Wat is jouw ervaring met de overstap van Lantus-insuline op Abasaglar?

Hallo,

ZIJN JULLIE OOK ZO BOOS!!!

Het is de grootst mogelijke onzin dat iedere diabeet VERPLICHT wordt om over te stappen van Lantus naar een of ander surrogaat-/namaakmiddel.
Het argument van “kostenbesparing” gaat NIET op omdat overal duidelijk vermeld staat dat Lantus GOEDKOPER is dan “Abracadabra”.
Het argument dat “Abracadabra” BETER is dan Lantus, geldt ook al niet: het is een NAMAAKprodukt (Similar) dat hooguit dezelfde kwaliteit ooit kan bereiken…

Wij, als cliënten/patiënten, wordt iets door de strot geduwd (sorry, verkeerde omschrijving: gedwongen om iets vreemds in je eigen delicate lichaam te spuiten)!
Enkel en alleen omdat een of andere snelle jongen van de commerciële zorgverzekering een bonus of commissariaat krijgt.

Mijn huisarts en diabetesverpleegkundige waren NIET geïnformeerd. Ik werd voor het blok gezet door mijn apotheek. Ik heb geweigerd en direct mijn dossier opgevraagd en naar een andere apotheker gegaan, die wel bereid was om mij Lantus te verstrekken.
Zowel Lantus als “Abracadabra” staan vermeld bij Zorginstituut.
De prijs van “Abracadabra” is HOGER dan van Lantus, zoals blijkt uit de opgave bij het Zorginstituut als bij het bericht van “Pokerface” hiervoor.

Conclusie: Er wordt een vies spelletje gespeeld, waarbij er over de ruggen van de patiënt c.q. cliënt voor eigen zak gepreekt wordt.

Wij, als patiënten, zijn de dupe: wij zijn niet gevraagd. Mijn preferente medicijn = LANTUS!

De Huisartsen en diabetesverpleegkundigen zijn ook de dupe, want zij krijgen wel de shit over zich heen, moeten extra werk verrichten en krijgen hier GEEN vergoeding voor.

De apothekers worden ook voor het blok gezet: na 30 jaar ben ik al naar een andere apotheker overgestapt.

De mensen van de klantenservice van de zorgverzekeraar zullen ook niet blij zijn, want ook zij krijgen constant boze “klanten” aan de lijn (het woord klant heb ik bewust tussen aanhalingstekens gezet omdat wij zeker niet als klant behandeld worden!)

Er blijft maar 1 groep over die blijkbaar wel profiteert!!!! De hoge heren van de zorgverzekeraars.

MIJN ADVIES: PIK DIT NIET!!!

Aantal actiemogelijkheden: Het mooiste zou zijn een actiegroep, die een petitie opstelt!
Maar wie neemt het voortouw?

Daarom een aantal dingen die je zelf/individueel kunt doen.
– Zoek de publiciteit/media/internet. Zelf doe ik niet aan social media, maar er zijn ongetwijfeld mensen die wel handig zijn met twitter, facebook of andere kanalen….
– Stuur IEDERE dag/regelmatig een klacht in bij je zorgverzekeraar dat je Lantus eist en geen halfbakken “abracadabra”produkt van (Oi)Lilly.
– Bestook de directie van de zorgverzekeraars (OHRA, CZ etc.) en de politiek met mails dat je “geen proefdier bent voor commercieel gewin van een derde”.
– Stuur een mail naar Radar en Kassa!

ALLEEN MET PUBLICITEIT KUNNEN WE HET TIJ KEREN!

Het wordt hoog tijd dat we gaan zorgen voor ons zelf.
Onze zorg hoort bij de overheid, net als vroeger. En niet bij de commercie: mijn schrikbeeld is de USA! En we zijn hard op weg om daar te eindigen.