Forums / Lichamelijke complicaties / Zware vermoeide benen sinds ik insuline gebruik / Reageer op: Zware vermoeide benen sinds ik insuline gebruik

Jolanda.2
Bijdrager

Reactie op: Zware vermoeide benen sinds ik insuline gebruik

Ik heb inmiddels 40 jaar diabetes en eigenlijk sinds 10 jaar last van af en toe pijnlijke benen. Het laatste jaar is dit toegenomen en is mijn hele energieniveau zo laag dat ik in de ziektewet ben beland. Pijnlijke benen, geen energie, eigenlijk het gevoel dat het lijf het zwaar heeft en niet meer wil wat ik wil. ( en dat is echt niet heel veel)Ik ben sinds een half jaar over van de lantus naar de tresiba en dat heeft mijn bloedsuikers enorm verbetert. HBA1C van 61 gedaald naar 43, toch komt de energie niet gemakkelijk terug. Het ging de laatste 2 maanden voorzichtig wat beter, maar omdat ik nu gemiddeld zo laag zit stelde de diabetesverpleegkundige voor om tresiba 2IE te verlagen, omdat ik misschien hypo’s zou krijgen zonder het in de gaten te hebben. ( paar uitschieters laatste dagen boven de 10)
Nu moet ik omschakelen en meer kortwerkende gebruiken en dat lukt niet direct heel goed, dus nog meer uitschieters.(Max. 17) En je raad het al, sinds een paar dagen weer doodmoe.
Wat ik misschien nog wel het vervelendste vindt is dat als ik het aankaart bij de internist of diabetes verpleegkundige zij mijn klachten niet erkennen als komende door mijn diabetes. Terwijl ik denk, ik ben toch niet de enige diabeet met deze klachten. Waarom wordt er geen onderzoek naar gedaan en adequaat gereageerd door een hulpverlener als je met je klacht komt. Ik snap dat ik het zelf moet doen, maar erkenning en een beetje steun zouden zo goed doen.
Zijn er mensen die hier een oplossing voor weten, ik heb al zoveel geprobeerd.
Van acupunctuur tot slapen op een onderlaken die verbonden is met een aardedraad om beter te aarden. Van magnesium, visolie, liponzuur etc. tot ontspanningsoefeningen, maar iedere keer is er weer die terugval en het wordt steeds moeilijker om er weer uit te klimmen. Het is op dit moment 2 stappen vooruit en dan weer 3 achteruit.
Sorry voor mijn klaagzang, (ik ben eigenlijk een heel optimistisch mens) maar nu een nieuwe terugval maakt me even wanhopig!